sti9 Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg er 20 år og ska snart ta mandlene. Jeg lurer på om noen har tips til mat jeg kan spise. Hvilke type suppe som er greit? Tomatsuppe, blomkålsuppe, grønnsaksupoe osv...?Hørt at meieriprodukter ikke er bra?
Dricka Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Orka ikke spise så mye de første dagene. Spiste en del loff med leverpostei uten skorpe. Og etter noen dager så spiste jeg potetmos og stranda skinke. Du må nesten bare prøve deg fram! Supper er sikkert bra, men jeg er ikke veldig glad i suppe. Det beste jeg spiste var is og drikke vann.
Gococo Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Var ikke sååå lenge siden jeg tok de... Jeg spiste nesten ingenting på to uker, men folk opplever jo dette forskjellig. Jeg vil anbefale å ha noen som kan ringe legen din (kan være at du ikke klarer å snakke) for å få skrevet ut resept på smertestillende med kodein i. Jeg klarte ikke å drikke uten at jeg hadde tatt dette :/ det er utrolig slitsomt å spise så noe annet du også kan gjøre er å stikke innom apotek å kjøpe sånne kakaodrikker med kalorier i som du kan drikke av når du ikke orker å spise. De inneholder mye næring, mange pasienter som ikke klarer å spise drikke de og jeg syns det var kjempegodt og ganske lindrende for halsen. Tomatsuppe kan faktisk bli litt sterkt for halsen, du må ihvertfall ikke drikke det varmt. Husker det første jeg drakk etter jeg kom hjem (dum som jeg var) var ananasjuice, jeg trodde halsen min skulle ta fyr og bare la meg ned på gulvet i fosterstilling etterpå og gren... Så alt som er syrlig, krydret, sterkt osv må du bare holde deg unna. Du kan godt spise is, det lindrer halsen. Mye meieriprodukter, melk osv, legger igjen litt slim i halsen og dette er bare digg når du har tatt mandlene. Tro det var en del melk/melkepulver i de kakao greiene jeg nevnte. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten de! Gikk med syv kilo, men takket være de så gikk jeg ikke mer ned. Masse lykke til! Det er veldig verdt det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå