Gå til innhold

Er The Sims verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig dataspillet The Sims verdt det?
Det er jo ikke så dyrt, men hva syntes dere om denne versjonen? Til sammenligning med det første?
Er det bedre, dårligere eller har noen forandret mening om The Sims i fra da det kom ut for første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke fordra the Sims 4, min favorittversjon er Sims 3 så det er det eneste jeg spiller nå. Sims er helt klart blitt myye bedre siden det først kom ut, med tanke på grafikk og interraksjoner ++ 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke the sims 4 er verdt pengene man må betale i x antall expansions for at spillet skal bli interessant, dersom du har en god pc som tåler the sims 3 ville jeg heller gått for det (4 er mindre krevende for pcen) The sims 2 er et veldig artig spill, som jeg til og med tror du får tak i mer eller mindre gratis nå.. Men grafikken er vel noe utdatert.

Anonymkode: 03d02...86d

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker heller ikke sims 4, men sims 3 er et fantastisk spill :hjertesmil: 

Skrevet (endret)

Jeg ville aldri anbefale The Sims 4, men de forrige elsker jeg. Synes The Sims har forbedret seg for hver versjon, med unntak av 4'ern, så jeg ville ha anbefalt The Sims 3. Synes den er verdt alle pengene man kan legge i det. :) 

Jeg må si jeg er litt overrasket og lettet over at det er så mange her som ikke liker 4'ern. Trodde det var mange her inne som forgudet den versjonen og synes den var best, så jeg hadde begynt å føle meg litt alene her inne.

Endret av PaperFlower
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, PaperFlower skrev:

Jeg ville aldri anbefale The Sims 4, men de forrige elsker jeg. Synes The Sims har forbedret seg for hver versjon, med unntak av 4'ern, så jeg ville ha anbefalt The Sims 3. Synes den er verdt alle pengene man kan legge i det. :) 

Veldig enig i dette! Med Sims 4 så gikk de et stort steg tilbake synes jeg. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke the sims 4 er verdt pengene man må betale i x antall expansions for at spillet skal bli interessant, dersom du har en god pc som tåler the sims 3 ville jeg heller gått for det (4 er mindre krevende for pcen) The sims 2 er et veldig artig spill, som jeg til og med tror du får tak i mer eller mindre gratis nå.. Men grafikken er vel noe utdatert.

Er ikke dette nøyaktig samme situasjon som da Sims 3 kom ut? Skulle man ha alle utvidelsespakkene til Sims 3 da de var nye kostet det jo grisemye penger.

Skrevet
1 minutt siden, Purple Basil skrev:

På hvilken måte da?

Skrevet

Jeg spiller også bare 3, og synes det er verdt pengene. Det jeg sliter litt mer med er om det er verdt all tiden jeg periodevis kaster bort på å spille det.. :fnise:

Skrevet

Jeg hadde ikke spilt på noen år, så da sims 4 kom, kjøpte jeg ny pc for å kunne spille :fnise: og deeeet var jo sykt bortkastet penger, likte ikke firern, så jeg har spilt sims 3. Men den var pcn for dårlig til :fnise: spiller dere på laptop eller stasjonær pc? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

På hvilken måte da?

For det første så liker jeg ikke hvordan simmene ser ut, spiller ligner for mye på en tegneserie - litt vanskelig å forklare hvorfor men jeg bare liker det ikke. I Sims 4 har de også fjernet det verktøyet hvor man kan skifte materialer og farger på møbler og lignende, dette verktøyet var ekstremt viktig for meg da jeg elsker å bygge og skifte farger på alt mulig (bygger historiske hus blant annet). De fjernet vel også bassenger og smårollinger, men dette er kanskje kommet med nå? Den åpne verdenen fra Sims 3 savnet jeg også, jeg vil ha åpne verdener hvor simmene lever sine egne liv, og tomtene er for små (igjen, jeg liker å bygge og må ha svære tomter). Det er sikkert noe mer jeg ikke kommer på akkurat nå :) 

Endret av Purple Basil
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

På hvilken måte da?

Nå er jeg ikke personen du siterer, men iogmed at jeg er enig med han/henne svarer jeg likevel. :)

Nå har jeg ikke fulgt med på oppdateringer o.l., for jeg har helt gitt opp spillet. Men personlig savner jeg et åpent nabolag uten lasteskjermer, jeg savner at du kunne forandre tekstur og farge og mønster på absolutt alt også savner jeg småbarn/toddlers. Bilene er også noe jeg savner.

Jeg synes The Sims 4 var et steg langt bakover i retning, og synes heller den skulle ha blitt kalt The Sims 2,5. Veldig skuffende, og virker som de bare var interesserte i å lage et spill også dårlige datamaskiner kunne takle uten problemer, noe som utvider målgruppen deres. Noe som betyr mer penger for de. Noe som i bunn og grunn betyr et dårligere spill. Et forenklet spill, kan man vel kalle det. Etter min mening!

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, Purple Basil skrev:

Ja - det trodde jeg også.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Det er så kjedelig med noen av versjonene at man må legge til nye slike pakker og sånt.
Hva er en god PC for The Sims 3? Jeg ser at The Sims 4 ville fungert på de fleste maskiner. Jeg kjøpte og lastet ned en såkalt Apple-vennlig versjon av The Sims for MAC, men det sluttet bare å virke...

The Sims 2 har også krevet expansions for å få noe ut av det.

Har dere funnet juksekodene til The Sims 4 forresten?

Skrevet
17 minutter siden, Purple Basil skrev:

For det første så liker jeg ikke hvordan simmene ser ut, spiller ligner for mye på en tegneserie - litt vanskelig å forklare hvorfor men jeg bare liker det ikke. I Sims 4 har de også fjernet det verktøyet hvor man kan skifte materialer og farger på møbler og lignende, dette verktøyet var ekstremt viktig for meg da jeg elsker å bygge og skifte farger på alt mulig (bygger historiske hus blant annet). De fjernet vel også bassenger og smårollinger, men dette er kanskje kommet med nå? Den åpne verdenen fra Sims 3 savnet jeg også, jeg vil ha åpne verdener hvor simmene lever sine egne liv, og tomtene er for små (igjen, jeg liker å bygge og må ha svære tomter). Det er sikkert noe mer jeg ikke kommer på akkurat nå :) 

Ja - det er det som er så gøy med det. Å lage og å innrede husene.
Uten det er det ikke noe gøy å spille spillet. :(

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Er ikke dette nøyaktig samme situasjon som da Sims 3 kom ut? Skulle man ha alle utvidelsespakkene til Sims 3 da de var nye kostet det jo grisemye penger.

Er svært mange expansions til sims 3, det benekter jeg ikke. Men basispillet fra sims 3 i seg selv var langt mer interessant enn basisspillet i 4, jeg synes sims 4 er så utrolig begrenset. Når sims 3 kom ut spilte jeg i flere uker og kom meg knapt nok på skolen, jeg syntes det var så mye nytt og spennende å utforske i det spillet! I sims 4 spilte jeg knapt noen timer før det ble repetert og tomt og gledet meg til det kom en expansion, når den kom tilføyde det lite til spillopplevelsen, 2 år senere har jeg nesten ikke spilt sims 4 i det hele tatt...

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Purple Basil skrev:

...

8 minutter siden, PaperFlower skrev:

...

Interessant! Selv spiller jeg ikke Sims fordi det er altfor mye av et kvinnespill til at det appellerer til meg. Men jeg har ei onkeljente som jeg har fått inn på spillgaleien, og tenkte som så at Sims 4 måtte passe til henne som jente. Som sagt så gjort, og hun elsker det spillet.

Så var det dette med utvidelsespakker, da. Det blir jo ganske dyrt hvis man skal kjøpe alle sammen til full pris, og hun har nylig fortalt meg at hun ønsker seg en som heter "Pets" eller noe sånt (overmåtes glad i dyr). Derfor tenker jeg på det dere sier og lurer på om dere anbefaler at jeg heller hopper over utvidelsespakker til Sims 4, og heller satser på å kjøpe Sims 3 pluss utvidelsespakker på tilbud? Sims 3 produkter kan man jo få ganske mye billigere enn Sims 4 produkter, spesielt hvis man leter litt.

Vil det bli en nedtur for henne rent grafikkmessig å nedgradere til Sims 3?

Skrevet
6 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Interessant! Selv spiller jeg ikke Sims fordi det er altfor mye av et kvinnespill til at det appellerer til meg. Men jeg har ei onkeljente som jeg har fått inn på spillgaleien, og tenkte som så at Sims 4 måtte passe til henne som jente. Som sagt så gjort, og hun elsker det spillet.

Så var det dette med utvidelsespakker, da. Det blir jo ganske dyrt hvis man skal kjøpe alle sammen til full pris, og hun har nylig fortalt meg at hun ønsker seg en som heter "Pets" eller noe sånt (overmåtes glad i dyr). Derfor tenker jeg på det dere sier og lurer på om dere anbefaler at jeg heller hopper over utvidelsespakker til Sims 4, og heller satser på å kjøpe Sims 3 pluss utvidelsespakker på tilbud? Sims 3 produkter kan man jo få ganske mye billigere enn Sims 4 produkter, spesielt hvis man leter litt.

Grafikkmessig, mnja... Jeg liker faktisk grafikken i sims 3 bedre enn i 4, jeg synes nok den er mer realistisk.

Dersom hun har lyst på pets, er jo ikke denne pakka kommet til 4 enda dessuten har jeg ikke troa på at pets kommer til å fungere så bra i 4, da verdenen er altfor begrenset, i sims 3 ble hester introdusert og man kunne ri rundt omkring. Det blir umulig i sims 4 da det ikke lenger finnes steder å ri på tur (med mindre de åpner en stoor verden da, men tviler..) Du kan se en sammenlikning av 2, 3 og 4 her:

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Om det blir en nedtur for henne eller ikke er vanskelig å svare på, for min del så er den nyeste grafikken en nedtur da jeg foretrekker grafikken i Sims 3. Men vi er alle forskjellige på det punktet :)

Kan absolutt anbefale Sims 3, men hvis niesen din er vant til Sims 4 (og liker det) så kanskje man bare skal holde seg på den linjen? Du kan jo kanskje høre med henne om hun kan tenke seg å prøve et av de andre Sims-spillene? 

Skrevet
32 minutter siden, PaperFlower skrev:

Jeg må si jeg er litt overrasket og lettet over at det er så mange her som ikke liker 4'ern. Trodde det var mange her inne som forgudet den versjonen og synes den var best, så jeg hadde begynt å føle meg litt alene her inne.

Har du lest Sims4-tråden her inne? Folk er ikke akkurat over seg av begeistring over 4'ern, så du er overhodet ikke alene! ;)

Jeg krysser fingrene for at neste utvidelse er den pakka som redder spillet og gjør det mer interessant, men jeg kjenner at jeg tviler. Med ladeskjermer, små tomter, svært få muligheter til å tilpasse ting selv og den evige mangelen på toddlers og biler, tror jeg aldri dette spillet kommer seg opp av grøfta. Det er ikke mangel på utvidelser som er hovedproblemet, men måten spillet er bygd opp på og gjør det så forbaska lukket og begrenset.
Da sims 3 hadde vært ute i to år var det allerede fullt av morsomme ting og opplevelser. Det hadde i tillegg åpen verden, småbarn, biler og muligheten til å tilpasse alt rundt simmene som man ville ha det (CaSt og flyttbare tomter). Etter to år med sims 4 sitter spillerne fremdeles og føler seg avspist med smuler. Skaperne lar sjeldent høre fra seg og når de svarer er det ofte veldig unnvikende og mye tomprat, noen ganger til og med frekt.
Sims 4 bærer veldig preg av å være laget for svakere PCer, og det føles som en gedigen nedtur når man har fulgt spillserien fra dens spede begynnelse.

9 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Grafikken i sims 4 er bra fordi den er fargerik og vakker, og også funker på gamle og dårligere PC'er, men det hjelper lite med fine kulisser når spillet er så begrenset og kjedelig. I sims 3 er det åpen verden og mulig å utforske nesten alt man ser rundt i omgivelsene. Grafikken er evig fin nok dersom man har en god PC med bra skjermkort, og uansett trumfer sims3-grafikken sims4-grafikken fullstendig da spillopplevelse er mye viktigere enn fine (og ubrukelige) bakgrunner i nabolagene.
Sims 3 er mye gøyere enn sims 4! :) Synes jeg i hvert fall...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...