Gå til innhold

Få se bilde av hunden din:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Monday, October 17, 2016 den 0.18, AnonymBruker skrev:

_SAM4375.JPG

Anonymkode: d1215...9e1

Hva slags hund er dette?!:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, tørkestativ skrev:

Hva slags hund er dette?!:rodmer:

Ikke jeg som postet, men det ser ut som en cardigan welsh corgi, "fargen" er en slags merle.

Anonymkode: 0a5a9...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som postet, men det ser ut som en cardigan welsh corgi, "fargen" er en slags merle.

Anonymkode: 0a5a9...028

Jeg har også en corgi, men av den andre typen. Bildet er fra Google fordi jeg ikke vil "henge ut" hunden min på nett :P

IMG_9752.JPG

Anonymkode: 0a5a9...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Tuesday, October 25, 2016 den 16.55, tørkestativ skrev:

Hva slags hund er dette?!:rodmer:

Det er en Corgi cardigan med en uvanlig farge :) Mor er en brindle og far er en blue merle. 

Anonymkode: d1215...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25/10/2016 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en corgi, men av den andre typen. Bildet er fra Google fordi jeg ikke vil "henge ut" hunden min på nett :P

IMG_9752.JPG

Anonymkode: 0a5a9...028

Heter denne rasen Corgi? Isåfall vil jeg ha en sånn, de er sååååå søte.

Anonymkode: 2282f...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en Corgi cardigan med en uvanlig farge :) Mor er en brindle og far er en blue merle. 

Anonymkode: d1215...9e1

Den var kjempesøt!! Også de ørene da:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heter denne rasen Corgi? Isåfall vil jeg ha en sånn, de er sååååå søte.

Anonymkode: 2282f...703

Ikke få deg en sånn fordi den er søt. Dette er en brukshund som krever ganske store mengder fysisk og psykisk aktivitet for å ikke drive både deg og seg selv til vanvidd. Det er en grunn til at disse hundene gjør det veldig bra i sporter som agility. De krever MYE. Dette er ikke en "selskapshund".

Jeg anbefaler denne artikkelen til de som vurderer corgi som rase: http://ownresponsibly.blogspot.no/2011/07/comprehensive-corgi-guide-resource-for.html?m=1

"Corgis aren’t for everyone. They’re cute and stubby, but they’re fairly difficult dogs to own and generally don’t make good dogs for first time owners or the unprepared. If you like and are used to the personality of Labs and Goldens or the idyllic “family dog”, you will likely struggle with a Corgi."

"The herding instinct also manifests itself in play through barking at things that move, aren’t moving, or in general aren’t doing what the Corgi wants them to do. Corgis are watchful dogs, too, and they will bark when they feel it is necessary to alert the family.  You and the Corgi will often disagree on things that require alerting; doorbells, keys, and movement outside are all typical barking triggers.  In a similar vein, Corgis are very vocal when nothing is happening and sport a repertoire of grumbles, mumbles, moans, and gruffs."

"High energy combined with lots of smarts lends itself to disaster when the dog is not properly cared for.  A bored dog, no matter the breed, will find a way to reduce its boredom—typically through destruction of the home.  It’s imperative that Corgis receive appropriate amounts of exercise to avoid this outcome.   A tired Corgi is a dog that is not causing problems, be it destruction, barking, herding of children, or any other undesired behavior.  Activities to work the Corgi’s brain are also a requirement."

"The Corgi has a wonderfully made double coat that keeps them warm in the winter and cool in the summer. The coat is truly a marvel to behold, but it comes at a price: shed hair, everywhere. No surface, food, or drink is immune to the scourge of the Corgi coat. No amount of brushing, blow drying, bathing, Furminating, or any other sort of grooming will stop the encroachment of shed hair into your life. The amount they shed is phenomenal."

Så om du har hatt hund før, gjerne en passe sta og vanskelig rase, tåler mye bjeffing, røyting og mye aktivitet, så kan en corgi passe for deg :)

Anonymkode: 0a5a9...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine hunder. den hvite er en Bodeguero (BRA, bodeguero ratenero andaluz) og den brune en engelsk Cocker Spaniel :hjerte:

086.JPG

Anonymkode: 491a3...00c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min(høyre) og en hund som vi pleier å gå tur med :) Finsk lapphund begge to.

Skjermbilde 2016-11-06 12.21.22.png

Skjermbilde 2016-11-06 12.22.01.png

Anonymkode: a8c59...b78

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, rh1 skrev:

Hun har vokst litt nå, da, men her er portisen vår! (Sammen med "tanten sin" på det ene)Skjermbilde 2016-11-12 kl. 13.57.32.png

:hjerte::hjerte::hjerte:

Anonymkode: a6e44...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Bikkjedyret mitt. Kan ikke beskylde ham for å være den lyseste lyspæra i skuffen, men søt er han. :fnise:

 

Endret av FarDareisMai
Glemte smiley og skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

må ta dette som AB ellers blir jeg gjenkjent pga bikkja :)


Her er min vofse <3troxen-min.jpg

Vakker_Trox_klippet.jpg

Anonymkode: 29ecb...429

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/12/2016 den 13.46, O.G. skrev:

ER Finsk Lapphund alltid i Black & Tan?

Nei,  de kan ha alle mulige slags fargekombinasjoner, men en grunnfarge skal dominere.

Anonymkode: 543d6...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...