Kamelia83 Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Er det noen som har det her inne? Prøvd å google, men finner lite bilder utenom fra leverandøren/reklame. Jeg ser jo at det blir en skjøt mellom platene, men syns egentlig ikke det ser stygt ut. Men er det vanskelig å få det til å se ålreit ut? Skal males selv om det er malt fra før så tenker kanskje at noe av skjøten forsvinner? Blir glad om noen har egne bilder de kan legge ut, eller hvertfall erfaring
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Disse platene vil ikke ta opp evt ujevnheter, og skjøtene vil kunne bli veldig synlig. Platene vil heller ikke tåle de bevegelsene som sannsynligvis er i huset. Hvis du uansett skal male ville jeg valgt gips evt fibergips som tåler mer. Skjøtene armeres og sparkles, og det er lettere å få et godt, varig resultat. Anonymkode: 93e92...32d
Kamelia83 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2016 Er en gammel blokk og betongvegg så er nok ikke så mye bevegelse. Men veggen er litt småskjev så skjøtene blir kanskje ikke så fine da.. Det blir ikke gips, så alternativene blir helsparkling eller smartpanel skygge. Men tenkte det kunne være greit med en vegg med noe annet en skyggepanelet. Og hadde håpet å slippe helsparkling.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 5 timer siden, Kamelia83 skrev: Er en gammel blokk og betongvegg så er nok ikke så mye bevegelse. Men veggen er litt småskjev så skjøtene blir kanskje ikke så fine da.. Det blir ikke gips, så alternativene blir helsparkling eller smartpanel skygge. Men tenkte det kunne være greit med en vegg med noe annet en skyggepanelet. Og hadde håpet å slippe helsparkling. Hvorfor ikke gips? Anonymkode: 93e92...32d
Surriball Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Har smartpanel, på betongvegg. Det er ikke noe problem at det er skjeivt, det er jo bare å kutte til i topp og bunn. Skjøtene synes bare hvis du vet at de er der og hvor du skal se etter dem.
Kamelia83 Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2016 På 18.10.2016 den 22.44, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke gips? Anonymkode: 93e92...32d Fordi det bare er uaktuelt. På 19.10.2016 den 17.27, Surriball skrev: Har smartpanel, på betongvegg. Det er ikke noe problem at det er skjeivt, det er jo bare å kutte til i topp og bunn. Skjøtene synes bare hvis du vet at de er der og hvor du skal se etter dem. Vanlig smartpanel er greit nok,der ser man ikke skjøtene når det er malt hvertfall. Men de glatte platene tror jeg er verre å få helt jevne. Men har bestemt meg for å helsparkle nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå