AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #1 Skrevet 13. oktober 2016 Må bare få det ut et sted! For noen dager siden ble jeg antastet av behandleren min på dps. Jeg sliter psykisk og har nå fått en kjempe reaksjon på dette med panikkangst og hylgråt. Personen har ringt flere ganger på tlf min og jeg vil bare være i fred! Hva gjør jeg nå?? Anonymkode: 952e8...2c3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #2 Skrevet 13. oktober 2016 Hvordan antastet? Kanskje du misforstod? Anonymkode: 45f2f...f10 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 Du tar saken opp med pasientombudet der du bor. https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet Der finner du fylkesoversikt til høyre. Anonymkode: 101ce...7be 9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Du skriver ikke hvordan du mener du ble atastet, og da er det vanskelig å ta stilling til om du faktisk ble antastet eller om du tolker folk feil, for eks på en paranoid måte. Anonymkode: b68ab...d1d 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Dersom du har mye følelser så er det kanskje en ide å kontakte fastlege for hastetime? Drit i de som sier at du har innbilt deg å bli antastet. Du trenger ikke utgreie om hva som skjedde her om du syns det er ekkelt å snakke om. Du trenger ikke forsvare deg ovenfor de surprompene på KG Anonymkode: da8ea...083 8
Arabella Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har mye følelser så er det kanskje en ide å kontakte fastlege for hastetime? Drit i de som sier at du har innbilt deg å bli antastet. Du trenger ikke utgreie om hva som skjedde her om du syns det er ekkelt å snakke om. Du trenger ikke forsvare deg ovenfor de surprompene på KG Anonymkode: da8ea...083 Det er ingen som har skrevet at hun innbiller seg noe. Hun blir spurt om hva hun mener med antasting. Det er en helt annen sak. For eksempel kan det tenkes at hun fikk spørsmål som hun oppfattet som for nærgående og derfor oppfattet det som antasting. Antasting behøver ikke alltid å være fysisk. 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Ts her. Behandleren befølte meg mellom beina mens jeg gråt, ok?! Anonymkode: 952e8...2c3
Berentsens Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Behandleren befølte meg mellom beina mens jeg gråt, ok?! Anonymkode: 952e8...2c3 Da anmelder du. 13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Behandleren befølte meg mellom beina mens jeg gråt, ok?! Anonymkode: 952e8...2c3 Hvorfor skrev du ikke det i det første innlegget? Hadde ikke det vært naturlig å nevne med en gang? Jeg blir skeptisk når folk kommer med helt avgjørende opplysninger underveis. De fleste som har opplevd noe slik ville skrevet det i HI. Men selvsagt, om det har skjedd, så sier du i fra til leder på DPS og anmelder. Anonymkode: b68ab...d1d 11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Det bør du jo anmelde! Ikke så lett å bevise hvis det blir ord mot ord dessverre Kanskje du kan ta telefonen når han ringer også ta opp samtalen på noen måte. Kanskje han sier noe som avslører seg som politiet kan bruke. Hvis du klarer/orker selvfølgelig! Uansett bør du anmelde så det blir en granskning av han, kanskje det kommer frem noe fra andre og. Enig i at du skal kontakte legen din for hastetime så du får hjelp med dette fort Anonymkode: 782a0...971 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrev du ikke det i det første innlegget? Hadde ikke det vært naturlig å nevne med en gang? Jeg blir skeptisk når folk kommer med helt avgjørende opplysninger underveis. De fleste som har opplevd noe slik ville skrevet det i HI. Men selvsagt, om det har skjedd, så sier du i fra til leder på DPS og anmelder. Anonymkode: b68ab...d1d Dette. Anonymkode: 2b7d9...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, Arabella skrev: Det er ingen som har skrevet at hun innbiller seg noe. Hun blir spurt om hva hun mener med antasting. Det er en helt annen sak. For eksempel kan det tenkes at hun fikk spørsmål som hun oppfattet som for nærgående og derfor oppfattet det som antasting. Antasting behøver ikke alltid å være fysisk. Men hvorfor skal TS utgreie noe om det til oss? Vi forklarer hun hva hun burde gjøre og så får det være opp til fastlege og politi å avgjøre om overdriver eller ikke. Hvorfor skal fremmende mennesker på KG avgjøre hva som er grensen for tolerabel oppførsel og ikke? Anonymkode: da8ea...083 9
Arabella Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal TS utgreie noe om det til oss? Vi forklarer hun hva hun burde gjøre og så får det være opp til fastlege og politi å avgjøre om overdriver eller ikke. Hvorfor skal fremmende mennesker på KG avgjøre hva som er grensen for tolerabel oppførsel og ikke? Anonymkode: da8ea...083 Hvorfor spør du meg om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #15 Skrevet 13. oktober 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Hvorfor spør du meg om dette? Fordi du sier at kanskje TS har oppfattet feil, dvs du mener at TS burde fortelle oss hva som skjedde. Om du ikke mener det, hvorfor argumenterer du i den retningen, og hvorfor svarte du på mitt innlegg? Anonymkode: da8ea...083 3
Arabella Skrevet 13. oktober 2016 #16 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du sier at kanskje TS har oppfattet feil, dvs du mener at TS burde fortelle oss hva som skjedde. Om du ikke mener det, hvorfor argumenterer du i den retningen, og hvorfor svarte du på mitt innlegg? Anonymkode: da8ea...083 Du misforstår meg. Jeg skrev at nærgående spørsmål også kan oppleves som antasting, og at TS muligens hadde fått det. Men nå har hun jo fortalt hva som skjedde. Endret 13. oktober 2016 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #17 Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skrev du ikke det i det første innlegget? Hadde ikke det vært naturlig å nevne med en gang? Jeg blir skeptisk når folk kommer med helt avgjørende opplysninger underveis. De fleste som har opplevd noe slik ville skrevet det i HI. Men selvsagt, om det har skjedd, så sier du i fra til leder på DPS og anmelder. Anonymkode: b68ab...d1d Jeg lurer på hvilken doktorgrad/mastergrad du har innen adferdspsykologi/psykologi eller psykiatri for å påstå at mennesker som har opplevd deler detaljer til Gud og hvermann. Det er jo bare tullball. Anonymkode: 96939...582 7
Rumle Skrevet 13. oktober 2016 #18 Skrevet 13. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare få det ut et sted! For noen dager siden ble jeg antastet av behandleren min på dps. Jeg sliter psykisk og har nå fått en kjempe reaksjon på dette med panikkangst og hylgråt. Personen har ringt flere ganger på tlf min og jeg vil bare være i fred! Hva gjør jeg nå?? Anonymkode: 952e8...2c3 Har du noen du kan snakke med? Foreldre, venner, noen du stoler på? 2
Gjest moreno Skrevet 13. oktober 2016 #19 Skrevet 13. oktober 2016 Send en melding om forholdet til Fylkeslegen i ditt fylke, de vil nok videresende til Helsetilsynet dersom de vurderer hendelsen alvorlig nok (siden jeg antar dette er et helsepersonell).
mikrobe Skrevet 13. oktober 2016 #20 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) TS, du kan ta kontakt med Helsetilsynet, politiet eller med fastlegen din eller en privatperson du stoler på, alt etter hvem du er mest komfortabel med. Fortell hva som har skjedd, så hjelper de deg videre. Ikke slett anropslogg og meldinger. Endret 13. oktober 2016 av lillesky 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå