Gå til innhold

Ingen respons på meldinger

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hehe, forstår ikke helt logikken bak at man liksom skal "bli kjent" med personen på grunnlag av fb ihvertfall.. kanskje i begynnelsen når det var nytt og "alle" brukte den heletiden, men nå er de fleste jeg kjenner ganske lite aktive, med mindre de selger noe 😂 Hvis man skal definere meg på grunnlag av fb, er jeg en ultramegasuper kjedelig person ihvertfall! Som ikke har gjort noe særlig annet enn å gratulere med bursdag og sånt. Og det må man vel gjerne være venner for å se.. 😂

Selve flørtingen er jo noe av det kjekkeste i starten av et nytt forhold.. kunne aldri tenkt meg å bare hoppe over den biten fordi man har "dårlig tid" 😉

Glemte visst å sitere @Trøndermann 😂

Endret av Siri84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ingen respons fordi kvinner blir overlesset av meldinger på slike sider, og kun svarer de aller mest attraktive mennene.

Du er ikke i denne kategorien, tydeligvis.

Anonymkode: 67ec8...9bc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får ingen respons fordi kvinner blir overlesset av meldinger på slike sider, og kun svarer de aller mest attraktive mennene.

Du er ikke i denne kategorien, tydeligvis.

Anonymkode: 67ec8...9bc

Det der stemmer ikke helt.. snakket litt med en som klart går i den kategorien, *dødslekker* første dagen, men når han sonet ut, for å ta kontakt igjen to dager senere, med samme åpningsreplikk og tydeligvis ikkje engang gadd å lese igjennom det vi hadde skrevet sammen tidligere, da kunne han være så vakker han bare ville for min del!

Min oppfatning er at det blir treordskommunikasjon, noe som er ganske kjedelig i lengden, som stanser korrespondansen. I tillegg til mas om snap, fb eller tlf nummer...

Skrevet
2 timer siden, Trøndermann skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk har det så travelt...Det å flørte og sakte men sikkert bli litt bedre kjent  er jo ei spennende og koselig "tid",så hvorfor ikke bruke tid på dette og nyte det ?

Fordi ikke alle liker å gjøre det over tekst, men foretrekker å møte personen ansikt til ansikt?

Gjest canacas
Skrevet
3 timer siden, Trøndermann skrev:

Hehe,nei vi gjorde visst ikke det...Nesten litt synd :P;)  Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk har det så travelt...Det å flørte og sakte men sikkert bli litt bedre kjent  er jo ei spennende og koselig "tid",så hvorfor ikke bruke tid på dette og nyte det ?  Sjarmere hverandre,friste litt...gå rundt og tenke og være nyskjerrig på hverandre :)  Og siden du nevner snap..jeg har hverken snap eller facebook,og opplevde faktisk at endel kuttet meg ut pga det. De fikk vel ikke "all" info på en gang da sikkert :P

Men uansett,godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke forstår meg helt på disse greiene ;)

3 timer siden, Siri84 skrev:

Hehe, forstår ikke helt logikken bak at man liksom skal "bli kjent" med personen på grunnlag av fb ihvertfall.. kanskje i begynnelsen når det var nytt og "alle" brukte den heletiden, men nå er de fleste jeg kjenner ganske lite aktive, med mindre de selger noe 😂 Hvis man skal definere meg på grunnlag av fb, er jeg en ultramegasuper kjedelig person ihvertfall! Som ikke har gjort noe særlig annet enn å gratulere med bursdag og sånt. Og det må man vel gjerne være venner for å se.. 😂

Selve flørtingen er jo noe av det kjekkeste i starten av et nytt forhold.. kunne aldri tenkt meg å bare hoppe over den biten fordi man har "dårlig tid" 😉

Glemte visst å sitere @Trøndermann 😂

Å møtes raskt er noe mange foretrekker, for å luke bort eventuell mismatch i kjemi etc. Jeg er for å møte en potensiell date så raskt som mulig, fordi jeg har gått i den fella en gang før - å nesten bli betatt over nett og så var det total (tog)kræsj IRL. Dere vil minske mulighetene om dere vil ha en varig nettflørt gående, da er det nok bedre å finne noen her inne... :klo:

Skrevet

Traff min eks etter bare 

23 minutter siden, canacas skrev:

Å møtes raskt er noe mange foretrekker, for å luke bort eventuell mismatch i kjemi etc. Jeg er for å møte en potensiell date så raskt som mulig, fordi jeg har gått i den fella en gang før - å nesten bli betatt over nett og så var det total (tog)kræsj IRL. Dere vil minske mulighetene om dere vil ha en varig nettflørt gående, da er det nok bedre å finne noen her inne... :klo:

Traff min eks etter bare noen dager med chatting,  og vi var sammen i 5 år, så jeg mener ikke at man skal vente i 3 måneder liksom. Har sikkert formulert meg dårlig 🙈 Jeg bare ble litt perpleks over at de jevne samtalene gikk fra hei til skal vi møtes, sende snap eller tlf etter ca 3. meldingen.. nå visste jeg ikke at man kunne ha flere snap kontoer da (så ser jo den litt bedre nå), men det ble litt raskt for min del.. da kan jeg like gjerne laste ned tinder eller gå på byn. Jeg tenkte det var vanlig å snakke litt sammen først, finne ut om vi i det heletatt hadde noe å snakke om før vi skulle treffes irl.. 

For å sette et bilde på det; Jeg følte jeg stod på kanten, og dyppet tåen uti for å kjenne på vannet, og så kom det flere og ville dytte meg uti på dypet.. skjønner du hva jeg mener?.. bunner nok i at jeg nok ikke var helt klar for noe nytt.. 🙈

Skrevet (endret)
På 16.10.2016 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Har prøvd ut en datingside. Så langt har responsen nærmest uteblitt.  Har sendt en hyggelig melding til et knippe damer. Ingen har svart. Hva er greia? De er vel på en slik side av en grunn de også, så jeg ser ikke helt mønsteret. Meldingene har ikke vært perverse eller ufine på noe vis, så det kan ikke være derfor. Selv om man nødvendigvis ikke er interessert, kan man likevel sende en melding tilbake.

Anonymkode: fa994...985

At hvis teksten om folk er kjedelig så gidder de ikke kikke på andres profiler, så forsøk å skrive til dem privat på en annen side eller kanskje siden har et nettverksproblem? Kanskje du har skrudd på en funskjon slik at dem ikke ser hva du skriver? :)

Endret av fuglekvitter__
Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, Siri84 skrev:

Traff min eks etter bare 

Traff min eks etter bare noen dager med chatting,  og vi var sammen i 5 år, så jeg mener ikke at man skal vente i 3 måneder liksom. Har sikkert formulert meg dårlig 🙈 Jeg bare ble litt perpleks over at de jevne samtalene gikk fra hei til skal vi møtes, sende snap eller tlf etter ca 3. meldingen.. nå visste jeg ikke at man kunne ha flere snap kontoer da (så ser jo den litt bedre nå), men det ble litt raskt for min del.. da kan jeg like gjerne laste ned tinder eller gå på byn. Jeg tenkte det var vanlig å snakke litt sammen først, finne ut om vi i det heletatt hadde noe å snakke om før vi skulle treffes irl.. 

For å sette et bilde på det; Jeg følte jeg stod på kanten, og dyppet tåen uti for å kjenne på vannet, og så kom det flere og ville dytte meg uti på dypet.. skjønner du hva jeg mener?.. bunner nok i at jeg nok ikke var helt klar for noe nytt.. 🙈

Skjønner hva du mener, og ville konkludert likt som deg :) 

Jeg vil helst møte dem så fort som mulig, for å finne ut om det er noen kjemi eller ei. Jeg tror også vi kan gå glipp av mange perler som kanskje ikke er så gode på å flørte via tekst og nett, og som kanskje ikke er så glad i å skrive masse meldinger. Da er det bedre å møtes, for da finner man ut om det er noe mer. 

Traff for ikke veldig lenge siden en fyr som var veldig god på skrivingen så vi skrev en stund før vi møttes. Men han var altfor blyg og sjenert IRL og da kan en personlighet som min bli for mye (jeg er MYE), og jeg blir så sliten av å holde samtalen i gang. Han er nok en knallbra fyr, men noen ganger må man være litt mer lik i personlighet for å få en flyt i samtalen også. Spesielt IRL. 

Skrevet
På 16.10.2016 den 16.16, AnonymBruker skrev:

For et svar!

Anonymkode: fa994...985

Hva er galt med det svaret?

Anonymkode: b8273...52a

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Trøndermann skrev:

Det overrasker meg ikke akkurat. Jeg prøvde meg nemlig også på ei datingside og erfarte noe av det samme. Nå druknet ikke jeg i meldinger akkurat :P Men min intensjon var som hos deg å flørte/bli litt kjent på nett før man møttes osv. Og dette passet tydeligvis damene dårlig...De få jeg fikk kontakt med ville mer eller mindre gå rett på sak,og full pakke,noe som ikke var helt etter mine ønsker :P

Problemet ditt, og mange som deg, er at du har misforstått nettdating... 

Nettdating er et fora for å komme lettere i kontakt med folk, som gjør det lettere å bli kjent med folk man ellers ikke hadde kommet i kontakt med. Selve datingen må skje IRL. "Dating" over skjerm er det kun 14-åringer som bedriver med fordi de ikke tør å møtes.

Når du i stedet foretrekker å chatte og sende 400 meldinger frem og tilbake for å "bli kjent" først, så sier det seg selv at de damene innen den tid har fått forespørsler fra menn som faktisk vil møtes og ta datingen IRL. Da er det ikke rart du havner bakerst i køen med dine SMS'er. 

Det er ikke, og har aldri vært, meningen med "nettdating" man skal kjenne hele livshistorien og finne kjemien gjennom chatting. Du kan få vite det grunnleggende først (hva de liker, hva de jobber/studerer med, felles interesser, osv). Det er flere som har brent seg på det, at den personen de chattet med i 8 uker og endelig møtte ikke helt var sånn som man trodde. Man blir bedre kjent når man møtes og får snakket face to face, da får man vite mye mer om personen.

Du kan ikke erstatte muntlig kommunikasjon og øyekontakt med chatting. 

Og det er heller ikke meningen at man skal avgjøre på forhånd at personen er "drømmemann" eller "drømmedame" og at dette er personen man vil dele livet med før man i det hele tatt møtes, så skjønner ikke hva du mener med at det går for fort ved at damene ønsker å møtes etter kort tid. 

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, canacas skrev:

Enig, det er for mange som har misforstått nettdating! Alle disse datingsidene er kun fora for å komme i kontakt med de som virker interessante, og så bestemme seg hvilke av de man vil møte. Datingen skal skje IRL, ikke over skjerm og tastatur folkens!

Møtte min nåværende mann på en datingside, vi utvekslet noen få setninger før han fikk nr mitt, vi pratet på telefon på dag nr 2 og møttes IRL etter to uker for da passet det for begge. Ingen av oss snakket noe om å hoppe rett inn i seriøst forhold og utleverte hele livshistorien rett før vi møttes, vi bare tok det helt rolig og startet med ett møte først for å hilse, deretter ble det flere dates fordi vi fant mange felles interesser og kjemien var der.

Er nå gift, hus,barn, stasjonsvogn, you name it.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, canacas skrev:

Skjønner hva du mener, og ville konkludert likt som deg :) 

Jeg vil helst møte dem så fort som mulig, for å finne ut om det er noen kjemi eller ei. Jeg tror også vi kan gå glipp av mange perler som kanskje ikke er så gode på å flørte via tekst og nett, og som kanskje ikke er så glad i å skrive masse meldinger. Da er det bedre å møtes, for da finner man ut om det er noe mer. 

Traff for ikke veldig lenge siden en fyr som var veldig god på skrivingen så vi skrev en stund før vi møttes. Men han var altfor blyg og sjenert IRL og da kan en personlighet som min bli for mye (jeg er MYE), og jeg blir så sliten av å holde samtalen i gang. Han er nok en knallbra fyr, men noen ganger må man være litt mer lik i personlighet for å få en flyt i samtalen også. Spesielt IRL. 

Ja.. det er litt balansegang det der.. Det er ikke bare bare å vite hvordan man klikker sammen bare ved å snakke med hverandre på nett. Personlighet, kjemi og kompatibilitet ser man raskere irl. Med mindre det er klart nei og rett i usj bunken.. de klarer man som oftest å sile bort på nettet 😉 utfordringen her er at jeg ikke liker å være "slem" så selv etter at de begynner å bli slibrig/viser tydelig at vi ikke passer sammen, så har jeg vansker med å være direkte. Så det må jeg jobbe litt med før jeg kaster meg ut på dypet igjen. Får holde meg på kanten enn så lenge 😉

Tror jeg bare ønsket en litt light versjon av datinglivet, og egentlig ikke var klar for noe annet enn en nettflørt. Når jeg oppdaget det, ble det litt egoistisk å være der under det jeg opplevde selv som litt falske forutsetninger. Det var en jeg gjerne ville ha møtt, som jeg skrev litt med. Men det ble for intenst. Tok den ultimate feige utveien; skrev en lang unnskyldmelding og slettet brukeren som om jeg skulle vært 14år.. 🙈 men hadde vært ærlig på at jeg ikke had tid til å treffes raskt, og at det kom til å ta litt tid.. men jeg sendte nok blandede signaler, fordi jeg hadde en blandet følelse.. Nei, nettdatingen har jeg satt litt på vent 🙈😉

Gjest RealWildOne
Skrevet

Aner ikke hvorfor du ikke møter respons, selv liker jeg å tenke at enhver dames oppmerksomhet er mulig å vinne, om ikke på første forsøk så i alle fall på andre eller tredje. Man må gjerne legge litt i det, man vinner ikke hennes oppmerksomhet om man ikke viser klart og tydelig at det vil man, det oppnår man best ved å la meldingen ha innhold og ved å prøve å få henne nysgjerrig og undrende på hvem du er. Hva du skriver er slik sett avgjørende.

Skrevet
48 minutter siden, RealWildOne skrev:

Aner ikke hvorfor du ikke møter respons, selv liker jeg å tenke at enhver dames oppmerksomhet er mulig å vinne, om ikke på første forsøk så i alle fall på andre eller tredje. Man må gjerne legge litt i det, man vinner ikke hennes oppmerksomhet om man ikke viser klart og tydelig at det vil man, det oppnår man best ved å la meldingen ha innhold og ved å prøve å få henne nysgjerrig og undrende på hvem du er. Hva du skriver er slik sett avgjørende.

Det er trynefaktor som er avgjørende. Hvis ikke han ser noe tiltrekkende ut for den dama som får melding fra han,så har det ingenting å si hvor bra den meldingen er formulert. Og får man ikke respons etter første eller andre melding, så burde man bare la det være og move on, enn å pushe på mer. Sånn er det, og har alltid vært.

Har en venn som skriver 3-sider lange beskrivelser om seg selv og sitt liv på div. datingprofiler (som kanskje et fåtall kvinner gidder å lese), men får minimalt med respons. Han bruker så mye tid på å skrive de kjedelige beskrivelsene av seg selv, og skjønner ikke hvorfor han ikke får napp for han er jo så bra catch...Han har et utseende som passer kanskje mindretallet av damer (tror jeg). Jeg synes ikke han er stygg, men han er absolutt ikke attraktiv for meg heller. Da hjelper det ikke hvor enn interessant og fantastisk han er ellers, for det finnes like interessante og fantastiske folk der ute MED et utseende eller kjemi som passer en selv i tillegg.

Folk dater ikke de man ikke finner tiltrekkende utseendemessig OG kjemi/intellektuelt sett - begge må passe,ikke bare den ene. Hva som er tiltrekkende for en selv er jo selvfølgelig subjektivt, så det er alltid NOEN der ute som vil finne deg attraktiv. Men hvis man har holdt på litt for lenge og ikke fått noe napp noe sted, så burde man kanskje se litt på det ytre? Kanskje en hårklipp eller en ny garderobe er alt som skal til..?

Samme som om noen skulle kommet bort og tatt kontakt og vist interesse for deg med en bra sjekkereplikk, men dessverre ikke er din 'type'. Hvorfor late som om man er interessert, når kjemien eller utseendet ikke helt passer din smak, og du ikke finner personen noe fin eller søt engang? For å være "grei"?

Gjest RealWildOne
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trynefaktor som er avgjørende. Hvis ikke han ser noe tiltrekkende ut for den dama som får melding fra han,så har det ingenting å si hvor bra den meldingen er formulert. Og får man ikke respons etter første eller andre melding, så burde man bare la det være og move on, enn å pushe på mer. Sånn er det, og har alltid vært.

Har en venn som skriver 3-sider lange beskrivelser om seg selv og sitt liv på div. datingprofiler (som kanskje et fåtall kvinner gidder å lese), men får minimalt med respons. Han bruker så mye tid på å skrive de kjedelige beskrivelsene av seg selv, og skjønner ikke hvorfor han ikke får napp for han er jo så bra catch...Han har et utseende som passer kanskje mindretallet av damer (tror jeg). Jeg synes ikke han er stygg, men han er absolutt ikke attraktiv for meg heller. Da hjelper det ikke hvor enn interessant og fantastisk han er ellers, for det finnes like interessante og fantastiske folk der ute MED et utseende eller kjemi som passer en selv i tillegg.

Folk dater ikke de man ikke finner tiltrekkende utseendemessig OG kjemi/intellektuelt sett - begge må passe,ikke bare den ene. Hva som er tiltrekkende for en selv er jo selvfølgelig subjektivt, så det er alltid NOEN der ute som vil finne deg attraktiv. Men hvis man har holdt på litt for lenge og ikke fått noe napp noe sted, så burde man kanskje se litt på det ytre? Kanskje en hårklipp eller en ny garderobe er alt som skal til..?

Samme som om noen skulle kommet bort og tatt kontakt og vist interesse for deg med en bra sjekkereplikk, men dessverre ikke er din 'type'. Hvorfor late som om man er interessert, når kjemien eller utseendet ikke helt passer din smak, og du ikke finner personen noe fin eller søt engang? For å være "grei"?

Jo, men de fleste menn sitt store problem er ikke utseendet i seg selv, heller hvordan dem går frem når dem sjekker på nettet. Det er ikke vanskelig å få kontakt med damer på nettet, hender sågar at det er dem som tar initiativ. Mitt siste forhold var slik, det var hun som kontaktet meg og ikke omvendt. Det hadde hun trolig ikke gjort dersom jeg hadde en helt ille beskrivelse av meg selv - var forøvrig ikke dating-side så jeg hadde ikke en gang en søkende profil, heller en profil som gjenga hvem jeg er og mine interesser som friluftsliv f.eks. Og det var det som fikk henne til å skrive til meg, hun likte at jeg liker fjellet etc. og hun kommenterte i grunn friluftsbilder jeg hadde heller enn bilder av meg.

Man trenger ikke være annet enn en gjennomsnittslig fyr og man kan oppnå mer enn rikelig respons fra damene.

Skrevet
På ‎16‎.‎10‎.‎2016 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Angående det å svare på meldinger, selv om man ikke er interessert: mange damer får ekstremt mange meldinger på nettdatingsider. Jeg er dame selv, er helt normalt pen, og forrige gang jeg hadde profil på en sånn side så var innboksen full av meldinger. Ikke fordi jeg er så sinnsvakt uimotståelig og populær altså, men fordi veldig mange menn sender ut klin like og fullstendig intetsigende meldinger til alle damer med OK utseende. Det tar litt tid å sile ut alt det uaktuelle, og man orker faktisk ikke bruke tid på å svare absolutt alle. 

Personlig svarer jeg kun på meldinger som viser at personen faktisk har lest profilteksten min godt, og at han synes vi har noe til felles. At det er en grunn til at han ville skrive til akkurat meg. Hvis jeg f.eks. har opplyst om at jeg elsker friluftsliv og en stor drøm er en hytte på fjellet, så blir jeg veldig glad hvis noen med samme interesse starter en samtale med det som utgangspunkt, at vi kan begynne med et slikt felles referansepunkt. Det er som sagt flere ting som skal stemme, som riktig aldersgruppe, et utseende man har sansen for, livet på stell, men det er svært sjelden en melding som viser felles interesser og oppegående betraktinger ikke får noe som helst svar. I verste fall en høflig avvisning. 

Meldinger av typen "du var flott, skal vi prate litt" havner umiddelbart i nei-kurven, fordi det ikke sier meg noe som helst om hvorfor vi kan passe sammen, og hvorfor jeg skal bruke tid på bekjentskapet. Damer på nettdating skal ikke måtte være supertakknemlige for all upersonlig oppmerksomhet de får, de er faktisk der for å finne en livspartner som de har noe til felles med. 

Og til sist: husk å respektere de "kravene" som dama har oppgitt. Har hun oppgitt at hun søker en mann mellom 30 og 40, uten barn fra før, så er det faktisk det hun søker. Mange menn tar sjansen og sender melding selv om de ikke er innenfor disse kravene. Det blir sjelden suksess.

Anonymkode: 2a2c7...314

DETTE!

Jeg prøver å svare alle, om det så bare er en høflig avvisning, men noen ganger når man ikke over rett og slett. Og i tillegg er det mange som ikke godtar avslag, men bare fortsetter å sende meldinger, har ikke tall på hvor mange jeg har blokkert etter hvert. De som tydelig har sendt melding kun basert på profilbildet vil aldri få noe annet enn i bestefall et høflig avslag hos meg. Les teksten og pass på at du er det hun søker etter. Og selg deg inn deretter. Det er faktisk litt som å søke jobb det der. Det hjelper ikke at du har en master i matematikk hvis det man søker etter er en rørlegger.

Anonymkode: cdd1d...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...