Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg tåler ikke p-piller, prøvd flere typer. Tåler heller ikke p-stav. Jeg har nå lyst å prøve den nye hormonspiralen som har kommet på markedet, minispiralen. Noen som har prøvd denne eller har andre gode tips for oss som tydeligvis ikke tåler noen ting? Selvfølgelig er kondom et alternativ, men ønsker noe fast. Om noen har prøvd kobberspiral så er det også interessant, det skremmer meg siden mange får kraftigere og verre blødninger av den.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Hei. Jeg har også prøvd forskjellige typer P-piller, og ingen av de funket for meg så de sluttet jeg på etter en kort periode. Siste prevansjons middelet jeg brukte var P-stav (Den har jeg nylig tatt ut etter 3 år). Jeg tålte egentlig ikke den heller da jeg hadde kraftige blødninger så og si hele tiden, men det var vel sløvhet som gjorde at jeg ikke tok den ut tidligere. Jeg har nå tenkt å begynne på P-plaster, det har jeg ikke begynt ordentlig med enda, men flere av mine venner bruker det og sier det fungerer fint som prevansjons middel og at man har normal syklus når man bruker det. Håper du finner ut av hva som passer best for deg :-) Anonymkode: 39e3f...115 1
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan godt gi en tilbakemelding når du har prøvd det om du gidder og husker :D Jeg har hørt så mye negativt om det at jeg ikke ønsker å prøve det enda. Er det med blødningene som er grunnen til at jeg skal ta ut p-staven også, i tillegg til kviser og at jeg føler meg forferdelig noen dager pga deg. Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Vel, jeg fikk noe økte blødninger på kobberspiral, men alle fordelene veide opp for dette så til de grader. Aldri følt meg så fri og beskyttet mot graviditet og det er det beste prevensjonsmidlet jeg vet om. Men jeg ville kanskje forsøkt hormonspiral først. Anonymkode: 119c6...d8c
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2016 Har du prøvd mange flere siden du mener dette er det beste? :D Fint å høre noe positivt om kobberspiralen, da vet jeg at jeg har den i backup om denne spiralen heller ikke skulle være noe for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, Silikonguri skrev: Har du prøvd mange flere siden du mener dette er det beste? :D Fint å høre noe positivt om kobberspiralen, da vet jeg at jeg har den i backup om denne spiralen heller ikke skulle være noe for meg. Jeg har brukt alt mulig rart, ja. Anonymkode: 119c6...d8c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 Tåler ingenting, har prøvd "alt": Østrogen-piller (Loette,Yasmin, Trionetta, Microgynon + flere), Cerazette, p-stav... Eneste som fungerer greit er Conludag, men du har bare 3 timers slingringsmonn, noe som er kjedelig for meg som jobber turnus. Har snakket med gynekologen om hormonspiral, så tror jeg kommer til å prøve det, men om det ikke funker går jeg tilbake til Conludag Anonymkode: a34a5...cd4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Kobberspiral har funkgert utmerket for meg! Anonymkode: 30776...a7b
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt alt mulig rart, ja. Anonymkode: 119c6...d8c Okei, tusen takk for svar. Har nesten mistet håpet, så det er veldig deilig å høre at folk er fornøyd med kobberspiral også. Prøver minispiralen siden den er mer beregnet for folk som ikke har fått barn, også skal jeg ha den kobberspiralen i bakhodet.
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tåler ingenting, har prøvd "alt": Østrogen-piller (Loette,Yasmin, Trionetta, Microgynon + flere), Cerazette, p-stav... Eneste som fungerer greit er Conludag, men du har bare 3 timers slingringsmonn, noe som er kjedelig for meg som jobber turnus. Har snakket med gynekologen om hormonspiral, så tror jeg kommer til å prøve det, men om det ikke funker går jeg tilbake til Conludag Anonymkode: a34a5...cd4 Hva er congludag? En ppille?
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kobberspiral har funkgert utmerket for meg! Anonymkode: 30776...a7b FIkk du noe økt blødning eller økte smerter? Er det slik at man ikke kan bruke tampong når man har det?
*Pixie* Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) I forhold til sånn det var på p-piller så blør jeg mer nå ja, men ikke i forhold til sånn det var før jeg begynte på p-piller. Er egentlig det samme. Jeg bruker alltid tampong. Ikke noe problem. Endret 14. oktober 2016 av *Pixie* Feilsitering
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Hvordan reagerer kroppen på ulike p-piller? Hvis du er plaget med uregelmessige/stadige blødninger, så ville jeg i hvert fall holdt meg unna Ceracette og p-stav, og ellers lavdose p-piller. Har selv vurdert spiral en stund nå, hørt mye bra. Anonymkode: 8001d...205
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, *Pixie* skrev: I forhold til sånn det var på p-piller så blør jeg mer nå ja, men ikke i forhold til sånn det var før jeg begynte på p-piller. Er egentlig det samme. Jeg bruker alltid tampong. Ikke noe problem. Flott å høre! Jeg blør ganske mye, like mye både på p-piller og uten så kanskje det ikke blir noe særlig forskjell. Er jo ganske deilig å tenke på at det ikke inneholder noe hormoner. Takk for svar!.
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer kroppen på ulike p-piller? Hvis du er plaget med uregelmessige/stadige blødninger, så ville jeg i hvert fall holdt meg unna Ceracette og p-stav, og ellers lavdose p-piller. Har selv vurdert spiral en stund nå, hørt mye bra. Anonymkode: 8001d...205 Jeg blir nesten "deprimert" av p-piller. Blødninger fungerer fint, men jeg har det forferdelig med meg selv. Får også mye kviser og blir full av vann. Jeg bruker p-stav og det fungerer dårlig ja.. Jeg blør nesten hele tiden. Tenker jeg skal prøve den nye minispiralen.
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, *Pixie* skrev: Jeg har også kopperspiral, og jeg bruker alltid tampong, null problem :). Blødningene mine er som de var før jeg begynte på p-piller. P-pillene gjorde den noe mindre, så det er en liten forskjell nå ja. Ikke i lenge nødvendigvis, men i mengde. Tusen takk for svar :D
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg tåler ikke prevensjon som inneholder hormoner, rett og slett. Blir veldig ustabil i humøret og deprimert til tider. Prøvde hormonspiral siden denne sitter lokalt og inneholder svært lite hormoner, men jeg reagerte på denne også. Nå bruker jeg kobberspiral og er kjempe fornøyd! Jeg er så glad for at jeg endelig har funnet noe som passer meg! Har prøvd så og si det meste, og kobberspiral var på en måte siste løsningen (utenom kondom). Var redd for kraftige smerter og blødninger, men det har gått helt fint. Blør en del mer, men ikke så mye at det ikke er "håndterbart", og har noe smerter de første dagene. Må sies at jeg ikke hadde noe smerter i det hele tatt (omtrent, noen få ganger bare) før spiralen. Fikk en del mer blødning etter at jeg fødte et barn, men ikke voldsomt mye heller. Så litt mer blødninger og noe smerter, men det er så verdt det! Anonymkode: becaa...2ed 1
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #18 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tåler ikke prevensjon som inneholder hormoner, rett og slett. Blir veldig ustabil i humøret og deprimert til tider. Prøvde hormonspiral siden denne sitter lokalt og inneholder svært lite hormoner, men jeg reagerte på denne også. Nå bruker jeg kobberspiral og er kjempe fornøyd! Jeg er så glad for at jeg endelig har funnet noe som passer meg! Har prøvd så og si det meste, og kobberspiral var på en måte siste løsningen (utenom kondom). Var redd for kraftige smerter og blødninger, men det har gått helt fint. Blør en del mer, men ikke så mye at det ikke er "håndterbart", og har noe smerter de første dagene. Må sies at jeg ikke hadde noe smerter i det hele tatt (omtrent, noen få ganger bare) før spiralen. Fikk en del mer blødning etter at jeg fødte et barn, men ikke voldsomt mye heller. Så litt mer blødninger og noe smerter, men det er så verdt det! Anonymkode: becaa...2ed Har du prøvd den nyeste Jaydess eller hva den heter? Den har enda mindre hormoner enn vanlig hormonspiral. Tusen takk for svar, er sånn som du beskriver det jeg føler meg på all hormonellprevensjon jeg har prøvd hittil. Jeg er vel mest redd for kobberspiral siden jeg ikke har fått barn.
Wenda Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg endte opp med kobberspiral. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Har prøvd det meste og blitt dårlig av det, men ikke følt noe ubehag med kobberspiralen. Noe økt blødning i en periode og menssmerter seff, men ikke konstant ubehag osv som med alle hormonpreparatene 1
Silikonguri Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #20 Skrevet 14. oktober 2016 11 minutter siden, Wenda skrev: Jeg endte opp med kobberspiral. Beste avgjørelsen jeg har tatt. Har prøvd det meste og blitt dårlig av det, men ikke følt noe ubehag med kobberspiralen. Noe økt blødning i en periode og menssmerter seff, men ikke konstant ubehag osv som med alle hormonpreparatene Takk for svar! Jeg ser mange er fornøyd med kobberspiral, så tror det blir det neste jeg prøver etter minispiral. Jeg har fremdeles et lite ønske om ingen mensen enda, haha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå