aiba Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg sluttet på litium under en innleggelse for mani, fordi den og zyprexa gjorde at kroppen min este ut og jeg ble så feit! Sluttet mot alles råd og advarsler, men det gikk greit i 9 mnd før jeg fikk psykose og mani igjen. I mellomtiden gikk jeg ned 15 kg!!!!!!!! Jeg jobbet så hardt for det. Gikk på lamictal og abilify. Under innleggelsen for manisk psykose så tok de plutselig bare vekk lamictalen og jeg ble deprimert og fikk så litium igjen. Men da økte vekten fra 73 til 77 og det er HELT UAKSEPTABELT!! Jeg er bare 160 høy! Jeg droppet litium og ble innlagt igjen, og fikk litium igjen, og skrev meg ut, og sluttet igjen. Nå aner jeg ikke hva faen jeg skal gjøre. Jeg vil bare sove og spise. Vil ha hjelp, men er livredd for å bli avvist slik jeg oppførte meg under manien. Kledde av meg klærne i gangen, var en dritt, hylte og skrek. Aner ikke om jeg skal ta litium eller ikke. Er helt uaktuelt å legge på seg. Jeg har kjøpt inn NOKA-shaker... Hvorfor tok de vekk lamictalen? INGEN kan svare på det. Den lå visst lavt i speil, så de tenkte vel den gjør ingen nytte. Er livredd psykologen skal lese epikrisen min fra innleggelsen pga oppførselen min. Brukte opp 90.000 på to mnd, venter fremdeles masse ting i posten jeg bestilte online jeg må betale om jeg vil ha det. Fikk heldigvis ingen kjønnssykdommer eller ble gravid. Jeg synes det er torturerende å leve, vil hoppe av en bru. Tenker på det hele tiden. Men vil ikke lage drama, så lar det være. Håper bare psykologen ikke dumper meg etter oppførselen min under innleggelsen. tror nok han gjør det. jeg var helt jævlig. Jeg vil ha antidepp som gjør at du lettere går ned i vekt, men skal jeg få lov til det må jeg også gå på litium!!!!!!! litium eller ikke litium???? jeg synes det er et umulig valg. Men så deppa jeg er nå spiser jeg meg ihjel uansett. Kanskje jeg bare skal gjøre det, og få en gastric sleeve på statens regning.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg er bipolar, og vil bare fortelle at antidepressiva ikke anbefales for denne lidelsen fordi maniene ofte kommer hyppigere da. Har gått på det selv, og det var ikke kult. Jeg ville bedt om å få starte på lamictal igjen dersom det hjalp. Hvis dosen var lav kan du jo få en høyere dose. De måler verdiene ved å ta blodprøve, og om man går på p-piller spiller disse inn iforhold til hva slags dose man må ha. Evt så er det lithium da. Her må du visst velge - vil du være tjukk eller vil du være sjuk? Det er å velge mellom to onder, men jeg vet hva jeg ville valgt. Og nei, psykologer dumper deg ikke. Det er ikke slik det fungerer. Anonymkode: 26f80...542
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bipolar, og vil bare fortelle at antidepressiva ikke anbefales for denne lidelsen fordi maniene ofte kommer hyppigere da. Har gått på det selv, og det var ikke kult. Jeg ville bedt om å få starte på lamictal igjen dersom det hjalp. Hvis dosen var lav kan du jo få en høyere dose. De måler verdiene ved å ta blodprøve, og om man går på p-piller spiller disse inn iforhold til hva slags dose man må ha. Evt så er det lithium da. Her må du visst velge - vil du være tjukk eller vil du være sjuk? Det er å velge mellom to onder, men jeg vet hva jeg ville valgt. Og nei, psykologer dumper deg ikke. Det er ikke slik det fungerer. Anonymkode: 26f80...542 blir man nødvendigvis tjukk av litium da? lamictal hjelper jo ikke mot manier heller.
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2016 har gått ned 20 kg på litium før. at jeg gikk opp sist noen kg kan skyldes at jeg ikke var manisk lenger og nei jeg vet ikke jeg!!!!!!
lovedrug Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 skjønner ikke hvorfor de tar fra deg lamictal når det funker. Beste er jo og øke dosen,huff.
Mannebjørn Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 12 minutter siden, aiba skrev: har gått ned 20 kg på litium før. at jeg gikk opp sist noen kg kan skyldes at jeg ikke var manisk lenger og nei jeg vet ikke jeg!!!!!! Prøvd elektrosjokkterapi?
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2016 3 minutter siden, Mannebjørn skrev: Prøvd elektrosjokkterapi? nei, ser ikke på det som noe alternativ. det er ikke stabiliserende, kan bare ta deg ut av episoder. har forøvrig mistet nok av hukommelsen av meg selv, trenger ikke ekstra hjelp til det.
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2016 5 minutter siden, lovedrug skrev: skjønner ikke hvorfor de tar fra deg lamictal når det funker. Beste er jo og øke dosen,huff. det funker jo bare nedover, ikke oppover. oppover er jo største problemet også.
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2016 eller jeg vet ikke jeg. vet ikke en dritt lenger. drikker slankeshake nå. blir shakes fremover. vekta skal ned. skal bli T Y N N !
Cyndaquil Skrevet 16. oktober 2016 #10 Skrevet 16. oktober 2016 Hvis medisin som gjor det tykk også holdt deg stabil, må du bite tenna sammen og fortsette å ta den. Psykriatiske medisiner gjør ofte folk fete. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Men snakk med psykologen din pl dette Men er lamictal medisin innen psykriatri? Jeg tok den i mange år mot epilepsi. Så trodde det var anti epileptika
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, aicelain skrev: Hvis medisin som gjor det tykk også holdt deg stabil, må du bite tenna sammen og fortsette å ta den. Psykriatiske medisiner gjør ofte folk fete. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Men snakk med psykologen din pl dette Men er lamictal medisin innen psykriatri? Jeg tok den i mange år mot epilepsi. Så trodde det var anti epileptika Antiepileptika brukes i psykiatrien fordi de er stemningsstabiliserende ogvnei jeg går ikke på noe som gjør meg tjukk
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #12 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bipolar, og vil bare fortelle at antidepressiva ikke anbefales for denne lidelsen fordi maniene ofte kommer hyppigere da. Har gått på det selv, og det var ikke kult. Jeg ville bedt om å få starte på lamictal igjen dersom det hjalp. Hvis dosen var lav kan du jo få en høyere dose. De måler verdiene ved å ta blodprøve, og om man går på p-piller spiller disse inn iforhold til hva slags dose man må ha. Evt så er det lithium da. Her må du visst velge - vil du være tjukk eller vil du være sjuk? Det er å velge mellom to onder, men jeg vet hva jeg ville valgt. Og nei, psykologer dumper deg ikke. Det er ikke slik det fungerer. Anonymkode: 26f80...542 jeg er blitt fortalt av antidepressiva er greit så lenge jeg står på litium i tillegg.
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #13 Skrevet 16. oktober 2016 synes å huske jeg sto på litium og fontex før og da gikk jeg ned fra 86 til 77.. til jeg ble manisk og innlagt igjen og fontex ble tat bort. men da økte vi fontex og senket litium. kan prøve en mellomting. noe må uansett gjøres. i verstefall begynner jeg på topimax igjen
lovedrug Skrevet 16. oktober 2016 #14 Skrevet 16. oktober 2016 42 minutter siden, aiba skrev: det funker jo bare nedover, ikke oppover. oppover er jo største problemet også. Går på lamictal og seroquel selv og det tar de verste nedturene og de verste oppturene ,men det stopper ikke depresjoner og manier på meg ,men jeg slipper og svinge så mye som før heldigvis. Tror ikke jeg hadde klart mye uten seroquel da,hvertfall ikke å sove.
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #15 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, lovedrug skrev: Går på lamictal og seroquel selv og det tar de verste nedturene og de verste oppturene ,men det stopper ikke depresjoner og manier på meg ,men jeg slipper og svinge så mye som før heldigvis. Tror ikke jeg hadde klart mye uten seroquel da,hvertfall ikke å sove. seroquel ga meg søtsug, bulimi og restless legs, så ble ikke mye søvn der i gården
lovedrug Skrevet 16. oktober 2016 #16 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, aiba skrev: seroquel ga meg søtsug, bulimi og restless legs, så ble ikke mye søvn der i gården Heldigvis ikke noe symptomer ,er det andre antipsykotika du kunne prøvd da?
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #17 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, lovedrug skrev: Heldigvis ikke noe symptomer ,er det andre antipsykotika du kunne prøvd da? nei, har nok prøvd de aller fleste. abilify funker dessverre ikke mot manier og psykoser heller i særlig grad. men er fysisk avhengig nå så kan ikke slutte.
lovedrug Skrevet 16. oktober 2016 #18 Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, aiba skrev: nei, har nok prøvd de aller fleste. abilify funker dessverre ikke mot manier og psykoser heller i særlig grad. men er fysisk avhengig nå så kan ikke slutte. Uff,det skal ikke være så lett
aiba Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #19 Skrevet 16. oktober 2016 tror bare jeg skal gå å svelge en litium og så kreve fontex eller wellbutrin når jeg er på riktig dose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå