Gå til innhold

Ingen respons på meldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd ut en datingside. Så langt har responsen nærmest uteblitt.  Har sendt en hyggelig melding til et knippe damer. Ingen har svart. Hva er greia? De er vel på en slik side av en grunn de også, så jeg ser ikke helt mønsteret. Meldingene har ikke vært perverse eller ufine på noe vis, så det kan ikke være derfor. Selv om man nødvendigvis ikke er interessert, kan man likevel sende en melding tilbake.

Anonymkode: fa994...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det kan jo være mange grunner. Kanskje profilen din ikke har bilde og beskrivelse? Kanskje du sender en veldig upersonlig melding, som du kunne ha sendt til hvem som helst? Kanskje du bare skriver en melding som beskriver deg og hva du er ute etter istedenfor å vise interesse for henne? Kanskje du skriver en melding som fokuserer veldig på hennes utseende? Kanskje du prøver deg langt under din aldersgruppe?

Ellers har jo de fleste nettdatingsider en mekanisme for å vise interesse uten å sende melding. På sukker for eksempel så kan man trykke på et lite hjerte. På denne måten kan du invitere de til å se på profilen din, så om de viser interesse tilbake (trykker på hjertet), så vet du at de liker profilen din tilbake. Når du allerede vet at de synes profilen din er interessant er sjansen mye større for at du får svar.

Anonymkode: db23b...14c

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man nødvendigvis ikke er interessert, kan man likevel sende en melding tilbake.

Personlig har jeg dessverre veldig dårlig erfaring med det. Om jeg skriver høflig til en mann at jeg dessverre ikke er interessert så kommer det gjerne frekke, ubehagelige eller masete svar tilbake.

Anonymkode: db23b...14c

• Liker 10
Skrevet

Kanskje du ikke er tiltrekkende da :) 

Skrevet

Som Anonym Bruker ovenfor her skisserer, er det ofte sånn at damer har dårlig erfaring med å svare menn de ikke er interessert i. Skriver de det på en høflig måte, f.eks. "Beklager, men du er ikke min type/er ikke interessert", så blir menn sinte og ufordragelige og skriver dritt tilbake. Enkelte kan ty til stygge kallenavn til og med, i sinne over å bli avvist. Dette vil en del kvinner unngå, og lar derfor være å svare i det hele tatt så lenge de ikke har et positivt svar med interesse å gi.

Anonymkode: 51738...f07

• Liker 7
Skrevet

Hva skriver damene i sin profil? 
Og hva skriver du til de?

Har du bilde av deg selv og litt opplysninger?
Kanskje du bør lage en bedre profil så du vekker interessen?

Anonymkode: 39763...45f

Skrevet
16 minutter siden, Drama.Queen skrev:

Kanskje du ikke er tiltrekkende da :) 

For et svar!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skriver damene i sin profil? 
Og hva skriver du til de?

Har du bilde av deg selv og litt opplysninger?
Kanskje du bør lage en bedre profil så du vekker interessen?

Anonymkode: 39763...45f

De inviterer selv til kontakt.

Stiller et høflig og åpent spørsmål i forhold til kontakt.

Har bilde av meg selv, pluss generelle opplysninger.

Gjort det meste riktig, de fleste orker ikke lese en lang avhandling.

Skrevet

Angående det å svare på meldinger, selv om man ikke er interessert: mange damer får ekstremt mange meldinger på nettdatingsider. Jeg er dame selv, er helt normalt pen, og forrige gang jeg hadde profil på en sånn side så var innboksen full av meldinger. Ikke fordi jeg er så sinnsvakt uimotståelig og populær altså, men fordi veldig mange menn sender ut klin like og fullstendig intetsigende meldinger til alle damer med OK utseende. Det tar litt tid å sile ut alt det uaktuelle, og man orker faktisk ikke bruke tid på å svare absolutt alle. 

Personlig svarer jeg kun på meldinger som viser at personen faktisk har lest profilteksten min godt, og at han synes vi har noe til felles. At det er en grunn til at han ville skrive til akkurat meg. Hvis jeg f.eks. har opplyst om at jeg elsker friluftsliv og en stor drøm er en hytte på fjellet, så blir jeg veldig glad hvis noen med samme interesse starter en samtale med det som utgangspunkt, at vi kan begynne med et slikt felles referansepunkt. Det er som sagt flere ting som skal stemme, som riktig aldersgruppe, et utseende man har sansen for, livet på stell, men det er svært sjelden en melding som viser felles interesser og oppegående betraktinger ikke får noe som helst svar. I verste fall en høflig avvisning. 

Meldinger av typen "du var flott, skal vi prate litt" havner umiddelbart i nei-kurven, fordi det ikke sier meg noe som helst om hvorfor vi kan passe sammen, og hvorfor jeg skal bruke tid på bekjentskapet. Damer på nettdating skal ikke måtte være supertakknemlige for all upersonlig oppmerksomhet de får, de er faktisk der for å finne en livspartner som de har noe til felles med. 

Og til sist: husk å respektere de "kravene" som dama har oppgitt. Har hun oppgitt at hun søker en mann mellom 30 og 40, uten barn fra før, så er det faktisk det hun søker. Mange menn tar sjansen og sender melding selv om de ikke er innenfor disse kravene. Det blir sjelden suksess.

Anonymkode: 2a2c7...314

• Liker 11
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd ut en datingside. Så langt har responsen nærmest uteblitt.  Har sendt en hyggelig melding til et knippe damer. Ingen har svart. Hva er greia? De er vel på en slik side av en grunn de også, så jeg ser ikke helt mønsteret. Meldingene har ikke vært perverse eller ufine på noe vis, så det kan ikke være derfor. Selv om man nødvendigvis ikke er interessert, kan man likevel sende en melding tilbake.

Hei 😉

Er du sikker på at de kan lese dem?.. jeg har selv bare erfaring fra Møteplassen (laget profil der i helgen, for å se hva dette er), og da jeg ikke har noen intensjoner om å betale for dette, kan jeg bare lese mld fra og svare de som er VIP pluss 🤔 Jeg sverget på at jeg ihvertfall skulle svare alle som skrev til meg(har jo lest at både på tinder, happn og datingsider er det svært vanskelig for menn å få kontakt), men jeg ser det ikke er helt lett.. Nå er det ikke meningen å høres innbildsk ut, jeg er en normalt pen jente, ikke ekstraordinær. Men man får endel henvendelser, sånn er det bare... Jeg startet med å høflig avvise de som bor på andre kanten av landet, men nå svarer jeg dem ikke hvis de bare skriver "hei".. Ser ikke helt poenget med å bruke mye tid på å snakke med en fra Oslo-området liksom. Med mindre det er noe ekstraordinært kreativt da, selvfølgelig. De kommer jeg til å svare uansett 😜 Om jeg ikke treffer en jeg får skikkelig connection med, selvfølgelig (mulig dette er tilfellet med de du snakker med. At de allerede er opptatt med en spesiell...) jeg har null tekst og bare noen bilder på min profil, så mulig jeg blir sett på som useriøs selv 🙈 men personlig må jeg innrømme at den strålende startkommentaren "hei" er blitt rimelig oppbrukt hos meg.. Etter tiende gangen gikk jeg tom for kreative comebacks på den altså 😂

Endret av Siri84
Gjentok meg selv.. trøtt.no 😂
  • Liker 2
Skrevet

Kan være det er en svindel side med falske brukere.

Anonymkode: 98f4d...22a

Skrevet

Da jeg hadde profil på en sånn side så var det de som viste at de hadde lest profilen som var interessante jeg svarte på. Ja,selvsagt måtte jeg også like deres profil,og få et inntrykk av at det var en mann jeg kunne tenke meg å bli kjent med.

Meldinger jeg ikke svarte på uansett:

-meldinger som så ut som han hadde sendt ut til mange.

-menn uten profilbilde og/eller tekst.

-meldinger der det kun stod "hei","hvordan går det?" eller "du var søt" og ingenting annet.

-veldig mye eldre menn.(andre veien opplevde jeg aldri) Jeg er ikke interessert i menn som er 20 år eldre enn meg.

-og selvsagt de jeg ikke synes var interessante for meg.

-meldinger med seksuelt innhold,ufine eller perverse meldinger.

Anonymkode: ee0e6...1b2

• Liker 1
Skrevet

har sendt meldinger tilbake at jeg ikke er interessert, og for å snakke om erfaring så tar de fleste det veldig dårlig! barnslig duster må jeg si.

De sier" du går glipp av noe , hva er galt?, er jeg ikke kjekk nok? gi meg en sjanse til , du er bitch, kan ikke være så kresen da osv..

Trenger egentlig ikke forklare meg

• Liker 2
Skrevet

Får bare kjeft tilbake så jeg har sluttet å svare.

Anonymkode: 7fb0c...ed6

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får bare kjeft tilbake så jeg har sluttet å svare.

Anonymkode: 7fb0c...ed6

Veldig pussig. Prøvd å rapportere dem? De må jo være psykopater.

Er det noen som har konkrete eksempler på pen avvisning og påfølgende hets?

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 17.10.2016 den 0.49, Siri84 skrev:

Hei 😉

Er du sikker på at de kan lese dem?.. jeg har selv bare erfaring fra Møteplassen (laget profil der i helgen, for å se hva dette er), og da jeg ikke har noen intensjoner om å betale for dette, kan jeg bare lese mld fra og svare de som er VIP pluss 🤔 Jeg sverget på at jeg ihvertfall skulle svare alle som skrev til meg(har jo lest at både på tinder, happn og datingsider er det svært vanskelig for menn å få kontakt), men jeg ser det ikke er helt lett.. Nå er det ikke meningen å høres innbildsk ut, jeg er en normalt pen jente, ikke ekstraordinær. Men man får endel henvendelser, sånn er det bare... Jeg startet med å høflig avvise de som bor på andre kanten av landet, men nå svarer jeg dem ikke hvis de bare skriver "hei".. Ser ikke helt poenget med å bruke mye tid på å snakke med en fra Oslo-området liksom. Med mindre det er noe ekstraordinært kreativt da, selvfølgelig. De kommer jeg til å svare uansett 😜 Om jeg ikke treffer en jeg får skikkelig connection med, selvfølgelig (mulig dette er tilfellet med de du snakker med. At de allerede er opptatt med en spesiell...) jeg har null tekst og bare noen bilder på min profil, så mulig jeg blir sett på som useriøs selv 🙈 men personlig må jeg innrømme at den strålende startkommentaren "hei" er blitt rimelig oppbrukt hos meg.. Etter tiende gangen gikk jeg tom for kreative comebacks på den altså 😂

Ble litt nyskjerrig her jeg. Hvordan har det gått for deg på møteplassen ? :)

Skrevet
25 minutter siden, Trøndermann skrev:

Ble litt nyskjerrig her jeg. Hvordan har det gått for deg på møteplassen ? :)

Hei du ☺

Det ble mye masing på å treffes med en gang, noe jeg ikke hadde tid til, så jeg slettet profilen bare etter noen dager 🙈 Det ble litt mange som tok kontakt, og jeg "druknet" litt i hei meldinger og treords kommunikasjon med div. der inne. Det er ikke helt min stil 😉 jeg ville flørte litt på nett, og bli litt kjent før jeg evnt traff noen (trodde det var poenget), men nesten alle ville treffes med en gang. Jeg har ikke verken tid eller særlig lysst å date en hel haug med menn jeg ikke ser fremtidspotensiale i. Da tenker jeg at man like gjerne kan gå på byen eller laste ned tinder ol. 😜

Skrevet
3 minutter siden, Siri84 skrev:

Hei du ☺

Det ble mye masing på å treffes med en gang, noe jeg ikke hadde tid til, så jeg slettet profilen bare etter noen dager 🙈 Det ble litt mange som tok kontakt, og jeg "druknet" litt i hei meldinger og treords kommunikasjon med div. der inne. Det er ikke helt min stil 😉 jeg ville flørte litt på nett, og bli litt kjent før jeg evnt traff noen (trodde det var poenget), men nesten alle ville treffes med en gang. Jeg har ikke verken tid eller særlig lysst å date en hel haug med menn jeg ikke ser fremtidspotensiale i. Da tenker jeg at man like gjerne kan gå på byen eller laste ned tinder ol. 😜

Det overrasker meg ikke akkurat. Jeg prøvde meg nemlig også på ei datingside og erfarte noe av det samme. Nå druknet ikke jeg i meldinger akkurat :P Men min intensjon var som hos deg å flørte/bli litt kjent på nett før man møttes osv. Og dette passet tydeligvis damene dårlig...De få jeg fikk kontakt med ville mer eller mindre gå rett på sak,og full pakke,noe som ikke var helt etter mine ønsker :P

Skrevet
1 minutt siden, Trøndermann skrev:

Det overrasker meg ikke akkurat. Jeg prøvde meg nemlig også på ei datingside og erfarte noe av det samme. Nå druknet ikke jeg i meldinger akkurat :P Men min intensjon var som hos deg å flørte/bli litt kjent på nett før man møttes osv. Og dette passet tydeligvis damene dårlig...De få jeg fikk kontakt med ville mer eller mindre gå rett på sak,og full pakke,noe som ikke var helt etter mine ønsker :P

Vi traff tydeligvis ikke på hverandre med andre ord 😜😂

Ser jo litt noen av argumentene med å kaste bort tid og sånn, men jeg føler at man kaster vekk mer tid ved å pushe på å møtes umiddelbart, alle treffene tar vel tid?... Det å se bilder kan jeg forstå, derfor hadde jeg det på profilen. Greit å se hvem man prater med liksom 😉

Enten vil de treffes, eller ber om å gi ut Snap, fb og telefonnummer.. det blir litt spesielt for meg.. Det blir litt som en gang jeg var på byen, snakket 3 ord med en mens vi gikk mot utestedet, og han ba meg legge han til på snap (!) Jeg sa høflig takk, men nei takk 😂 Det virker som om ting skal gå så ufattelig fort i datingen, at man er livredd for å kaste bort tid på feil person, men jeg forstår ikke hvordan man skal finne den "rette" da... Man mister jo mange på veien, med nulltoleranse for det ene og det andre.. Det mest facinerende er nesten hvordan det snus når man har truffet noen man liker, har du merket det? Da skal man plutselig være så utrolig forsiktig så man ikke skremmer noen bort, og man må for all del ikke forlange noe! Det er liksom helt innafor at man i flere uker driver å dater flere samtidig begge to.. nei jeg forstår meg ikke helt på det.. 🙈

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Siri84 skrev:

Vi traff tydeligvis ikke på hverandre med andre ord 😜😂

Ser jo litt noen av argumentene med å kaste bort tid og sånn, men jeg føler at man kaster vekk mer tid ved å pushe på å møtes umiddelbart, alle treffene tar vel tid?... Det å se bilder kan jeg forstå, derfor hadde jeg det på profilen. Greit å se hvem man prater med liksom 😉

Enten vil de treffes, eller ber om å gi ut Snap, fb og telefonnummer.. det blir litt spesielt for meg.. Det blir litt som en gang jeg var på byen, snakket 3 ord med en mens vi gikk mot utestedet, og han ba meg legge han til på snap (!) Jeg sa høflig takk, men nei takk 😂 Det virker som om ting skal gå så ufattelig fort i datingen, at man er livredd for å kaste bort tid på feil person, men jeg forstår ikke hvordan man skal finne den "rette" da... Man mister jo mange på veien, med nulltoleranse for det ene og det andre.. Det mest facinerende er nesten hvordan det snus når man har truffet noen man liker, har du merket det? Da skal man plutselig være så utrolig forsiktig så man ikke skremmer noen bort, og man må for all del ikke forlange noe! Det er liksom helt innafor at man i flere uker driver å dater flere samtidig begge to.. nei jeg forstår meg ikke helt på det.. 🙈

Hehe,nei vi gjorde visst ikke det...Nesten litt synd :P;)  Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk har det så travelt...Det å flørte og sakte men sikkert bli litt bedre kjent  er jo ei spennende og koselig "tid",så hvorfor ikke bruke tid på dette og nyte det ?  Sjarmere hverandre,friste litt...gå rundt og tenke og være nyskjerrig på hverandre :)  Og siden du nevner snap..jeg har hverken snap eller facebook,og opplevde faktisk at endel kuttet meg ut pga det. De fikk vel ikke "all" info på en gang da sikkert :P

Men uansett,godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke forstår meg helt på disse greiene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...