Gå til innhold

Hvor mange potteplanter har du?


Gjest Margit Spat

Anbefalte innlegg

2! En som jeg har sådd selv av en avocadostein og en sedum. Det er det hele innendørs, mens utendørs derimot.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Raindrops skrev:

Gjetter på at de første er porselensblomst eller hoya og den andre er grønnrenner. Jeg har skikkelig lyst på porselensblomst, liker blomster som tåler å tørke ut :P 

Mine har virkelig overlevd en tørke eller to! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bregne, noen små selvplantede sitrustrær, et par potteroser og en kaktus. og flere potter med krydderurter.

Anonymkode: 29c9d...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syv planter - og alle foruten om en er ganske nyinnflyttet. Har i en periode forsøkt med kunstige planter, men det orker jeg virkelig ikke mer. Skal man ha planter må det være ekte, slik at man kan vanne og prate med de :) Den ene som jeg har hatt lenge har jeg "arvet" fra min mor, som hadde tatt avlegger for mange år siden hos sin mor. Slikt synes jeg er moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyve orkideer hvorav det er blomster på de elleve.

Fire fredsliljer og den ene er nær tretti år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 2 små kaktuser. Ser litt snål ut, og de har vært igjennom mye rart, men har overlevd siden 2011. Er en personlig rekord og er jævla stolt. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen, men jeg lurer på å skaffe meg et par store kaktuser. De overlever vel det meste, bortsett fra overvanning. Lite vanning pga glemsomhet er nok det stellet en potteplante får her, så da passer kaktuser bra. Så at de hadde noen store og flotte kaktuser til 200 kr på Mester Grønn for en stund siden. De var fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6. en orkidé, en kaktus, en smaragdpalme, en eføy, et pengetre og et bonsaitre.

jeg er helt elendig til å ta vare på planter så det er overraskende bra :fnise: jeg synes grønne planter er fine og ønsker meg flere. gjerne litt større, men bor på 32 kvm så har begrenset med plass også..

Endret av fresia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 18.10.2016 den 17.01, Yvonne skrev:

Ingen, har kun kunstige planter/blomster. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Huff det er det verste jeg ser. Sorry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre orkideer. Den ene har blomstret sammenhengende siden jeg fikk den i begynnelsen av desember i fjor (akkurat nå har den hvertfall seks knopper), jeg skjønner ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

Huff det er det verste jeg ser. Sorry. 

Nå har vi katter som spiser opp alle planter, så det er grunnen. Men heldigvis ser orkidéene rimelig ekte ut, utviklingen av falske planter har jo vært ganske stor de siste årene (synes jeg). Er dog enig at ekte er best. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sliter med å få plantene deres til å overleve.

Kjøp sukkulenter! 

Anonymkode: f065a...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første potteplante i går på Mester Grønn! :) Det ble en stor kaktus i potte til bare 100 kr. De hadde noen som var enda større, digre, til 200 kr, men jeg valgte denne for den var stor nok.

Husker jeg samlet på kaktus i tenårene hjemme på pikerommet :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 tror jeg. Bare grønne planter. Med unntak av chiliplanta, for den får innimellom hvite blomster og dereter chilli.

Anonymkode: 33927...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 tror jeg. Bare grønne planter. Med unntak av chiliplanta, for den får innimellom hvite blomster og dereter chilli.

Anonymkode: 33927...fcc

Det høres gøy ut, spiser du chilien? Trives planten like godt om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...