AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Hei, spør her i håp om at noen har opplevd lignende. Sønnen min på 7 promper mye og det lukter utrolig vondt! Han hadde kumelkproteinallergi som baby, nå liker han ikke melk men spiser litt ost på pizza, yoghurt i ny og ne, kaker, vafler etc. Han spiser ca 5 påleggsskiver salami hver dag og syltetøy på brødskiver. Til middag spiser han litt grønnsaker men ikke kål, løk o.l. Har noen formeninger eller erfaringer om vi burde kutte noe i kosten hans for å redusere prompingen? Har noen vært borti lignende? Jeg tenker man evt kan kutte alt med melk, evt sukker og hvitt mel, men hva med salami? Men hvor skal man starte? Kan jo ikke begynne med alt samtidig. Han har hatt det sånn i flere år, vi har tenkt at han vokser det av seg, men ser jo nå at det er veldig kjipt i forhold til venner da. Anonymkode: b149b...3e4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Snakk med en lege i stedet for fremmede på nett. Anonymkode: da617...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakk med en lege i stedet for fremmede på nett. Anonymkode: da617...b7a Takk for hjelpsomt svar. 😂 Kan informere om at vi har vært hos både allergispesialister og leger og de har anbefalt oss å la han spise det han vil, for da kan kroppen lære seg å tåle matvarene. Og det har vi vært enige i at er lurt. I det siste har jeg begynt å lure på om det er noe vi kan kutte i kosten, og før vi får truffet en ny lege tenkte jeg det var interessant å høre om noen har lignende erfaringer. 😜 Galskap kanskje, men sånn er nå det. 😂 Anonymkode: b149b...3e4 1
Honey Dew Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for hjelpsomt svar. 😂 Kan informere om at vi har vært hos både allergispesialister og leger og de har anbefalt oss å la han spise det han vil, for da kan kroppen lære seg å tåle matvarene. Og det har vi vært enige i at er lurt. I det siste har jeg begynt å lure på om det er noe vi kan kutte i kosten, og før vi får truffet en ny lege tenkte jeg det var interessant å høre om noen har lignende erfaringer. 😜 Galskap kanskje, men sånn er nå det. 😂 Anonymkode: b149b...3e4 Jammen da er det jo greit. At luftutslippet hans lukter litt, er ikke farlig. La han spise det han vil sålenge han ikke blir syk. Du kan evt ta kontakt med en kostholdsekspert
Sidsel Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Kanskje prøve å gi ham melkesyrebakterier? Det pleier å hjelpe på en ustabil fordøyelse.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 På 10.10.2016 den 13.03, AnonymBruker skrev: Takk for hjelpsomt svar. 😂 Kan informere om at vi har vært hos både allergispesialister og leger og de har anbefalt oss å la han spise det han vil, for da kan kroppen lære seg å tåle matvarene. Og det har vi vært enige i at er lurt. Anonymkode: b149b...3e4 Min lege sa det går an å utvikle cøliaki i voksen alder. Jeg er ikke overbevist. Jeg tålte alt av mat til jeg var 20. Da begynte det å rumle mye i magen. Jeg tok det aldri på alvor og utviklet mye mageproblem som jeg sliter mye med idag Anonymkode: 91b64...c50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå