Gå til innhold

Vondt å puste...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 17 som helst siden barneskolen (5 klasse ca), har opplevd ubehag når jeg har pustet. Det kommer og går i perioder, spesielt noen dager før jeg blir syk... Får jeg dette ubehaget så vet jeg liksom at jeg brygger på noe, men har vært som dette hele uken nå uten å ha blitt syk... (Dessuten tror jeg ikke det er vanlig å få vondt i lungene før forkjølelse?). Ubehaget er på høyre side, og jeg klarer ikke helt beskrive det... Husker når jeg var liten, så var det en periode jeg ikke kunne hoppe på trampoline etc. fordi jeg fikk vondt i brystet og ikke fikk puste. Legen sa ingenting var galt med meg den gang, og det varte bare i en kort periode så ble jeg bra og tenkte ikke mer på det. Jeg har ikke vært hos lege for å snakke om ubehaget ved pustingen, fordi jeg uansett ikke klarer å forklare hvordan det føles, og er redd for å ikke bli trodd.

Skriver om dette her nå fordi jeg trakk pusten dypt istad, med åpen munn, og jeg kjente et sterkt stikk akkurat der ubehaget er. Føltes nesten ut som om jeg ble stukket i lungen... Jeg syns jeg personlig er litt kortpustet (?), men vet ikke om det er relevant... Kan legge til at jeg ikke kan ta situps mer enn 5-8 ganger fordi jeg mister pusten HELT  da (Ganske plagsomt for jeg vet jeg kan ta flere, men får panikk når jeg ikke får puste). Våkner også 2-3 ganger i måneden når jeg sover, av at jeg har sluttet å puste. Ganske skummelt når jeg brått våkner og setter meg opp og higer etter oksygen... Dette kommer og går i perioder; i sommer skjedde dette mer enn 8 ganger i løpet av måned, men har ikke opplevd det de siste månedene...

Vil til legen, men er redd jeg bare innbiller meg alt dette. Føler legen ikke tar meg seriøst, for det gjør ikke foreldrene mine. Har aldri hørt om noen som har opplevd det jeg opplever, så virker veldig rart også syns jeg.

Det jeg lurer på her er om noen her har opplevd lignende? 

Anonymkode: 40ba4...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymkode: 40ba4...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...