Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #21 Skrevet 18. oktober 2016 Akkurat nå, MajorasMaske skrev: Saken er om en person. Saken er om doping.
MajorasMaske Skrevet 18. oktober 2016 #22 Skrevet 18. oktober 2016 5 minutter siden, Naturbarn1 skrev: Saken er om doping. Begge deler faktisk.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #23 Skrevet 18. oktober 2016 (endret) 2 minutter siden, MajorasMaske skrev: Begge deler faktisk. Handler jo om at utøvere tar inn stoffer som står på dopinglisten. Så ja du har rett blir begge deler. Uansett er det doping. Endret 18. oktober 2016 av Naturbarn1
EvaLena Skrevet 18. oktober 2016 #24 Skrevet 18. oktober 2016 20 minutter siden, Naturbarn1 skrev: http://www.antidoping.no/ Interesserer meg midt der sola aldri skinner. Idrettsfolk kan dope seg til døde for min del 1
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #25 Skrevet 18. oktober 2016 (endret) La de få dope seg. Og de får jo ikke dommer, så hvorfor skal vi ha ADN? Det var flere som stiller det spørsmålet i dag. FRI DOPING Endret 18. oktober 2016 av Naturbarn1
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #26 Skrevet 18. oktober 2016 2 timer siden, EvaLena skrev: Interesserer meg midt der sola aldri skinner. Idrettsfolk kan dope seg til døde for min del For min del også. La oss få fri doping. Hva er problemet lizzom?
EvaLena Skrevet 18. oktober 2016 #27 Skrevet 18. oktober 2016 2 minutter siden, Naturbarn1 skrev: For min del også. La oss få fri doping. Hva er problemet lizzom? Skjønner meg ikke på deg jeg. Hvorfor ta opp saken når du ikke bryr deg likevel? Har du fritidsproblemer?
navn88 Skrevet 18. oktober 2016 #28 Skrevet 18. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hun er pen. Pene kvinner slipper unna med hva som helst. Selv med doping. Det er min livserfaring. Mindre pene kvinner må jobbe hardt for å komme noe sted i livet. Anonymkode: 6355d...f13 Det er nettop derfor men hun har en mann allerede så det har ingenting og si.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #29 Skrevet 18. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hun er pen. Pene kvinner slipper unna med hva som helst. Selv med doping. Det er min livserfaring. Mindre pene kvinner må jobbe hardt for å komme noe sted i livet. Anonymkode: 6355d...f13 Synes Martin er pen og jeg. Men slapp ikke unna straff han. Ok, er derfor det er så mange nydelige kvinnelige utøvere. de kan bare gråte krokodil-tårer, Sette i folk et bedende blikk. Og da skal de slippe straff? Hmmm. Høres merkelig ut i mine ører.
navn88 Skrevet 18. oktober 2016 #30 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, Naturbarn1 skrev: Synes Martin er pen og jeg. Men slapp ikke unna straff han. Ok, er derfor det er så mange nydelige kvinnelige utøvere. de kan bare gråte krokodil-tårer, Sette i folk et bedende blikk. Og da skal de slippe straff? Hmmm. Høres merkelig ut i mine ører. Vi lever i ett opp/ned samfunn. Alt du har lært om demokrati er feil. Det bare oligarki. Der alle falske politikere vil det samme. De framskriver seg fra alt ansvar. De støtter og styrte regjeringen i ukraina men vil ikke ta inn de "moderate opprørerne". erna og siv ser ikke lengre enn sin egen nese. Det samme ser vi i skisporten. De skal tviholde på alle som vinner uansett hvor mye de jukser. Northug skulle egentlig få fengselsstraff men slapp fordi han skulle konkurere. Hadde du eller jeg gjort det samme hadde vi blitt kastet i fengsel med engang. Hadde siv jensen gjort det hadde hun sikkert bare fått en bot.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #31 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, navn88 skrev: Vi lever i ett opp/ned samfunn. Alt du har lært om demokrati er feil. Det bare oligarki. Der alle falske politikere vil det samme. De framskriver seg fra alt ansvar. De støtter og styrte regjeringen i ukraina men vil ikke ta inn de "moderate opprørerne". erna og siv ser ikke lengre enn sin egen nese. Det samme ser vi i skisporten. De skal tviholde på alle som vinner uansett hvor mye de jukser. Northug skulle egentlig få fengselsstraff men slapp fordi han skulle konkurere. Hadde du eller jeg gjort det samme hadde vi blitt kastet i fengsel med engang. Hadde siv jensen gjort det hadde hun sikkert bare fått en bot. https://www.nrk.no/telemark/professor_-_-forbudet-mot-doping-bor-fjernes-1.13184184 Denne kom nettopp inn på Nrk.no sin side. Måtte le av denne.
Gjest made4u Skrevet 18. oktober 2016 #32 Skrevet 18. oktober 2016 Vi er ett forunderlig folkeslag, jeg skjønner at vi kan fascinere andre. Få folkeslag har fordømt doping hardere enn oss, vi har sett mot andre land og ristet på hodet mot dem og slengt skjellsord mot land vi ikke liker å sammenligne oss med, juksere har vært et ord vi har hatt trøkk på mot dem. Vi har ønsket lange utestengelser og har sågar snudd ryggen til de tilbakevendte. Dog er stemningen en litt annen nå, nå er plutselig doping blitt en bagatellmessig affære hvor utøvere skal vinkes videre inn i sporet nærmest umiddelbart, er ikke lenger så farlig virker det som - støttegrupper for dem som har dopet seg skal opprettes, vi har startet å bejuble og støtte dopere.
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #33 Skrevet 18. oktober 2016 24 minutter siden, made4u skrev: Vi er ett forunderlig folkeslag, jeg skjønner at vi kan fascinere andre. Få folkeslag har fordømt doping hardere enn oss, vi har sett mot andre land og ristet på hodet mot dem og slengt skjellsord mot land vi ikke liker å sammenligne oss med, juksere har vært et ord vi har hatt trøkk på mot dem. Vi har ønsket lange utestengelser og har sågar snudd ryggen til de tilbakevendte. Dog er stemningen en litt annen nå, nå er plutselig doping blitt en bagatellmessig affære hvor utøvere skal vinkes videre inn i sporet nærmest umiddelbart, er ikke lenger så farlig virker det som - støttegrupper for dem som har dopet seg skal opprettes, vi har startet å bejuble og støtte dopere. Som å ha pipekonsert mot andre utøvere. Blir helt matt over tankegangen til folk. Det er vel slik vi er. Vi ser kun oss selv. Og resten av verden utnytter det til sin fulle. Ikke så rart. Leste du denne? https://www.nrk.no/telemark/professor_-_-forbudet-mot-doping-bor-fjernes-1.13184184
Druid Skrevet 18. oktober 2016 #34 Skrevet 18. oktober 2016 27 minutter siden, made4u skrev: Vi er ett forunderlig folkeslag, jeg skjønner at vi kan fascinere andre. Få folkeslag har fordømt doping hardere enn oss, vi har sett mot andre land og ristet på hodet mot dem og slengt skjellsord mot land vi ikke liker å sammenligne oss med, juksere har vært et ord vi har hatt trøkk på mot dem. Vi har ønsket lange utestengelser og har sågar snudd ryggen til de tilbakevendte. Dog er stemningen en litt annen nå, nå er plutselig doping blitt en bagatellmessig affære hvor utøvere skal vinkes videre inn i sporet nærmest umiddelbart, er ikke lenger så farlig virker det som - støttegrupper for dem som har dopet seg skal opprettes, vi har startet å bejuble og støtte dopere. Dette handler litt om en litt særnorsk kristen kulturell verdi : hat synden, ikke synderen. Altså det finnes ingen motsetning mellom å være motstander av doping og det å støtte en doper i en tung situasjon. Så vidt jeg vet har vel den gjengse konklusjonen vært at Johaug må ta konsekvensen av denne testen og at hun får 2 år utestengelse så snart ADN er ferdig med sin saksbehandling. Det virker urettferdig og selv jeg som mistenker at det er noe fishy, skjønner at det er problematisk hvis vi får for mange av denne typen saker, og med tanke på de andre dopingssakene på dette stoffet, er det god grunn til å tro at det er for mange av dem allerede. Antidoping arbeid skal ta folk som bevist jukser, ikke primært folk som får i seg sporstoff. Det er derfor det er viktig med omfattende antidoping testing. Hadde Johaug vært testet i juni og august også, hadde det vært god grunn til å avskrive hele diskusjonen. Bare det at denne testen var en kjent test, langt på vei frikjenner henne. Vi er nok også litt påvirket av Stian Grimseth saken; den sitter hos mange som en tragedie for Norsk idrett. I Norge har vi en unik diskusjon om et stort problem som man MÅ ta tak i nå. Og det er å endre kontraktene utøverene har mot Olympiatoppen. Det er ikke mulig å sette den typen krav som er der i dag hvis utøverene skal være objektivt ansvarlige. Hvis vi ser tilbake til dopingsakene som har skapt negativ oppmerksomhet, de der fordømmelsen har vært hard, så har det vært de som har vært omfattende og organisert, som finnene og russerene, og de enkeltpersonene som har vært arrogante i forhold til problemet. De som har stått på sitt i forhold til at "de bare gjorde som alle andre" og "alle gjør det" Dette er retorikk vi ikke har aksept for i den Norske folkesjela. Dermed ser man at Norske utøvere går i samme modus hver gang, og folk reagerer på likt hver gang, og dette samspillet handler primært om at man er uskyldig til dommen har falt. Og i Johaug sitt tilfelle, er det litt framme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #35 Skrevet 18. oktober 2016 Dersom en russisk, svensk eller italiener hadde havnet i dette uføret, så hadde den utøveren fått fint lite sympati - for å si det mildt. Anonymkode: 3f293...e71
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #36 Skrevet 18. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom en russisk, svensk eller italiener hadde havnet i dette uføret, så hadde den utøveren fått fint lite sympati - for å si det mildt. Anonymkode: 3f293...e71 Helt sant. Nordmenn er et merkelig folkeslag.
lillesky Skrevet 18. oktober 2016 #37 Skrevet 18. oktober 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod)
Gjest made4u Skrevet 18. oktober 2016 #38 Skrevet 18. oktober 2016 10 timer siden, Druid skrev: Dette handler litt om en litt særnorsk kristen kulturell verdi : hat synden, ikke synderen. Altså det finnes ingen motsetning mellom å være motstander av doping og det å støtte en doper i en tung situasjon. Så vidt jeg vet har vel den gjengse konklusjonen vært at Johaug må ta konsekvensen av denne testen og at hun får 2 år utestengelse så snart ADN er ferdig med sin saksbehandling. Det virker urettferdig og selv jeg som mistenker at det er noe fishy, skjønner at det er problematisk hvis vi får for mange av denne typen saker, og med tanke på de andre dopingssakene på dette stoffet, er det god grunn til å tro at det er for mange av dem allerede. Antidoping arbeid skal ta folk som bevist jukser, ikke primært folk som får i seg sporstoff. Det er derfor det er viktig med omfattende antidoping testing. Hadde Johaug vært testet i juni og august også, hadde det vært god grunn til å avskrive hele diskusjonen. Bare det at denne testen var en kjent test, langt på vei frikjenner henne. Vi er nok også litt påvirket av Stian Grimseth saken; den sitter hos mange som en tragedie for Norsk idrett. I Norge har vi en unik diskusjon om et stort problem som man MÅ ta tak i nå. Og det er å endre kontraktene utøverene har mot Olympiatoppen. Det er ikke mulig å sette den typen krav som er der i dag hvis utøverene skal være objektivt ansvarlige. Hvis vi ser tilbake til dopingsakene som har skapt negativ oppmerksomhet, de der fordømmelsen har vært hard, så har det vært de som har vært omfattende og organisert, som finnene og russerene, og de enkeltpersonene som har vært arrogante i forhold til problemet. De som har stått på sitt i forhold til at "de bare gjorde som alle andre" og "alle gjør det" Dette er retorikk vi ikke har aksept for i den Norske folkesjela. Dermed ser man at Norske utøvere går i samme modus hver gang, og folk reagerer på likt hver gang, og dette samspillet handler primært om at man er uskyldig til dommen har falt. Og i Johaug sitt tilfelle, er det litt framme. Ett av de beste og mest reflekterte innlegg jeg har lest i denne debatten, umulig å ikke si seg enig med deg i dette. Innlegget ditt får det meg til å føle meg litt dum som har gått hardere ut enn hva jeg har for vane i denne saken, altså har jeg satt alt helt på spissen i stedet for å være nyansert, opplevde jo å gå fra å først støtte Johaug til å miste litt troen på norsk skisport, da tok jeg bykset og satt det helt på spissen. Startet ett innlegg om hvordan dette var, som aldri ble ferdig og nok aldri blir det heller, det startet som følger: Å skifte mening føles alltid litt spesielt, muligens også derfor jeg opplever å gjøre det så sjelden. Mulig det er en svakhet jeg har, i mange tilfeller anser jeg jo det å skifte mening som en styrke som viser at man er reflektert og at man evner å omstille seg etter å ha reflektert over saken. Nylig opplevde jeg en menings-endring som slo ned som en bombe i eget hode, jeg kan ikke huske sist jeg endrer standpunkt så raskt. Jeg må ha forvirret dem jeg har rundt meg, lurer på hva dem tenker om at jeg sier en ting for så å stå på andre siden noen dager etterpå? Ser de det som en svakhet eller en styrke? Er kanskje delte syn på akkurat det. Lenger kom jeg aldri på det innlegget. Vet at ingen er skyldig før dom har falt, mange og nok meg selv inkludert forhåndsdømmer, er smart nok til å innse at det også ikke er rasjonelt men like fult gjør man det.
fuglekvitter__ Skrevet 18. oktober 2016 #39 Skrevet 18. oktober 2016 18 timer siden, Naturbarn1 skrev: Ihvertfall på Fb, får jeg beskjed om. Når 300 000 støtter noen som er tatt for doping. Legger ved linker : AntidopingNorge Dopingliste Straffeloven . Hva mener du? Ja striden og diskusjonen fortsetter: Les her https://www.nrk.no/telemark/professor_-_-forbudet-mot-doping-bor-fjernes-1.13184184 En som bruker det der seg vil vel påstå at "alle" støtter det. Det stemmer ikke. Det er typisk for de som støtter sånt å mene å påstå at alle andre gjør og støtter det.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #40 Skrevet 18. oktober 2016 De støtter doping når det er nordmenn som blir tatt. Anonymkode: 8febd...91a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå