Gå til innhold

Harry mat

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grandiosa

Frossen Mac & cheese

Mc Donald og Burger King

Ostesnitzel, rødspette, biffsnadder og annen typisk veikromat

Kinamat tilpasset såkalte "norske ganer"

Kebab (selv om det er sabla godt i blant)

Pølse i brød med dyngevis av rekesalat

Erter, kjøtt og flesk, spaghetti ala capri og annen hermetisk ferdigmat 

Flesk og duppe (mest fordi jeg forbinder det med Kjell-Bjarne i Elling og han er blodharry. :hoho: Men det smaker godt i blant da, men ikke noe jeg kunne spist ofte, da hadde jeg blitt lei)

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat som Harry folk spiser. Mat du forbinder med feite taxisjåfører med ølmaga, for korte bukser, hvite tennissokker og tresko! Og folk som hører på danseband og country. Du skjønner hva jeg mener. Mat det er Harry å spise da. Trenger ikke være upopulært, er mye Harry som er populært. Grandiosa f.eks. 

Anonymkode: 0bd37...da9

Ja, skjønner kanskje hva du mener. Men jeg forbinder ikke spesiell mat til folk som går i tresko og hvite tennissokker, hører på danseband og country. Jeg kjenner en mann som liker country og danseband. Men tror den maten han spiser er mye god hjemmelavet og lager gjerne gourmet mat og drikker god vin med måte. 

Hvilken mat man liker, kommer vel ikke an på hvordan man er som person. Det virker som du mener det?

• Liker 1
Skrevet

Er det noe jeg har lært etter mange år på KGs matforum, så er det at man aldri, aldri må hevde at matpreferanser er en sentral sosio-økonomisk markør. Ingenting gjør folk så rasende som at man påpeker noe slikt.

Men det er altså fakta. Dvs hva slags bakgrunn du har mht sosialt lag og by/land, hva du tjener og ikke minst hvor høy utdanning du har spiller en avgjørende rolle for hva slags mat du velger å spise, eller rettere: For hva slags mat du påstår at du foretrekker når du ytrer deg om det offentlig. 

Harrymat betyr mat som er i utakt med tiden (derav all 80-tallsmaten i listene her), foretrekkes på bygda, er såkalt folkelig (type junkfood eller ferdigmat), og gjerne usunn (en effekt av det folkelige). Taco er ikke harry, for det er mainstream i store deler av befolkningen. Men det ligger vel der og balanserer litt på grensen. 

At TS mener tradisjonsmat er harry betyr bare at vedkommende er litt uoppdatert selv - tradisjonsmat er helt stuerent. Man må bare spise det med den rette attituden, gjerne på Smalhans eller tilsvarende. :mrgreen: 

D

Anonymkode: 87f16...1a2

• Liker 25
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over at mat kan være harry......... 

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner med de fleste vil si seg enige i at det finnes mat som er snobbete? Så da må det jo også finnes mat som er harry?

• Liker 10
Gjest Supersol
Skrevet

Rosa dressing  (grøss) , bearnaisesaus (er godt,men er dritt lei), burgere,løvbiff, grill og wienerpølser, ribbe, flesk og duppe, kål stuing,  kinakål, pølsesennep (grøss) og sikkert mye mye mer.

Skrevet
35 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Det finnes egentlig ikke mat som er harry. Dessuten så er Harry et navn.

Det er det. Du kan f eks lage Harrys kjøttkaker, Harrys fiskepanetter, Harrys tomatsuppe, Harrys prinsefisk osv osv

Gjest Supersol
Skrevet

All round krydder (spesielt gigantglass fra Svinesund ) og dillkrydder.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med de fleste vil si seg enige i at det finnes mat som er snobbete? Så da må det jo også finnes mat som er harry?

Nemlig! Men akkurat det er det mange her som ikke har forstått...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nemlig! Men akkurat det er det mange her som ikke har forstått...

Skrevet
  • Bensinstasjon-pølser
  • Joikakaker
  • Biff stroganoff
  • Bacon
  • Ketchup
  • Sånne tykke smurte lefser man kjøp i "porsjons"-pakning
  • Smash
  • Holiday-dip
  • Frappé (spesielt fra starbucks eller espresso house)
  • +mye som alt er nevnt
  • Liker 2
Skrevet

Noen som skal være med på middag på Høk til helga?

:skratte:

Anonymkode: e5b30...403

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Jeg blir irritert når tradisjonsmat blir betegnet som Harry.

Enig. Tradisjonsmat er digg! 

Det er heller ingenting harry med ekte meksikansk mat, jeg lurer på om personen som listet opp dette faktisk har smakt på meksikansk mat? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Purple Basil skrev:

Enig. Tradisjonsmat er digg! 

Det er heller ingenting harry med ekte meksikansk mat, jeg lurer på om personen som listet opp dette faktisk har smakt på meksikansk mat? 

Tviler jeg på, for det er skikkelig digg. 

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Det er det. Du kan f eks lage Harrys kjøttkaker, Harrys fiskepanetter, Harrys tomatsuppe, Harrys prinsefisk osv osv

Må bortover til Harry rundt middagstider for å prøve å få en invitasjon, tenker jeg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt uenig. Mat er verken snobbete eller "harry". Hva mener du er snobbete mat? 

Skrevet

Sushi, pizza og taco er jo veldig folkelig. Og veldig godt :tommelopp:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken mat syns du er mest Harry? Her er min liste:

Drammensmat.

Anonymkode: 6b14e...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...