Kenilora Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Hei! Vet at det er forskjell på morgenvekt og kveldsvekt, og at man vanligvis er lettere om morgenen enn kvelden før, fordi man svetter (mer enn man tror) om natten. Men i går kveld kom jeg på at jeg skulle veie meg når jeg pussa tenner, og tallet var 67,9. Når jeg veide meg i dag tidlig veide jeg 70,2.! Jeg vet at slikt er individuelt og at det er mange faktorer som kan påvirke. Men jeg kan ikke nok om dette, og har fungert på hva det kan ha vært siden det er "mot normalt", i alle fall slik jeg har oppfattet det. Noen som har noen gode forslag eller forklaringer på hvordan man kan legge på seg et par kilo av å sove?
Million Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Hvis du har digital vekt, så viser ikke de alltid lik vekt fra gang til gang, faktisk. Det er feilmarginer der. Du kan f.eks. veie deg 3 ganger på rappen etter hverandre, og få to ulike resultater. Jeg prøvde f.eks. min egen, nye digitale personvekt nylig, når jeg skulle veie hunden. Tok hunden i armene og veide oss, og veide så meg selv etterpå. Resultatet jeg fikk rimte ikke, så jeg tok hunden i armene igjen og veide en gang til. Da ble det plutselig to kilo lettere resultat... et halvt minutt etter forrige veiing! Har sjekket vekten min flere ganger nå, og opplever stadig at den viser en eller to kg feil hvis jeg veier meg flere ganger på rad. Jeg tror det er en del småfeil med slike vekter, de kan vise ulike resultater fra gang til gang, uten at man faktisk HAR gått opp eller ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Hvis det er digitalvekt er det viktig at du nuller den ut, det høres kanskje dumt ut å si det og du vet det sikkert, men ofte er det noen kg forskjell hvis man ikke gjør dette. Anonymkode: 8e6a0...7ee
Silfen Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 Kan fint variere to kilo over natten. Veid meg ofte de siste årene mtp vektnedgang og det er syklusvariasjoner, variasjoner mtp væskeinntak etc etc.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 7 minutter siden, Silfen skrev: Kan fint variere to kilo over natten. Veid meg ofte de siste årene mtp vektnedgang og det er syklusvariasjoner, variasjoner mtp væskeinntak etc etc. Så to kg kommer magisk på kroppen din i løpet av natten mens du sover? Man taper jo som regel rundt en halv liter væske også, så dette hørtes helt mirakuløst ut Anonymkode: 8e6a0...7ee
Silfen Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så to kg kommer magisk på kroppen din i løpet av natten mens du sover? Man taper jo som regel rundt en halv liter væske også, så dette hørtes helt mirakuløst ut Anonymkode: 8e6a0...7ee Magisk? Jeg snakker om naturlige variasjoner som følge av blant annet syklus og kosthold. Rett før mensen, for eksempel, er det helt normalt med både 2 og 3 kilo ekstra. At du kaller dette magisk er ikke mitt problem, hva med å lese deg litt opp på ting før du går rundt og tror på feer og troll og sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 10 timer siden, Kenilora skrev: Hei! Vet at det er forskjell på morgenvekt og kveldsvekt, og at man vanligvis er lettere om morgenen enn kvelden før, fordi man svetter (mer enn man tror) om natten. Men i går kveld kom jeg på at jeg skulle veie meg når jeg pussa tenner, og tallet var 67,9. Når jeg veide meg i dag tidlig veide jeg 70,2.! Jeg vet at slikt er individuelt og at det er mange faktorer som kan påvirke. Men jeg kan ikke nok om dette, og har fungert på hva det kan ha vært siden det er "mot normalt", i alle fall slik jeg har oppfattet det. Noen som har noen gode forslag eller forklaringer på hvordan man kan legge på seg et par kilo av å sove? Om det skjer er det nok bare mageinnhold og vann.. man får ikke flesk sånn over natta :D Selv går jeg alltid ned et par kilo på morgenen i forhold til kvelden. Pass på å gå skikkelig på do før du veier deg, klipp tånegler og sånn så du får vekk overflødige gram (LOL) og vei deg alltid naken, så du får vekt uten klær... da klærne gjerne kan veie 1-2 kilo... Og pass på hvor vekten står. Vekten vår er litt ustabil, da badegulvet er ustabilt og den er veldig følsom, det er et par plasser på gulvet jeg kan ha den, ellers kan den faktisk vise opp mot 4 kg forskjell! Det er viktig at vekten står på et helt beint gulv, kjenn etter at den står helt stødig og ikke glipper/gynger. Pass på at den har nye batterier, den kan begynne å fjuske og vise feil ved lite batteri. Anonymkode: d0722...c9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå