AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #41 Del Skrevet 25. oktober 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: I vitenskapen må du kunne rekonstruere og teste en situasjon. Lykke til og rekonstruere å bli bortført av romvesener Anonymkode: 40222...8b8 Det var en snever definisjon av hva vitenskap dreier seg om. Det går da an å etterprøve en påstand uten å "rekonstruere" den? Anonymkode: 2c457...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 25. oktober 2016 #42 Del Skrevet 25. oktober 2016 På 19.10.2016 den 21.26, prt90 skrev: Sannsynligvis finnes det millioner av planeter med intelligent liv i Universet. Problemet er at avstandene er enorme, så foreløpig har vi ikke sett noe til dem. Joda det har vi nok, for det er ingen grunn til at de ikke kan komme hit selv om ikke vi er spesielt høyt teknologisk utviklet. Kan godt hende at vi har kommet lengre ut i universet enn det folk flest vet om også, kan ikke forestille meg at NASA og alle lands myndigheter forteller om absolutt alt de holder på til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 26. oktober 2016 #43 Del Skrevet 26. oktober 2016 På 17.10.2016 den 22.19, AnonymBruker skrev: Finnes det liv utenom jorda? Når det finnes liv her så blir jeg ikke overrasket om det også finnes liv andre steder, er ikke grønne menn som flyr rundt i avanserte tallerken-formede romskip jeg da tenker på, men former for liv tilpasset det miljøet livet eksisterer i. Med tanke på at jorda er i perfekt avstand fra stjernen sola for at det skal kunne eksistere liv her - og det finnes over hundre milliarder galakser, med over hundre milliarder stjerner i hver galakse - hva er da sannsynligheten for at det _IKKE_ finnes liv på en annen planet? Er ikke den sannsynligheten da meget liten, rent teoretisk? Finnes det noen som har noe interessant kunnskap/forskning/innspill å komme med her? Og hvordan ville dette livet da sett ut? Livet på jorda oppstod jo for så så mange år siden.. Men på en eventuell annen planet kan livet ha oppstått mange millioner år før det gjorde på jorda, og dermed kommet betraktelig lengre i utviklingen sin enn oss. Ikke nødvendigvis, men kan jo være tilfellet det også. Å få svar på det får man uansett ikke med det første selv om den teknologiske utviklingen har gått i vannvittig tempo de siste 150-200 årene, så for oss som lever nå skjer det ikke i vår levetid. Kanskje har utenomjordisk liv som har utviklet seg over lengre perioder enn oss på jorda for eksempel allerede funnet ut hvordan man reiser i tid? Kanskje er de blant oss her på jorda akkurat NÅ? Nå dro du det litt for langt for min del. Tror dere mennesker kommer et annet sted når vi dør? Nei!! Rent vitenskapelig vil vel ingenting være umulig? Nesten all materie i universet er jo såkalt "mørk energi", og "mørk materie" - som etter det vi vet hittil ikke følger fysikkens lover over hodet. Og som vi dessuten nærmest ikke vet noe om i det hele tatt! Hvorfor er det da så usannsynlig at noe som ikke følger fysikkens lover faktisk også kan eksistere på jorda, på en eller annen måte? Og tror dere det finnes andre dimensjoner? Vet at det er et svært forskningsprosjekt som kun leter etter en annen dimensjon - og da "vitenskapsfolk" mener det kan finnes, så er det vel en reell mulighet for at det faktisk gjør det? Og om det finnes en annen dimensjon, er det jo ikke usannsynlig at slike overnaturlige fenomener som skjer på jorda kan forklares av denne dimensjonen.. eller? Jeg ser ikke fenomener vi eventuelt ikke forstår som overnaturlige, forekommer noe så anser jeg det naturlig og i så fall bare uforklarlig for oss på nåværende tidspunkt. Angående tidsreiser - at tiden faktisk går saktere da man reiser i for eksempel lysets hastighet eller er i områder med sterk gravitasjon; hvordan er det mulig? Et sekund vil jo alltid være et sekund. For meg gir det ikke mening, men jeg skjønner jo at tiden er relativ og at jeg bare må godkjenne det.. Og vi på jorda reiser vel i en massiv fart da jorda sirkulerer rundt sola. Men hvis jorda for eksempel plutselig fikk mye høyere fart - ville vi mennesker da.. kunne levd i for eksempel 200 år? Og ville vi merket noe til at vi levde i 200 år, eller ville vi vært lykkelig uvitende om det? Er mye som går over hodet på meg, leste om forskning av en superleder som ledet lys så raskt at allerede før lyset var inne på den ene siden så var det ute på den andre siden. Er mye som umiddelbart virker ulogisk for min del, men for all del uten å ha tilegnet meg kunnskap i et skolevesen så kunne jeg trolig vært kapabel til å tro at jorden var flat. Ergo har jeg alt gjort meg innforstått med at det er mye jeg må ta til meg selv om jeg ikke helt forstår det selv, dog forstår jeg tyngdekraften og hvordan det fungerer med at jorden er rund. Relativitetsteorien har jeg prøvd å forstå etter å ha lest "enkle" forklaringer av denne, dog burde jeg nok hatt mer kunnskap for å kunne forstå denne bedre, det har jeg ikke så ergo sitter jeg tilbake med å bare lese hvordan andre forklarer den - uten å få den til å gi mening for egen del. Hva gjelder å leve i 200 år, så tror jeg at om noen hundre år så kan dem som lever da ha en forventet levealder som nok er over 100 år ved å leve som det vi nå gjør. Vitenskapen har alt bidratt til høyere levealder nå sammenlignet med for 100 år siden, og dette vil fortsette å stige (hvor mye vet jeg dog ikke), ergo trenger vi ikke nødvendigvis reise i tid for at forventet levealder skal begynne å nærme seg 200 år, man trenger bare å kunne bremse opp aldringsprosessen noe. Håper noen som kan litt om fysikk vil fortelle meg litt om disse temaene! Jeg er så utroolig nysgjerrig og fascinert over hele universet. Har nettopp blitt introdusert for astrofysikk og jeg er veldig imponert, dukker dog opp mange, mange spørsmål underveis, hehe. Er fascinert av slike ting selv, dog er jeg enda mer fascinert av historie så skal jeg utforske noe videre eller omskolere meg så ville historie vært aktuelt. Men sluker artikler om vitenskap også, og diskuterer tidvis ting som dette selv om det som sagt går langt over min forståelse og viten og således bare kan sees som ren gjetning. Anonymkode: 97669...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 26. oktober 2016 #44 Del Skrevet 26. oktober 2016 5 timer siden, Hapi skrev: Kan godt hende at vi har kommet lengre ut i universet enn det folk flest vet om også, kan ikke forestille meg at NASA og alle lands myndigheter forteller om absolutt alt de holder på til enhver tid. Neppe, ligger så mye prestisje i dette at de må ha noe å vise til, dessuten trenger de å ha noe å vise til for å forsvare de enorme kostnadene romfartsprosjekter har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 26. oktober 2016 #45 Del Skrevet 26. oktober 2016 Så her er min teori: La oss anta at intelligent liv til syvende og sist er en selvutslettende livsform. Mange fjerne planeter som muligens kunne rommet intelligent liv ble formet noen år før Tellus. "Noen år" referer til millioner av år. Vi ser indikasjoner på at mennesket sakte men sikkert utsletter seg selv nå, ved å tære hardt på egen planet. Intelligent liv på en planet som ble skapt mange millioner år før Tellus kan allerede ha nådd stadiet av selvutslettelse selv før Tellus var en realitet. Så mennesket er ikke den første intelligente livsformen i universet, men den eneste eksisterende formen nå, fordi alle andre intelligente livsformer har allerede hatt sin gullalder med påfølgende selvutslettelse. "Romvesener" har vært en realitet. De er bare allerede utryddet i samsvar med livssyklusen for intelligent liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 26. oktober 2016 #46 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg opplever oss også som selvutslettende, skremmende hvordan vi ikke tar til oss at vi lager for mange barn og at vi forurenser for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #47 Del Skrevet 26. oktober 2016 Folk som tror at det er liv på andre planeter. Er vel de samme som tror at jorden er flat. Anonymkode: 897d0...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. oktober 2016 #48 Del Skrevet 26. oktober 2016 Tror dette burde passe inn her? (Live sending fra teamet som skal bruke verdens største radioantenne for å lytte etter signaler fra "Tabby's star") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #49 Del Skrevet 27. oktober 2016 Det beste beviset på at det faktisk finnes intelligent liv i verdensrommet, er vel at ingen har tatt kontakt med jordkloden enda! Anonymkode: 37ea9...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #50 Del Skrevet 27. oktober 2016 Black Knight Satellite: This strange object has been orbiting the earth for 50 years – no one knows what it is http://www.ancient-code.com/20-facts-black-knight-satellite/ https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite https://www.thevintagenews.com/2016/06/18/black-knight-this-strange-object-has-been-orbiting-the-earth-for-50-years-no-one-knows-what-it-is/ http://www.collective-evolution.com/2015/11/30/the-black-knight-satellite-whats-this-object-nikola-tesla-concluded-was-extraterrestrial/ Anonymkode: 37ea9...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2016 #51 Del Skrevet 28. oktober 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Black Knight Satellite: This strange object has been orbiting the earth for 50 years – no one knows what it is Anonymkode: 37ea9...b8a Not true: http://vignette4.wikia.nocookie.net/montypython/images/8/8e/Slider-productions.jpg/revision/latest?cb=20110818090111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 28. oktober 2016 #52 Del Skrevet 28. oktober 2016 På 27.10.2016 den 16.12, AnonymBruker skrev: Black Knight Satellite: This strange object has been orbiting the earth for 50 years – no one knows what it is http://www.ancient-code.com/20-facts-black-knight-satellite/ https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite https://www.thevintagenews.com/2016/06/18/black-knight-this-strange-object-has-been-orbiting-the-earth-for-50-years-no-one-knows-what-it-is/ http://www.collective-evolution.com/2015/11/30/the-black-knight-satellite-whats-this-object-nikola-tesla-concluded-was-extraterrestrial/ Anonymkode: 37ea9...b8a poenget ditt er....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 28. oktober 2016 #53 Del Skrevet 28. oktober 2016 På 19.10.2016 den 21.26, prt90 skrev: Sannsynligvis finnes det millioner av planeter med intelligent liv i Universet. Problemet er at avstandene er enorme, så foreløpig har vi ikke sett noe til dem. Dette er i så fall en religiøs tro. som ikke kan verifiseres. Er du mormoner eller scientolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #54 Del Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har brukt hundrevis av timer og en rekke ulike kilder på hvorfor akkurat dette faktisk er "the real deal". Det er mye tull der ute, men ikke akkurat dette. Akkurat hvorfor blir for spesielt interesserte. Folk med bakgrunn fra animasjon og de ulike teknikkene brukt vet hva jeg mener. Det er også andre momenter som spiller inn som "the missing money" trail ..alle er enige om at det er enormt kostbart selv med dagens teknologi brukt i blockbuster produksjonene å lage noe på dette nivået f.eks Avatar. Å lage en "joke" på dette nivået er ikke gjennomførbart. Tilogmed i de produksjonene ser man anatomiske umuligheter, det gjør man ikke her. Skulle man ha faket dette idag så er det også sannsynlig at hodet her ville vært festet mot nakken på samme måte det gjør hos oss. Flere ulike "på dødsleiet" interjuver datert lenge før denne videoen var offentlig har om hverandre gitt beskrivelser på anatomiske trekk som samsvarer med det man observerer her. B.la hvordan hodet er festet mot nakken mer midt på, og de lange fingrene for å nevne noe. Det han viser her skal være stjernekartet forresten. Settingen blir lik som å reise og møte noen i Kina hvor verken du eller vedkommende forstår noe annet enn deres eget språk hver for dere. Anonymkode: c8071...