Gå til innhold

Har jeg tatt for mye smerte stillende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har følt meg helt elendig de siste dagene. Hals betennelse,feber, øreverk, muskel smerter og hodepine. Så jeg har knasket en del piller. 

På 2 dager har jeg spist ca 15 paraceter og dechar vel 500 mg i seg pr eller hva det heter. Og jeg har fått i meg 15 ibux som er 200 mg pr.

Etter at jeg tok flere nå begynte jeg å tenke.. Er dette farlig? Helt utrolig at jeg ikke kom på dette før nå. Er redd for å sove. Tenk om jeg dør? Eller overdriver jeg voldsomt nå? Har dere noen erfaringer. Er kvinne på 25 år og veier 59 kg. 

Anonymkode: 9a49b...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har følt meg helt elendig de siste dagene. Hals betennelse,feber, øreverk, muskel smerter og hodepine. Så jeg har knasket en del piller. 

På 2 dager har jeg spist ca 15 paraceter og dechar vel 500 mg i seg pr eller hva det heter. Og jeg har fått i meg 15 ibux som er 200 mg pr.

Etter at jeg tok flere nå begynte jeg å tenke.. Er dette farlig? Helt utrolig at jeg ikke kom på dette før nå. Er redd for å sove. Tenk om jeg dør? Eller overdriver jeg voldsomt nå? Har dere noen erfaringer. Er kvinne på 25 år og veier 59 kg. 

Det er klart over anbefalt dose, men ikke verre enn at en normal kropp kan klare å takle det. I verste fall vil du kaste opp fordi kroppen vil forsøke å kvitte seg med det om du tar for mye. Trur du kan slappe helt av.

Anonymkode: aae92...cee

Skrevet

Det er vel ca dobbelt av anbefalt dose samlet sett. 

Hvis du er bekymret kan du ringe giftinformasjonen på telefonnummer 22 59 13 00.

Anonymkode: c1837...3d0

• Liker 1
Skrevet

Den er døgåpen. 

Skrevet

Okei takk for svar! Leste om en dame som tok 40 smertestillende på 48 timer og måtte på pumping. Fant en artikkel om det nå. Jeg har tatt 30 så da begynner man å bekymre seg :P

Skrevet

Ja, kanskje jeg burde ringe da. Litt flaut hehe men bedre enn å dø 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg burde ringe da. Litt flaut hehe men bedre enn å dø 

Ring du. Enklere det, enn å søke på nett. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring du. Enklere det, enn å søke på nett. 

Jeg ringte og jeg var usikker på antall men om jeg hadde tatt 15 måtte jeg ringe legevakten. Men min mann sier jeg bekymrer meg alt for mye og må gå å legge meg. Men går sikkert fint. 

Skrevet

Tja, jeg tok 20 500mg Paracet på en time, og måtte på sykehuset for sjekk - alt fint. Har jeg vondt i hodet tar jeg fint 10 Paracet 500mg, 5 Ibux 400mg, og 4 naproxen 250mg.  Det er ikke bra, men går fint. Ring gifttelefonen om du er bekymret

Anonymkode: ca329...79b

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte og jeg var usikker på antall men om jeg hadde tatt 15 måtte jeg ringe legevakten. Men min mann sier jeg bekymrer meg alt for mye og må gå å legge meg. Men går sikkert fint. 

Vil tro at siden du ikke har tatt 15 på kort tid at det likevel går greit. Men ring Legevakt. Det værste som kan skje er at du må ned en tur for en sjekk, og da kan de jo se på alt sammen, om du trenger antibiotika for halsen f.eks siden du er sjaber i formen. 

Skrevet

Jeg har ikke bil og har ikke familie med bil så kommer meg ikke til legevakten. Tror jeg sover nå. Får bare masse kjeft av mannen hehe. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bil og har ikke familie med bil så kommer meg ikke til legevakten. Tror jeg sover nå. Får bare masse kjeft av mannen hehe. 

Følg litt med på formen, og se om noe endres (blir kvalm, svimmel e.l)  Sov godt!

Skrevet

Hehe, viss mannen blir sint bør du nok prøve å sove. Hehe

Anonymkode: 7b7d9...2cc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg tok 20 500mg Paracet på en time, og måtte på sykehuset for sjekk - alt fint. Har jeg vondt i hodet tar jeg fint 10 Paracet 500mg, 5 Ibux 400mg, og 4 naproxen 250mg.  Det er ikke bra, men går fint. Ring gifttelefonen om du er bekymret

Nei, så store doser smertestillende går ikke fint!   Du kan ende opp med leversvikt. og magesår.  Den anbefalte doseringen på eskene er ikke der for moroskyld!

• Liker 8
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har så vondt i hodet at du må ta så mye smertestillende så bør du heller gå til legen å få noe skikkelig.  Det er ikke bra for kroppen når du trykker i deg så mye.

Anonymkode: 12bfd...276

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du troller.

Ta en telefon til legevakten. Du kan få magesår eller leverproblemer. Drit i hva mannen synser om.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er anbefalt at du ikke tar mer enn høyst 8 tabletter paracetamol (500mg) og 6 tabletter ibuprofen (200 mg) per døgn. Ring giftsentralen om du er usikker?

• Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...