Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:) http://www.dagbladet.no/nyheter/bade-nordmenn-og-somaliere-kjefter-pa-meg-jeg-smiler-tilbake/63966365

Jeg er sikker på at de fleste på forumet mener jeg er muslimhater. :laugh: Men det jeg hater er islamisme som ikke innser at verden har gått framover siden 700-tallet, og som vil holde mennesker tilbake. Og som hindrer integrering, som vil holde kvinner inne under mannens hæl. Som vil holde seg i egne deler av byen hvor imamer og deres medspillere styrer hva som er rett moral. - De religiøse vil ikke at du skal bruke bukser eller at du skal ha mannfolkarbeid. De har mye fordommer, og sier «Hvorfor gjør du sånn? Du er jo mor. Du skal jo være et godt forbilde!». Men det er ikke de som bestemmer hva det vil si å være god muslim, sier Aisha til Dagbladet.

Men hater ikke jeg hijab, sier du som leser dette? Barnehijab, ja. Og hijab som blir brukt som et åndelig fengsel. Når islam eier mennesket og definerer hvordan et menneske skal leve, uten frihet til å tenke selv og utvikle seg, da er det noe som bør kritiseres. Som moren som ikke kunne selge lodd for sønnens fotballklubb. Islam er viktigere for henne enn hennes barns framtid og integrering. Sammenlign det med: - Min datter skal få lov til å gjøre hva hun vil. Hun kan bli rørlegger, pilot eller sykepleier, hun bestemmer. Jeg tenker ikke sånn som foreldrene mine, sier Aisha.

Det er heller ikke noe spor av offerrollen her i artikkelen. Hadde Malika Bayan blitt avvist når hun søkte jobb, hadde hun straks gått til sak.

Så ja, flere muslimske mødre som dette!

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøff dame! :)

Anonymkode: 3ca45...6de

• Liker 3
Skrevet

Hun er muslim men snakker i logiske vendinger, vil ikke drepe noen og har jobb? Og alle klapper og hoier.:hoppendeglad:

Hadde hun het Grete og var fra Trysil ville ikke dette vært noen sak overhodet. Hun snakker jo om selvfølgeligheter.

Godt eksempel på de lave forventningers holdning.

Anonymkode: 383a0...fb9

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Dette burde være en selvfølge. Men hun er tøff som sier ifra, ikke mange muslimske kvinner som tør det.

Skrevet

Men i følge dere på KG er jo alle muslimer onde kriminelle terrorister og voldtektsforbrytere.

Anonymkode: 5fe1d...baf

Skrevet

Leste artikkelen i stad og synes også hun er en dame som har alle forutsetninger for å lykkes i Norge :) Jeg ønsker henne lykke til :)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er muslim men snakker i logiske vendinger, vil ikke drepe noen og har jobb? Og alle klapper og hoier.:hoppendeglad:

Hadde hun het Grete og var fra Trysil ville ikke dette vært noen sak overhodet. Hun snakker jo om selvfølgeligheter.

Godt eksempel på de lave forventningers holdning.

Anonymkode: 383a0...fb9

Nettopp. Selv om dette sikkert er en "gladsak", så belyser det jo også det faktum at kulturen hennes (og miljøet rundt) har milevis av vei å gå for å passe inn i vesten. 

Men kudos til henne ihvertfall :)

Anonymkode: 53e43...db2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt henne som sjåfør flere ganger når jeg har tatt bussen i Oslo. Hun er alltid høflig, og hun hilser alltid når man går på. Hun er tydeligvis en dame som ikke lar seg hemme av stereotyper fra sitt eget hjemmland, og jeg synes dette er så bra gjort av henne. Hun går sin egen vei, til tross for båndene som har blitt lagt på henne helt fra hun ble født som jente i Somalia. 

I tillegg må jeg si at hun er en veldig flink sjåfør. Jeg føler meg alltid trygg når hun sitter ved rattet. 🙂

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

Tekola, forumansvarlig.

Skrevet
På 10/17/2016 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Men i følge dere på KG er jo alle muslimer onde kriminelle terrorister og voldtektsforbrytere.

Anonymkode: 5fe1d...baf

Nei, dette er fordommene dine mot de som er uenige med deg. 

Anonymkode: 9316f...327

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig mange muslimer å like, akkurat som det er mange kristne å like - det er rett og slett mange mennesker å like :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...