Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2004 #1 Skrevet 21. november 2004 I alt utvalget som finnes, hvordan velger du rødvin? Etter druetype? Etter land? Etter vaner? Etter råd fra venner eller andre?
Gjest Ethereal Skrevet 21. november 2004 #2 Skrevet 21. november 2004 Jeg velger mye etter land/druetype. Jeg liker generelt italienske viner godt, og gjerne av druetypene Syrah og Sangiovese.
Dina Skrevet 21. november 2004 #3 Skrevet 21. november 2004 Jeg er generelt veldig glad i Cabernet Sauvignon viner, men velger nok primært utifra hva jeg skal drikke den til, og om jeg eventuelt bare skal kose meg med den uten mat!
Arkana Skrevet 22. november 2004 #5 Skrevet 22. november 2004 Jeg drikker ikke rødvin (liker det ikke), men bruker det en del i maten. Velger etter hvilket kjøtt jeg skal bruke, og det er som oftest alltid en billig vin. Har spurt og prøvd meg litt fram også, og kjøper nesten alltid samme vin. Siden den skal kokes er det ikke så nøye, bruker ikke en dyr årgangsvin i en gryterett.
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2004 #6 Skrevet 22. november 2004 Jeg velger etter land og druetype. (både når det gjelder rød- og hvitvin)
hilli Skrevet 23. november 2004 #7 Skrevet 23. november 2004 Det er veldig forskjellig hva jeg velger etter. Selvfølgelig pris, ikke ned til tiere og kroner, men den spiller en rolle. Jeg er svak for Boreaux, ellers så tar jeg annen vin jeg vet er god. Skal jeg prøve noe nytt ser jeg på kakediagrammene på prislappen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå