Gå til innhold

Blir trebarnsmamma i mars!


gretchenlowell

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg fikk slenge meg på dagboktrenden jeg også. Ung tobarnsmamma/monstermamma venter nummer tre i mars. Og i dag, 10.10.16 skal vi på ultralyd å se hva som skjuler seg denne gangen - mannen tipper jente nummer 3, jeg tipper en valp av et eller annet slag så er vel en større mulighet for at han får rett enn jeg :fnise:

 

Barn nr tre var like lite planlagt som nr 1 og 2, så dette blir spennende men jeg kjenner jeg stresser veldig med tanken på å ha huset fult av barn fra våren av! 

:hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg selvsagt i feil bokstavgruppe - tidlig ammetåke! Gikk jo utifra brukernavn og ikke dagboknavn 🙊 

 

Ultralyden viste en sprell levende liten jente, jeg tror ikke jeg produserer noe annet enn jenter - kommer til å bli noen lange år med mye bekymringer og enda mere rosa! 

Endret av MartheC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dør jeg av tanken på et tredje barn, to åringen har vært hjemme fra barnehagen med feber i en uke men nekter å sove, slappe av eller gjøre andre fornuftige ting. Gubben har midlertidig flyttet ut frem til vi får forholdet litt på beina igjen og jeg kan ikke huske sist jeg sov mer enn en time sammenhengende. 

 

Takk Gud for Netflix sitt store utvalg av barnevennlige serier og filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna er i barnehagen i dag, det er så gull de dagene de begge er friske :fnise: og mammaen som egentlig skal drive med skolearbeid ligger på sofaen, kjenner på babyspark og spiser sjokolade. Er så trøtt, katten vår startet et jævela leven i trappen klokken fem i dag tidlig, og endte opp med å bæsje ned hele stuen før jeg rakk å få han ut døren.. Hurra for god start på dagen. 

Idiotiske katt som nekter å bruke doen sin. Uansett, godt med en full barnehagedag for superkidsa og masse babydult :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2016 den 13.31, MartheC skrev:

La meg selvsagt i feil bokstavgruppe - tidlig ammetåke! Gikk jo utifra brukernavn og ikke dagboknavn 🙊 

 

Ultralyden viste en sprell levende liten jente, jeg tror ikke jeg produserer noe annet enn jenter - kommer til å bli noen lange år med mye bekymringer og enda mere rosa! 

Det er ikke du som ikke produserer gutter. Det er jo mannen din :) Det er sædcelle som bestemmer barnets kjønn.

Gratulerer med svangerskapet. Det er jo også praktisk med barn av samme kjønn med tanke på ting det kan arve fra søsken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så godt når ungene er i seng 😳 Mageboeren er aktiv som fy, og jeg er kvalm etter alt for mye kaker. Har egentlig ikke noe søtsug denne runden men jeg merker fortsatt at det er vanskelig å ikke spise mer om jeg først begynner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Egentlig helt greit å være gravid for tiden 21+2 i dag og formen begynner å ta seg opp! Vekta også :fnise: 6 kg + halvveis var vel ikke det jeg ønsket meg men det får gå! Endelig fått somlet meg til å bestille time hos osteopat for bekkenet mitt også, så nå mangler bare en frisørtime for å bli kvitt det platinablonde håret og etterveksten! Jubler over god form! Til helgen setter vi i gang med første visning i huset også, så jeg føler vel egentlig at jeg ikke har tid til å sitte å smuglese i de andre gravid dagbøkene her på kg hele tiden selvom det føles ut som det er det eneste jeg gjør om dagen :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble storesøster hentet i barnehagen av mommo mens vi fortsatte med klargjøringen til visning i helgen. Veldig godt med en kveld/natt med bare et barn - dessverre var lillesøster febervarm og sliten da hun kom hjem fra barnehagen i dag så det tidspresset vi hadde fra før i forhold til visning ble enda mer aktuelt nå da hun skal være hjemme fra barnehagen i morgen. Merkelig nok føler jeg ikke at effektivitet og syk toåring går helt hånd i hånd men vi får det vel til. :fnise:

 

Jeg gleder meg til vi er ferdige med hussalg, bekkenvondter og syke barn! :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+2:hjerte: vogn er på plass, huset ble solgt etter første visning og i dag skal vi i møte med banken og på visning! Shit som dagene flyr. 

 

Og begge superkidsa er syke enda, i morgen har de vært hjemme en uke alt med feber - godt jeg ikke har andre ting jeg skulle ha gjort :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å selge unna møbler og de går i en fei! HURRA:hoppendeglad:Visningen i går var veldig vellykket bare trist det kom så mange - mistet litt troa på at det blir vårt neste hjem - men man vet jo aldri, var en del pirk og to bad som må pusses opp så kanskje vi har flaks. Eller så har vi jo funnet to hus til som er aktuelle, så mulighetene er mange :-) 

Ellers så har natten vært laaaang, var hos osteopat i går med det dumme bekkenet og oppdaget både det ene og det andre, så i går kveld er første gang på lenge det ikke har vært vondt, men i natt var jeg så støl og så husgira at jeg så og si ikke klarte å lukke øynene. :biggrin: Heldigvis ville snille barnevakten vår som tok seg av sjuklingene da vi var på visning sitte en time ekstra så vi fikk dratt på date - og det, det er lenge siden sist :dagens-rose: forhold når man har barn trenger virkelig en date nå og da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt hus er kjøpt i dag! HURRA! Nå gleder jeg meg bare til å flytte, blir så vanvittig godt. 
Og takketvære KG er jeg 1300 kr fattigere men en fantastisk BBhugme rikere :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tiden av året, vasker utetøy fra barnehagen som er fult av sand og gjørme hver eneste dag, og er ganske sikker på at vaskemaskinen snart får gjørmeforgiftning! Men jeg skal ikke klage, jeg er en av få som syns regn er mye bedre enn snø.. 

for ungenes del hadde sikkert snø vært mye koseligere, men helt ærlig jeg har aldri sett den store gleden i hvitt og kaldt vær.

nå er jeg snart i gang med uke 25, og har gått opp ikke mindre enn ti kg, syv av dem de siste to ukene så på mandag blir det glukosebelastning - skal ikke si jeg gleder meg. Men jeg har sluppet billig unna i de ho tidligere svangerskapene så måtte jo bli noe nå siste gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

25+3 i dag og 104 dager igjen til termin.. Tiden går ikke noe særlig fort med nr tre i forhold til nr en og to :fnise: i dag har jeg endelig hatt ny time hos osteopaten etter en lenger periode med et ubrukelig bekken, så nå er jeg støl og har kynnere fra helvete i stedet. Glad dette er siste runde, når mini en dag kommer ut, da er det sterilisering neste! 

I dag ble det tidlig barnehage henting før storefrø skulle på ridetime mens mini, bonuskiden og mannen var hjemme og slappet av. Tror største frøkna har godt av litt egen tid med meg hun også, tror graviditeten min denne gangen sliter like mye på henne som meg fordi hun forstår mer av hva som skal skje i forhold til sist jeg gikk gravid. Hun gleder seg til å få en lillesøster til, men tror hun er litt skeptisk til å måtte dele mammaen sin med enda en. Skjønner henne godt jeg, er ikke alltid jeg forstår selv en gang hvordan jeg skal få plass til mellom tre og fire barn all the time. 

Og nå har jeg sendt gubben i butikken etter middag, spent på hva det blir, men tipper vel egentlig pizza :fnise::a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

97 dager igjen, 6 dager til vi får nøklene til nye huset og 15 dager igjen til jul. Vanligvis ville jeg vært klar med alt både til flytting, fødsel og jul men denne gangen har jeg absolutt ingen ting klart.. Annet enn en matteoppgave og de få pepperkakene som er igjen etter bakedagen jeg hadde med jentene i begynnelsen av måneden :fnise:

dette blir tredje husbygger vårt på tre år (og siste på mange år) så kan jo være derfor jeg har så himla god tid denne gangen, tredje minimennesket som skal ut av kroppen min også forresten. Tror man rett og slett får bedre tid når man har gjort ting et par ganger før. Juleplanleggingen derimot aner jeg ikke hvorfor står så stille, men kan vel være at det er fordi det skjer så sinnsykt mye annet om dagen. 

I dag skal jeg ha barnefri en hel natt for første gang siden i sommer, vanligvis ville jeg gledet meg men hormonene mine syns det er trist å ikke skulle si natta til noen av gullungene før de legger seg og enda tristere å ikke skulle se dem igjen før i 18 tiden i morgen. Så da ble det fri fra barnehagen på dem i dag, så jeg kan få litt tid før de skal på tur 😂😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...