AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Hei. Jeg skal til legen imorgen. Fikk en hastetime for jeg er så dårlig form. Vært det lenge. Symptomene mine er utmattelse, diare, kvalme (har hatt oppkast men sjelden), skjelvinger, svimmelhet, føles ut som jeg har skikkelig lavt blodsukker, dårlig hukommelse sånn at jeg plutselig ikke husker hvordan jeg skriver ord osv. Fryktelig glemsk og vimsete.... Alt dette bortsett fra hukommelsen har jeg hatt lenge så er ikke noe forbigående. Har heller blitt verre, hvertfall utmattelsen. Så mitt spørsmål er hva jeg burde be legen sjekke imorgen. Skal ta opp cøliaki hvertfall for det vil jeg sjekke siden jeg har diare hver dag. Men er det andre ting disse tingene kan skyldes? Greit å være litt forberedt Takk for svar Anonymkode: a3c68...aa4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Tror nok legen vet hva han/hun skal sjekke. Nevn dine symptomer, så sjekker sikkert legen. Greit å bli utredet. Kan jo være så mangt, alt fra utmattelse til vitamin og jernmangel. Eller noe annet. Anonymkode: 949f9...04b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal til legen imorgen. Fikk en hastetime for jeg er så dårlig form. Vært det lenge. Symptomene mine er utmattelse, diare, kvalme (har hatt oppkast men sjelden), skjelvinger, svimmelhet, føles ut som jeg har skikkelig lavt blodsukker, dårlig hukommelse sånn at jeg plutselig ikke husker hvordan jeg skriver ord osv. Fryktelig glemsk og vimsete.... Alt dette bortsett fra hukommelsen har jeg hatt lenge så er ikke noe forbigående. Har heller blitt verre, hvertfall utmattelsen. Så mitt spørsmål er hva jeg burde be legen sjekke imorgen. Skal ta opp cøliaki hvertfall for det vil jeg sjekke siden jeg har diare hver dag. Men er det andre ting disse tingene kan skyldes? Greit å være litt forberedt Takk for svar Anonymkode: a3c68...aa4 Det er faktisk legens jobb på bakgrunn av dine symptomer å finne ut hva som skal sjekkes. Hvilken kunnsksp, bedre enn legen din sin kunnskap, mener du kg brukerne besitter her? Anonymkode: 7229e...da4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk legens jobb på bakgrunn av dine symptomer å finne ut hva som skal sjekkes. Hvilken kunnsksp, bedre enn legen din sin kunnskap, mener du kg brukerne besitter her? Anonymkode: 7229e...da4 For min del sa har mange leger ikke veldig mye kunnskap om enkelte ting. Skal ikke stole blindt på legene. Hadde ei venninne av meg gjort det hadde hun sittet i rullestol om noen år. Hun ble utredet for ms og fikk først diagnosen fibromyalgi. Hun har funnet ut alt selv og kom fram til at hun har borrelia. Noe som også stemte. Har nå vært i polen for å få medisiner som hun må betale selv for det er null hjelp å få i norge. Så leger sjekker ikke alt ut ifra dine symptomer og nei, de vet desverre ikke alt. Har en annen venn som har gått med cøliaki og jernlager på 3 siden hun var femten år. Hun er nå 35. Har vært hos legen utallige ganger og fått beskjed om at alt er fint... Hun også fant ut av alt dette selv. Hvis du sier du er slapp dårlig osv så sjekker bare legen din vitaminer osv og hvis det er fint så er du på egenhånd igjen. Har flere eksempler også på folk jeg skjenner som sånne ting har skjedd med. Og når det gjelder vitaminnivåer osv også så ligger norge langt etter.... Ta feks d vitamin. Den burde ligge på over 100 MINST, gjerne 150. b12 over 258.... Er mye jeg ikke er enig i som legene gjør. Dette gjelder ikke alle. Jeg følger blant annet en lege på facebook som heter Jan-Øyvind Lorgen. Anbefaler alle å følge han for han leser seg opp og oppdaterer seg. Syntes det er bra av TS og spørre. Anonymkode: a3c68...aa4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg ville egentlig sett det an. Latt legen teste basert på mine symptomer, og dersom jeg syntes han overså ting så heller ta det opp da. Å gå inn til møte og nærmest vise legen at du mener han er inkompetent tror jeg kan være litt uheldig. Uansett så tror jeg det som sjekkes avhenger litt av sykehistorien din også. Om du aldri har vært til legen før tester man kanskje andre ting enn om du var inn forrige uke med de samme symptomene? Anonymkode: bbb5d...4a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå