Gå til innhold

Harddisk eller minnepenn til MAC, hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger en harddisk eller minnepenn (vet ikke hvilken av de jeg trenger, kanskje dere kan hjelpe meg?) til å overføre bilder til, fordi macen er full.

Har forsøkt å google og se på nettet, men vet ikke hva jeg skal se til. Prisen varierer jo fra 99,- til 3999,-. 

Jeg skal kun bruke det til å oppbevare bilder. Har en liten baby så ønsker å ha et sikkert sted å ha bildene av henne. Det er vel snakk om rundt 3000 bilder til nå, og det blir jo bare flere. Bildene tas som regel med speilrefleks og iPhone (om det har noe å si).

Jeg trenger altså et sted å lagre de som passer til MAC. Har lest at noen har hatt problemer med at ting ikke fungerer med macen eller er vanskelig å få til å fungere. Mine PC og MAC kunnskaper er forresten lik 0. Jeg bruker den kun til bilder og redigering, surfe på nettet, skole og jobb. Formatering og sånne ting vet jeg ingenting om.

Så, noen som vil anbefale noe som passer til mitt bruk? Ønsker ikke å bruke alt for mye penger, men vil ikke at den ikke skal ha plass til alle bildene heller.. 

Hjelp!

Anonymkode: 40640...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for en liten HDD. Du får 1TB ganske billig

• Liker 1
Skrevet

Har du plass til alt på Macen i tillegg? Hvis ikke ville jeg kjøpt to harddisker og lagret den ene et annet sted enn i boligen din. Da mister du det ikke hvis huset brenner ned engang. Det finnes noen eksterne harddisker som er forhåndsformattert for Mac, men ellers finner du sikkert en enkel oppskrift hvis du søker etter format usb drive mac.

En hvilken som helst av disse vil sannsynligvis gjøre nytten: http://www.prisjakt.no/category.php?m=s289325431&o=produkt_pris_inkmoms

Siden ikke jeg vet om Macen din støtter USB 3 har alle disse ekstern strømforsyning. De uten egen strømforsyning kan være litt billigere, men det er ikke sikkert de får nok strøm da.

Anonymkode: e6dcf...979

Skrevet

Jeg har flere harddisker, og jeg bare formaterer de slik at de passer til Mac før jeg begynner å bruke de. Jeg bruker Western Digital sine (preferanse greie, ok pris også.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...