Gå til innhold

hjelp til borddekerasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest mummi

vi skal ha bryllupet vårt på en gård,hvor de har gjort om hele fjøset til selskapslokaler.

vi var en tur der i dag og tittet og det kommer til og bli så fint.

bordene er gamle trebord med fine stoler med høy rygg.

vi kommer ikke til og bruke duker på bordet.

bordene er veldig smale,så jeg er litt i tvil om hvordan borddekerasjon jeg skal bruke.

er dert noen forslag der ute blant dere damer.

hadde ikke tenkt til og bruke lysestaker men heller noen fine lyse som står rett på bordet og små smale blomsterdekerasjoner.

men jeg er veldig i tvil .jeg tar i mot all forslag med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenkte på var markblomster. Tror det hadde blitt nydelig som dekorasjoner i de omgivelsene du beskrev. Tror på en måte at det blir litt kræsj og blande inn roser eller calaer i den settingen. Offwhite kubbelys i litt ulike høyder tror jeg hadde passet fint. Dette er bare en liten tanke fra meg, og jeg ser det foran meg! Koselig...

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nelena

Jeg fikk selv en liten aha-opplevelse :o da jeg for en stund siden var å så på lokalet vi skal benytte. Bordene var jo så smale. Kan si det slik at det jeg hadde gått å tenkt på av borddekorering ble forkastet kjapt.

Så til neste helg har vi offwite kubbelys (med loddrette riller) stående på hvite lysfat (noen er runde og andre frikantete (Åhlens). Som pynt på lysene er det perler i grønt, blått og offwhite av forskjellig størrelse, tredd på gulltråd (Panduro var tingen her). I tillegg er det hjerteranker i plast (kjøpt hos Wallden). Perler og hjerteranker to runder hver. Festes med knappenåler. Kjempefint! Man trenger ikke mere. Tre lys på hvert bord. Lysene brenner leeenge og når middagen er ferdig er det bare å bruke dem videre på kaffebordene.

Det er litt arbeid, men de kan lages ferdig i god tid før den store dagen. Kjekt - ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ha poteskjulere med oasis i, de pyntes med blomster fra hagen (moren min har plantet en del ringblomster etc). Vi har også veldig smale bord, så vi tenkte først at vi skulle ha noen avlange potteskjulere, men de hadde ikke nok på den plantsjen vi var på, så da kjøpte vi noen enkle runde, hvite. Disse pynter vi sånn at de ser avlange ut.

Vi skal ha høye lyse staker, men det finnes noen søte telyse staker på ikea som koster 9 kr. og kan plaseres rundt, disse er av glass og finnes i blått og klart. Veldig søte! jeg tror de vil gjøre at bordene ser mindre smale ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv problemer med å finne bordekorasjoner jeg likte, for de fleste ble liksom "for store". De på lokalet vårt tipset oss derfor om å la være å ha oppsatser og heller ha det litt enkelt;

Vi skal ha to og to stettglass (usikker på hva slags type, men det er forsåvidt "smak og behag") med vann og et flytelys oppi. Ved siden av disse skal vi ha et lite glass (telysestake) med en rose oppi (uten stilken).

Vi skal også ha tre og tre pyramidelys (gull). Dette blir jevnt fordelt på bordet, annenhver med litt mellomrom. Ellers skal vi ha eføy og gulltråd (event. stjerner) på bordet.

Tror selv at dette kan bli veldig fint. Selv om det ikke er mye blomster blir det en del farge. I tillegg blir det god plass til tallerker, glass m.m.

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også veldig smale bord der festen var. Så jeg sa til blomsterdekoratøren at jeg ville ha de samme blomstene som i brudebuketten- hovedsaklig mørkerøde roser og lange grønne strå og litt til. Borddekorasjonene ville jeg ha smale og lange. Det jeg fikk var utrolig flott!! Dekorasjonene var slik at de fleste blomstene var på toppen av krukkene de var laget i ( ca 30-35 cm høye) og ut fra der var det flere lange strå med noe rødt som også spredte seg langt ut. Hver dekorasjon var kanskje 70-80 cm lange og ikke bredere enn en vanlig blomsterkrukke- nei litt smalere faktisk!!

I tillegg pyntet jeg bordene med roseblader og hvite lys. Ellers hadde vi bordkortene som pyntet opp. Det var Bjørkeplater med påskrevet navn i svart tusj og en rød rosett /sløyfe ved siden av. Det ble skikkelig stilig!!

Enkelt og veldig stilfullt.

Less is more- det lever jeg etter og det blir storsett alltid bra!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...