Anonym12321 Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg vil bare begynne med å si at jeg sliter... veldig. Jeg hører ting som ingen andre hører og noen ganger ser jeg ting. Jeg sover nesten ikke, får det rett og slett ikke til... jeg ligger våken hele natten selv om jeg har lukket øyene og alt sånn. Jeg har aldri matlyst. Og jeg skjønner ikke hva som er galt med meg! Jeg vet at jeg ikke har hatt det så lett osv, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være akkurat meg. Jeg går i tiende klasse, har allerede ett mislykket selvmordsforsøk og har tenkt på å ta livet mitt flere ganger. Jeg har flere kutt og arr enn jeg kan telle. Hver kveld gråter jeg til det ikke er flere tårer igjen... jeg har mistet nesten alle vennene mine, jeg har faktisk bare en igjen. Og for hver dag blir det værre.. Jeg går på skolen, uten å spise. Jeg er på skolen hele dagen, men jeg får ikke med meg en eneste ting, og jeg spiser fortsatt ikke. Jeg kommer hjem og legger meg. Etter hvert må jeg ut og spise middag, som regel i 17:00-tiden, for da MÅ jeg spise fordi foreldrene mine tvinger meg... men dette er det eneste måltidet mitt fordi jeg ikke har matlyst. Det er ikke sånn det skal være.. hva er galt med meg? Jeg vil bare så gjerne har svar!! Så plis hvis du kan hjelpe meg på noen som helst måte, hjelp...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Hei! Først vil jeg bare si at jeg føler med deg, og det er viktig at du søker hjelp (helsesøster, lege, psykolog). Når man ikke sover så kan man få psykotiske trekk, og det er antageligvis derfor du hører stemmer og ser ting. Jeg hadde det slik da jeg flytter for meg selv første gang som som 16 åring, og jeg forstår i dag hvor forferdelig syk jeg var, og jeg angrer på at jeg ikke tok meg selv mer seriøst, og fikk ordentlig hjelp! Så du er nødt til å jobbe med egenverdi, forstå at du også fortjener et godt liv, og du fortjener å elske deg selv, selv om det er vanskelig. Alt kan føles helt uendelig håpløs, men det kommer en vakker dag da du er så takknemlig for at du valgte livet, du valgte å bygge deg selv opp istedenfor å bryte deg selv ned. Det kan ta lang tid å komme seg dit, men bare du bestemmer deg, så vil det skje! Alt er i hodet ditt, og når du hele tiden tenker "jeg er ikke verdt noe, jeg får ikke sove" så er det som om du programmerer deg selv til å gjøre akkurat det. Til slutt vil jeg si at det hjelper med meditasjon, og det fungerer mye bedre enn medisiner mot angsten. Håper noe av det jeg sier vekker et lys i deg! Hilsen en som har hatt anorexia, selvskading, bulimi, har hørt stemmer, sesett ting, hatt insomnia (sliter enda med søvnen, men det hjelper å være i dyp meditasjon annenhver dag ca).. Klem til deg, ta vare på deg selv! Det er nå du lever! Livet er en gave, selv om det ikke virker sånn alltid, mange forstår ikke hvor dyrebart livet er før det er for sent. Anonymkode: 9d590...e8c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 2 timer siden, Anonym12321 skrev: Jeg vil bare begynne med å si at jeg sliter... veldig. Jeg hører ting som ingen andre hører og noen ganger ser jeg ting. Jeg sover nesten ikke, får det rett og slett ikke til... jeg ligger våken hele natten selv om jeg har lukket øyene og alt sånn. Jeg har aldri matlyst. Og jeg skjønner ikke hva som er galt med meg! Jeg vet at jeg ikke har hatt det så lett osv, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være akkurat meg. Jeg går i tiende klasse, har allerede ett mislykket selvmordsforsøk og har tenkt på å ta livet mitt flere ganger. Jeg har flere kutt og arr enn jeg kan telle. Hver kveld gråter jeg til det ikke er flere tårer igjen... jeg har mistet nesten alle vennene mine, jeg har faktisk bare en igjen. Og for hver dag blir det værre.. Jeg går på skolen, uten å spise. Jeg er på skolen hele dagen, men jeg får ikke med meg en eneste ting, og jeg spiser fortsatt ikke. Jeg kommer hjem og legger meg. Etter hvert må jeg ut og spise middag, som regel i 17:00-tiden, for da MÅ jeg spise fordi foreldrene mine tvinger meg... men dette er det eneste måltidet mitt fordi jeg ikke har matlyst. Det er ikke sånn det skal være.. hva er galt med meg? Jeg vil bare så gjerne har svar!! Så plis hvis du kan hjelpe meg på noen som helst måte, hjelp... Du skal bestemme deg for at NOK ER NOK, og ta tak i livet ditt. Å gå i skog og mark er undervurdert i forhold til psykisk helse, ut på tur- slit kroppen ut på det som er naturlig, masse frisk luft- du vil sovne om kvelden som en sten. Når negative tanker kommer i hodet, skal du si :stopp og erstatt den med en GOD tanke om deg selv. Og så, ikke minst ta dette opp med foreldre/lege - la dem støtte deg på veien videre-begynn å snakke med en psykolog- vit at livet kan bli fint, gjør ting som gleder deg, reis litt- få nye perspektiv. Anonymkode: 42219...41e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Gå på biblioteket og lån boken "I morgen var jeg alltid en løve". Klem. Anonymkode: 3b40a...212
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg tror du trenger noen å snakke med. Sjekk sidetmedord.no og https://www.korspahalsen.no/. Anonymkode: 0cc38...4f2
lillesky Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Du kan også skrive til Mental Helse her:Si det med ord. Lykke til videre, /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg