Gå til innhold

Uteblitt mens i straks 6 mnd.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Sluttet på p-piller i oktober 2015, og hadde mens frem til april/mai, og siden har jeg ikke sett snurten av den.. Startet min p-pille karriere da jeg var 15, og gikk da først på synfase i 1 år, også byttet jeg til mercilon. Byttet fra mercilon til p-stav i 2011, og tok den ut i 2012 da jeg ble ekstremt hormonell. Gikk uten prevansjon i 3 mnd, og startet så på mercilon igjen.

Sluttet på p-pillene i fjor fordi jeg og samboer følte at jeg ble mer ustabil i humøret, dårlig sexlyst osv.. Bruker nå kun å hoppe av i svingen som "prevansjon" siden det går fint å få barn, selv om vi ikke ønsker det helt enda.

Jeg fikk først p-pille mens når jeg sluttet, også mens hver måned, siste gang i månedsskiftet april/mai. Syklusene mine har variert endel, så i gjennomsnitt så var syklusene mine på 41 dager, noen lengre, noen kortere.

Men, jeg har ikke hatt mensen siden april/mai. Tok 2 hjemme graviditetstester, den første 12 dager over tiden, den andre 30 dager over tiden, begge negativ. Tok også blodprøve i juli hos lege, for å være 100% sikker på at jeg ikke var gravid, da jeg snuser fast og nyter alkohol til tider.

Ble en meget lang intro, men hva kan være grunnen  til at jeg ikke har hatt mensen på straks 6 mnd? Har lest flere steder at det ikke er nødvendig å kontakte lege før det har gått 6 mnd, men hva sjekker de for da, når jeg går til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Sånne lange sykluser kan jo være tegn på manglende eggløsning. Vanligste årsak til fravær av eggløsning er vel PCOS, noe en hormonprøve vil kunne avsløre. Ellers trening, lavt stoffskifte, slanking... vanskelig å si. Men snakk med legen, så finner dere nok ut av det. :)

Anonymkode: 4a858...695

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...