Gå til innhold

Bare være venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

For sånn 6 uker siden begynte jeg og en gutt i klassen (jeg er 19 og han er 20) og på en måte holde på. Vi hadde ikke kjent hverandre mer enn sånn 2 uker og var blitt relativt gode venner på den tiden. Det begynte med at han overnattet hos meg etter en fest. Jeg sa ja fordi jeg tenkte det var greit siden vi var venner. Det hele endte med at han kysset meg og det utviklet seg til ganske heftig klining, men jeg sa jeg ikke kom til å ligge med han siden jeg var jomfru og dette respekterte han. Dagen etter var det ikke kleint eller noe, var faktisk super koselig å våkne med han. Jeg har såvidt kysset en gutt før og faktisk aldri sovet med en gutt før. Helga etterpå skjedde det det samme bare at jeg sov hos han. Uka etterpå ble jeg invitert på date der han laget mat og vi såg film. Sånn som dette fortsatte det i 5 uker, jeg var egentlig veldig forsiktig i begynnelsen, og han var den som tok mest initiativ med å invitere meg på ting. Ting gikk så bra. Så for litt over en uke siden sa han vi måtte snakke sammen. Han var ikke klar for et forhold sa han. Han hadde mye å tenke på for tiden. Men han håpte på at vi fortsatt kunne være venner. Siden dette har jeg levd i  et emosjonelt helvete. Jeg har utviklet følelser for han og endte opp med å ikke gå på skolen på en uke fordi jeg var så knust. Nå over en uke senere er det ikke noe bedre, jeg tvinger meg selv til å gå på forelesninger men greier ikke å fokusere. Jeg ser han hver dag, og i hver sosiale situasjon. Når som helst i løpet av dagen kan jeg falle sammen i gråt. Jeg føler meg patetisk. Det har vært så mange andre ting som har foregått i livet mitt i det siste, og følelsen jeg fikk når jeg var sammen med han er det nærmeste jeg har kommet ekte glede på lenge. Eg forstår bare ikke hvordan han kan ta all første initiativ og sånt, i tillegg til å oppføre seg helt normalt og interessert mot meg for så å helt ut av det blå avslutte det. Han sa selv det hadde vært følelser der, hvordan kan følelser bare forsvinne på en dag?!! Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Matlysten er forsvunnet helt, motivasjonen til å gjøre noe annet enn å ligge i sengen eksisterer ikke, i helgene går jeg ut for så å drikke meg veldig full og deretter ende opp med å sitte å gråte på kvelden.. 

Anonymkode: b215d...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Sender deg en veldig stor klem. Er ikke i så ulik situasjon som deg. 

Du er ikke patetisk. 

Det kommer til å gå over. Prøv å finne på ting hvor han ikke er med, du må få litt avstand. 

Klem

• Liker 1
Skrevet

Til TS.

Muligens han mistet følelsene for deg, viss dere over flere uker har datet og sovet sammen og du ikke vil ha sex. Vi er alle forskjellige og for noen så blir det "turn off" osv. Han var ut i fra det du skriver, tydeligvis interessert i deg, men når det gikk flere uker med date og overnattinger sammen og dere bare ligger inntil hverandre hver gang, så synes han muligens det ble rart. Vis man dater over flere uker og sover sammen, da er man i bunn og grunn kjærester eller så nærme det går an å ikke være offisielt kjærester, og for noen blir det mye mer merkelig at tiden går i et forhold og man kun kysser. Og husk at han har totalt respektert ditt ønske og ikke presset deg til å ha sex.

Du har all rett til å vente med sex så lenge du vil i et kjæreste forhold eller innledningsfasen til et kjæreste forhold, men den andre personen har også all rett til å bryte forholdet eller miste den samme gløden,eller å bestemme at man ikke vil være med på det samme "spillet", og det må du akseptere.

Han virker ikke å være en følelsesløs kald kyniker, siden du forteller at han kontaktet deg og ville prate med deg om at han ville gjøre det slutt, og han har garantert tenkt over flere dager på å gjøre det slutt med deg eller ikke. Du må bare prøve å komme deg videre, og du finner garantert en partner som vil vente med sex til du er klar, uansett hvor lenge det måtte være.

Jeg vil bare presisere at han kan ha hatt helt andre tanker enn det jeg skriver om han, men det kan være en større mulighet for at han hadde de samme tankene. eg vil også presisere at han har ikke gjort noe galt etter som du beskriver, og du har heller ikke gjort noe galt.

• Liker 2
Skrevet

Hvis dette var første gangen du var nær en gutt på den måten er det klart det føles ekstra tungt. Vi kan umulig gjette hvorfor han sa at følelsene hans forsvant, så mitt råd er at du tar en prat med han hvis dette plager deg. Jeg liker i alle fall å få ærlige svar når noen ikke vil treffe meg mer.

Husk at det er lov å være lei seg! Det er lov å gråte og få det ut. Men samtidig må du ikke la det tippe over. Gi deg selv litt tid nå til å ha det kjipt, også begynner du etterhvert å gjøre fine ting. Vær sammen med venner, lag god mat og gjør ting som gir deg glede i hverdagen. Det er ikke bra å gå for lenge og sulle seg inn i hjertesorg.

Anonymkode: 1f0cc...be7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...