Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne selv, men finner det merkelig at enkelte kvinner ikke ler i det hele tatt. Jeg vet om to andre i nabolaget som verken ler eller viser synlig glede, og begge damene er litt krevende å omgås (spesielt hun ene, som gir en følelse av å være deprimert).

Det er mulig at det bare er en trend, for begge de to kvinnene har mange venner. Jeg som har lett for å le og vise glede har færre venner.

Jeg har uansett valgt å være meg selv, og innbiller meg at å vise at en er lykkelig bare er positivt. Liker vi da ikke glade mennesker, eller blir denne gruppen sett ned på og mistenkt for å være lettmøblert?

Ønsker menn å være med kvinner som ikke oppfører seg glade og feminine? Eller er morskhet og streben etter å framstå mest mulig intelligent, selve drømmekvinnen?

Selv om jeg er glad og ler av ting som er morsomt, så betyr det på ingen måte at jeg ikke er intelligent. Jeg har en god jobb med ansvar, men greier da fint å være seriøs og sprudlende for det :) Og på fritiden har jeg ikke et behov for å ta med meg jobben, og vise alle at jeg er helt sjef. Da er jeg bare meg selv 100%.

Jeg velger å skrive dette da jeg tror at slike som meg blir sett ned på, forde vi velger å være feminine. Vi blir sett på som underdanige og svake forde vi er høflige og ydmyke mennesker, framfor kalde og frekke.

Synspunkter?

Anonymkode: b7f51...a3b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de venninnene dine russiske? (bare russere skjønner spørsmålet)

Anonymkode: 9e48f...7f4

• Liker 2
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Vanskelig å le sammen med noen man ikke liker, ikke stoler på eller ikke er trygg på. Noen man rett og slett ikke føler seg "dus" med.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hvorfor le bare for å le?

Skrevet

Heh. Så du mener det er feminint å være søt, pen og "sprudlende" for å få menn til å føle seg interessante? Eldgamle synspunkter det der. Folk er forskjellige, er ikke så lett å le når en ikke opplever situasjonen morsom. Man fremstår som du sier litt uintelligent når man synes alt er ustyrtelig festlig, tenk fnisete fjortiser.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg er glad og ler av ting som er morsomt, så betyr det på ingen måte at jeg ikke er intelligent.

lol

Anonymkode: 79c0d...399

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som heter Resting Bitch Face.

7fb9225687349ea33bc6cfc3458efd9e.jpg

Anonymkode: 1358a...75f

Skrevet

Noen mennesker er bare sure, evt ulykkelige. Jeg var slik en periode da jeg jobbet 80-timers uke og "mistet" meg selv. Sa opp jobben, reiste til Asia, fant min sprudlende personlighet igjen og fant en ny jobb med normale arbeidstider. Tror noen også lager mye stress for seg selv og glemmer at livet er mer enn plikter og jobb.

Anonymkode: 3b542...0e3

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Vanskelig å le sammen med noen man ikke liker, ikke stoler på eller ikke er trygg på. Noen man rett og slett ikke føler seg "dus" med.

Jeg antar at du tenker på de to damene jeg skrev om. Men kan med en gang nevne at jeg har deltatt i sosiale tilstelninger med dem begge. Og de lo ikke i det hele tatt, selv ikke med andre :) Og det er jo bare merkelig..

Har selv tenkt at de kanskje ikke liker meg, men de er jo humørløse med de fleste rundt seg. Så da er det ikke meg men dem.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at "resting bitch face" er en greie er vel fordi folk fortsatt har den oppfatningen om at kvinner skal smile og være sprudlende. Det finnes ikke noe slikt for menn. Menn har bare et nøytralt ansikt mens kvinner har "resting bitch face". Menn får aldri den der "smil litt da","ikke vær så sur da","det kler deg ikke å ikke smile" osv.

Jeg synes innlegget ditt er temmelig idiotisk. Man er ikke mer feminin bare fordi man er sprudlende og glad. Du virker forresten også nedlatende mot andre.

Jeg er vel en sånn som ikke smiler alltid,og jeg har ikke behov for å gå rundt og smile hele tiden. Det betyr jo ikke at jeg ikke ler eller smiler til andre mennesker. Jeg er bare ikke en sprudlende person.

At disse to damene ikke smiler eller ler kan ha mange grunner,men du burde legge av deg all den svadaen du kommer med i HI og ikke tro at du er så mye bedre bare fordi du er som du er. Andre har faktisk også lov til å være som de er,og man må ikke like alle her i verden.

Anonymkode: 23fa1...709

• Liker 5
Gjest canacas
Skrevet

"Kvinner som aldri ler" blir til et tema på et diskusjonsforum, jeg går inn for å lese og ser at det er to, 2, kvinner, du kjenner som ikke ler når du ser dem. Definitivt hot topic altså :sprettoy:

Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

"Kvinner som aldri ler" blir til et tema på et diskusjonsforum, jeg går inn for å lese og ser at det er to, 2, kvinner, du kjenner som ikke ler når du ser dem. Definitivt hot topic altså :sprettoy:

:hoho:

Anonymkode: 6aaca...3ba

Skrevet

Hvis de eneste forklaringene du finner på at kvinner ikke ler er at de er morske eller vil virke intelligente mistenker jeg at det er det som ligger bak når du selv ikke ler, og at du sliter litt med å sette deg i andres sted. Noen er sjenerte, noen er flaue over smilet sitt, noen er oppdratt til at man ikke skal gjøre for mye utav seg, noen kommer fra kulturer der latter og sprudling blir sett på som dårlig oppførsel, noen blir anspente når de har mye folk rundt seg, noen har en rolig og litt dempet personlighet og trenger absolutt ikke å være sure selv om de ikke ler, noen er svært forsiktige og holder heller igjen enn å risikere å le på feil steder, noen har en dårlig dag, og sånn kunne jeg fortsatt. 

Det er sikkert en og annen som kjører Kim Kardashian-stilen og avstår fra latter for å unngå rynker, og noen som er morske, men jeg tviler på at flertallet av de som ikke sprudler og ler så mye sammen med folk de bare kjenner sånn passe hører til i de kategoriene. Til slutt vil jeg si at noen også synes det kan bli slitsomt med for mye latter og sprudling, og at enkelte med fordel kunne dempet seg litt... :)

Skrevet

Anonymkode: 155f9...8b7

Skrevet

image.jpeg

image.jpeg

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker er bare sure, evt ulykkelige. Jeg var slik en periode da jeg jobbet 80-timers uke og "mistet" meg selv. Sa opp jobben, reiste til Asia, fant min sprudlende personlighet igjen og fant en ny jobb med normale arbeidstider. Tror noen også lager mye stress for seg selv og glemmer at livet er mer enn plikter og jobb.

Anonymkode: 3b542...0e3

Innlegget ditt minnet meg veldig om sangen til Alanis Morissette som heter "Thank U". Der reiser hun til India å finner seg selv, eller noe i den duren :) 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Heller et nøytralt fjes, enn et falskt smil/latter.

Skrevet

Du skriver at du har 'valgt å være deg selv'. Hva innbiller du deg egentlig at disse kvinnene har 'valgt'? Jeg smiler og ler mye, men det er ikke noe jeg har valgt, det er slik jeg er. Jeg foretrekker at andre også er seg selv, enten det innebærer å le mye eller å se alvorlig ut. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg

image.jpeg

Lever man lenger fordi man ler og er lykkelig, eller ler man og er lykkelig fordi man føler seg bra og er frisk?

Anonymkode: 7569f...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...