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 31. oktober 2016 #55 Del Skrevet 31. oktober 2016 Om en ønsker å tro på aliens, finnes det nok ingen argumenter som kan få en vekk fra en slik tro. Da det heller ikke finnes rasjonelle argumenter som støtter eksistensen av aliens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #56 Del Skrevet 31. oktober 2016 2 timer siden, debatant skrev: Om en ønsker å tro på aliens, finnes det nok ingen argumenter som kan få en vekk fra en slik tro. Da det heller ikke finnes rasjonelle argumenter som støtter eksistensen av aliens. Alvorlig talt ser du virkelig ikke ironien i det du skriver ? Anonymkode: 3d54b...cdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetting Skrevet 31. oktober 2016 #57 Del Skrevet 31. oktober 2016 3 timer siden, debatant skrev: Om en ønsker å tro på aliens, finnes det nok ingen argumenter som kan få en vekk fra en slik tro. Da det heller ikke finnes rasjonelle argumenter som støtter eksistensen av aliens. Det er jeg enig i, men det betyr ikke at utenomjordisk liv er motbevist. Det er bare ikke bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #58 Del Skrevet 1. november 2016 11 timer siden, Kjetting skrev: Det er jeg enig i, men det betyr ikke at utenomjordisk liv er motbevist. Det er bare ikke bevist. Skinny bob her er det mest autentiske beviset du får i denne sammenheng. Hva som er gode nok beviser blir individuelt. Verden er ikke klar for den nyheten pr idag. Det er meget mulig det har vært åpenlys kontakt før med mennskeheten i tidligere tider. Det er logisk nok herfra hele religionen og gud stammer fra. Det er selvsagt kun i nyere tider enkelt individer har mulighet for å dokumentere med bilde\film alt vi gjør og ser og kan dele infoen med andre. Så kan du si at det er rart hvor lite interessant det ble å lande på månen igjen etter 1969 ? Men skal si micro chip teknologien tok av ... Så kan man spørre seg om flystripen oppå fjellet der ble hugget ut for hånd ?...eller om moder natur skapte det selv ? Eller har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring ? det står nå der and it happend ...det blir vanskelig å bevise hvordan. Men det er lite sannsynlig at folkene på den tiden det stammer fra gjorde det. Anonymkode: c8071...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #59 Del Skrevet 1. november 2016 På 26.10.2016 den 15.40, AnonymBruker skrev: Folk som tror at det er liv på andre planeter. Er vel de samme som tror at jorden er flat. Anonymkode: 897d0...6cb Er nok motsatt. Anonymkode: 8779a...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetting Skrevet 1. november 2016 #60 Del Skrevet 1. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skinny bob her er det mest autentiske beviset du får i denne sammenheng. Hva som er gode nok beviser blir individuelt. Verden er ikke klar for den nyheten pr idag. Det er meget mulig det har vært åpenlys kontakt før med mennskeheten i tidligere tider. Det er logisk nok herfra hele religionen og gud stammer fra. Det er selvsagt kun i nyere tider enkelt individer har mulighet for å dokumentere med bilde\film alt vi gjør og ser og kan dele infoen med andre. Så kan du si at det er rart hvor lite interessant det ble å lande på månen igjen etter 1969 ? Men skal si micro chip teknologien tok av ... Så kan man spørre seg om flystripen oppå fjellet der ble hugget ut for hånd ?...eller om moder natur skapte det selv ? Eller har vi bare failet å se en veldig sannsynlig forklaring ? det står nå der and it happend ...det blir vanskelig å bevise hvordan. Men det er lite sannsynlig at folkene på den tiden det stammer fra gjorde det. Anonymkode: c8071...cf2 Nja, den svært uklare "Skinny Bob"-filmen (Hvorfor filmet de så ustødig på den tiden?;)) du viser til beviser ingen verdens ting. At verden ikke er klar for dette... Hva mener du med det? Månen ble rett og slett geologisk uinteressant. Det kostet uhorvelig med penger å dra dit. Når det ikke var så mye mer å hente av informasjon så fant man det ikke lønnsomt lenger. Nå har imidlertid teknologien gjort det interessant å dra tilbake, noe man også planlegger. Du kaller det flate partiet på fjellet for 'flystripe'. Det er der det feiler. For i det du indikerer at det er en flystripe så sier du også at det ble brukt til å ta imot flygende maskiner. Se det som det det er. Det er et flatt parti i fjellet. Hva det ble brukt til kan man spekulere rundt, men å si at det beviser utenomjordisk liv er nok å dra det i lengste laget. Synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå