Gå til innhold

Finn betalingsgaranti


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det å bruke den betalingsgarantien og ønsker andres erfaring som både selger og kjøper.

 

 

Anonymkode: d0310...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Super løsning som kjøper. Men som selger så synes jeg ikke løsningen fungerer optimalt. 

Anonymkode: f75e2...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Super løsning som kjøper. Men som selger så synes jeg ikke løsningen fungerer optimalt. 

Anonymkode: f75e2...e1d

Kan du utdype din erfaring som selger? 

Jeg ser at finn nå skal avvikle nåværende ordning. 

Anonymkode: d0310...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype din erfaring som selger? 

Jeg ser at finn nå skal avvikle nåværende ordning. 

Anonymkode: d0310...4da

Har kun brukt løsningen en gang som selger og det gikk bra. Men hva hvis mottager av pakken ikke godkjenner eller ikke sender varen i retur hvis vedkommende ikke er fornøyd? Har man ikke som selger gitt fra seg en vare man ikke får penger for? Synes ikke selger er godt nok forsikret hvis det skulle oppstå en tvist mellom kjøper og selger. 

Anonymkode: f75e2...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kun brukt løsningen en gang som selger og det gikk bra. Men hva hvis mottager av pakken ikke godkjenner eller ikke sender varen i retur hvis vedkommende ikke er fornøyd? Har man ikke som selger gitt fra seg en vare man ikke får penger for? Synes ikke selger er godt nok forsikret hvis det skulle oppstå en tvist mellom kjøper og selger. 

Anonymkode: f75e2...e1d

Akkurat. Dette har jeg sett og hørt om, og var mitt argument overfor en kjøper som ønsket å betale via finnbetalingsgaranti. Jeg ser og at finn skal avvikle den løsningen de har hatt til fordel for en ny og angivelig bedre løsning. 

Anonymkode: d0310...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalingsgarantien gir all makt til kjøper, og om man skulle komme utfor en vrang eller sleip kjøper sitter man som selger igjen med skjegget i postkassa.

Hvis man f.eks sender avgårde et produkt man VET er feilfritt kan kjøper allikevel klage og da blir pengene holdt som gissel av payex til tvisten er løst. Har hørt om flere tilfeller der kjøpere har fått avslag på varer ved å hevde dette, selvom det ikke har vært tilfelle.

Selv har jeg aldri brukt det, og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg gjør litt research før jeg sender avgårde penger, og som selger har jeg en haug vurderinger med toppkarakterer, i tillegg til at jeg har vært registrert i over 10 år, så det er mange gode grunner til å stole på meg. Om folk insisterer på å bruke betalingsgarantien selger jeg heller til noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...