AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 I hvilke situasjoner har DPS lov til å avslå henvisninger fra fastlege? Avvist flere ganger og har ikke fått vite grunnlag, trenger virkelig hjelp men det får jeg tydeligvis ikke. Anonymkode: f33f2...4f2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I hvilke situasjoner har DPS lov til å avslå henvisninger fra fastlege? Avvist flere ganger og har ikke fått vite grunnlag, trenger virkelig hjelp men det får jeg tydeligvis ikke. Anonymkode: f33f2...4f2 Du har rett til å få begrunnelse på avslaget. Begrunnelsen skal gå til fastlegen. Avslaget kan så klages inn til fylkeslegen. Hvis fylkeslegen mener at avslaget til Dps er urimelig kan de gjøre et pålegge Dps å gi deg tilbud. Anonymkode: 05a7a...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 *kan de pålegge Dps å gi deg tilbud, mente jeg.. Anonymkode: 05a7a...9c7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Dpsen her har ganske strenge kriterier for å komme inn, vet om flere som får avslag. Du har ikke et sosialmedisinsk senter du kan benytte deg av? Anonymkode: c4c43...48b
Nøste~ Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 Skjønner egentlig ikke hva slags kriterier man liksom må oppfylle for å få plass der, jeg fikk rett til prioritert helsehjelp og kunne dermed snike i køa, selv om det er andre som har det mye verre enn meg??
Fruen92 Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 16 minutter siden, Nøste~ skrev: Skjønner egentlig ikke hva slags kriterier man liksom må oppfylle for å få plass der, jeg fikk rett til prioritert helsehjelp og kunne dermed snike i køa, selv om det er andre som har det mye verre enn meg?? Jeg er ikke helt sikker, men vet at de har vurderingsmøter en gang i uken her jeg bor. Jeg ble prioritert og kun en uke ventetid, men det var grunnet fødselsdepresjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå