Gå til innhold

Angst?? hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Først litt bakgrunn: for 2 år siden ble jeg utsatt for en overfallsvoldtekt, og fikk PTSD etter dette. Gikk til psykolog flere ganger i uka, så hver uke, så 1 gang i mnd osv, og sluttet å gå til han i sommer. Følte det gikk mye bedre, jeg har fått livet tilbake, fått venner, er tilbake på skolen osv. Tenker egentlig aldri over overgrepet med mindre advokaten min spør meg om noe. Nå hadde jeg akkurat et møte med henne for å sende søknad om erstatning da saken ble henlagt tross tydelige bevis. Det var egentlig fort gjort, og jeg tenkte ikke noe mer på det. Var ute i helga sammen med venner hjemmefra, hadde kjæresten min på besøk i tillegg til roomien min og 3 venner. Hadde det veldig trivelig :) Etter overgrepet var jeg mye redd og burte meg inn hjemme - handlet bare like før stengetid når det ikke var folk der osv. 

Så i går skjedde noe rart: jeg hadde en fin dag, sov lenge, gikk tur med flokken min, dusjet og pleiet sjelen etter en helg med mye alkohol og godt lag. Besøket og kjæresten min reiste hjem, og jeg skulle legge meg kl. 22.30 som normalt. Så fikk jeg ikke sove, og kjente at jeg ble skikkelig skikkelig redd. Ble helt lammet av redselen, følte jeg var utenfor meg selv, turde ikke åpne vinduet selv om jeg virkelig følte jeg trengte luft. Ble bare liggende slik og svettet, pustet kjempefort og var veldig redd.. Etter 10-15 minutter gikk det over og jeg var meg selv igjen. Ble litt redd av det og, hvis dere forstår. Det var skikkelig ekkelt.. Hadde ikke skjedd noen ting spesielt i går, eller i helgen generelt. ingen skumle filmer, ingen skremmende opplevelser osv. 

Hva var dette? Kan det ha vært det jeg frykter mest: et mildt angstanfall? Er dette i så fall starten på flere? Og hva gjør jeg? Er dette nok til å kontakte psykologen igjen, eller skal jeg vente å se om det kommer flere slike episoder? 

Håper på svar, ble skikkelig skremt av dette... Var veldig ubehagelig :( 

Anonymkode: 50d97...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et angstanfall ja. Trenger ikke å få flere fordeom. :)

Anonymkode: f4126...695

Skrevet

Høres ut som angstanfall ja. Men ikke sikkert det henger sammen med hverken voldtekt eller PTSD, men alkoholen og at du plutselig var alene igjen. Veldig lett å få angstanfall etter en fuktig helg. 

Anonymkode: 6fd1b...adf

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et angstanfall ja. Trenger ikke å få flere fordeom. :)

Anonymkode: f4126...695

Takk for svar :) 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som angstanfall ja. Men ikke sikkert det henger sammen med hverken voldtekt eller PTSD, men alkoholen og at du plutselig var alene igjen. Veldig lett å få angstanfall etter en fuktig helg. 

Anonymkode: 6fd1b...adf

Takk for svar :) kan hende at det var det ja.... Likevel var det ikke såå mye alkohol for min del - drikker meg aldri overstadig :P Aldri opplevd det før, men likevel, det kan vel hende

Anonymkode: 50d97...919

Skrevet

Jeg har ptsd ,Jeg får det gjerne etter alkohol og forskyve døgnet. Eller vert veldig sosial.Prøv å ikke tenke på det.angst for angsten er vanlig reaksjon. Kanskje lurt å snakke med noen ,så man kan ta det tidlig ,så det ikke utvikler seg mere. 

Anonymkode: 40984...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...