Gå til innhold

Frikjent sesong 2 (NB: inneholder spoilers)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere virkelig at dette programmet er etisk riktig overfor Birgitte Tengs? Hun har tross alt ikke hatt noe hun skulle ha sagt, og så sitter dere, og koser dere med at en jente har blitt drept :nei::kvalm:

Anonymkode: 970e0...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere virkelig at dette programmet er etisk riktig overfor Birgitte Tengs? Hun har tross alt ikke hatt noe hun skulle ha sagt, og så sitter dere, og koser dere med at en jente har blitt drept :nei::kvalm:

Det er jo kun inspirert av det. De bruker jo ikke navn osv. Kan jo hende det fører mere interesse og press til å få løst Tengs saken. Tror ikke folk godter seg at noen ble drept. Vi så ikke at Karine ble drept. De fleste ser på fordi de vil vite hvem morderen er. Men hvis du ikke liker det må du jo ikke se på. 

Anonymkode: 7705f...310

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kun inspirert av det. De bruker jo ikke navn osv. Kan jo hende det fører mere interesse og press til å få løst Tengs saken. Tror ikke folk godter seg at noen ble drept. Vi så ikke at Karine ble drept. De fleste ser på fordi de vil vite hvem morderen er. Men hvis du ikke liker det må du jo ikke se på. 

Det er ikke bare inspirert når det er en tro kopi med unntak av navn. Dere ser jo på programmet som underholdning, og da anser jeg dette som at en "koser" seg med at en jente ble drept. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare inspirert når det er en tro kopi med unntak av navn. Dere ser jo på programmet som underholdning, og da anser jeg dette som at en "koser" seg med at en jente ble drept. 

Hvis det hadde vært kopi hadde det vært i Karmøy, da hadde Karine blitt funnet med hårstrå i hånda og de hadde trodd at drapsmannen hadde langt hår, handlingen ville vært at  familien til Birgitte vært i kirg med fetterens familie,. fetteren  hadde hatt blitt dømt for å ha blotta seg og saken hadde ikke blitt løst. Fetteren har aldri flytta til Asia heller- Følger du med på serien og har du fulgt med i Tengs saken? 

• Liker 11
Skrevet
På 18.11.2016 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Også tror jeg Erik vet mer enn han sier, han er jo litt surrete.

tror det er en mulighet for at Erik er morderen her. Hvorfor lage en karakter som er så surrete og utilpass, han bærer ihvertfall på noe grums. det kan jo være for å forvirre oss, som et forstyrrende element, men jeg er sikker på at det er noe vitkig han skjuler. - dun dun dun dun!!! :ohmy:

• Liker 1
Skrevet

Er jo ekstremt forvirrende blitt dette her nå. Kommer det i det hele tatt en avslutning på denne serien, eller blir det gående i sesong etter sesong før den kanselleres uten av vi får vite noe?

Virker jo som at en hel drøss med folk vet noe, men ingen vil fortelle. En evig runddans som de bør ha en avslutning på i denne sesongen.

• Liker 1
Skrevet

Mener å ha lest at denne sesongen skulle være den siste,så vi får nok svaret om ikke mange ukene ☺

Skrevet

Noen som vet hvor mange episoder det er i denne sesongen?

Skrevet

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at Aksel faktisk er skyldig. Hvis ikke de raserianfallene hans er laget kun for å forvirre oss da. Da tror jeg faktisk at det er Tonje som har drept Karine.

Anonymkode: 489f5...c14

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Noen som vet hvor mange episoder det er i denne sesongen?

8

Gjest The damned
Skrevet

Dette er virkelig forvirrende. Jeg har lyst til at Aksel skal være uskyldig,men er samtidig ikke sikker på det. Han sier jo at han ikke husker hva som skjedde. Skulle ønske at han plutselig husket hva som hadde skjedd. Siden han ikke husker så kan jo det kanskje tyde på at han så det eller gjorde det? Bare tenker at hjernen blokkerer ut ting som er altfor ubehagelig å tenke på.

Ellers så er det noe rart med omtrent alle i den bygda. Alle har noe å skjule virker det som.

Blir spennende å se hva som skjer i neste episode. Jeg som trodde at denne sesongen kom til å bli kjedelig og unødvendig,men så feil kan man ta :)

Skrevet
16 minutter siden, The damned skrev:

Dette er virkelig forvirrende. Jeg har lyst til at Aksel skal være uskyldig,men er samtidig ikke sikker på det. Han sier jo at han ikke husker hva som skjedde. Skulle ønske at han plutselig husket hva som hadde skjedd. Siden han ikke husker så kan jo det kanskje tyde på at han så det eller gjorde det? Bare tenker at hjernen blokkerer ut ting som er altfor ubehagelig å tenke på.

Ellers så er det noe rart med omtrent alle i den bygda. Alle har noe å skjule virker det som.

Blir spennende å se hva som skjer i neste episode. Jeg som trodde at denne sesongen kom til å bli kjedelig og unødvendig,men så feil kan man ta :)

Det er ikke sikkert serien bygger på psykologisk forskning. Men jeg hørte i forbindelse med Birgitte saken så sa jo fetteren at han ikke husket. Men en rettpsykolog sa at det er ganske umulig og ikke huske et brutalt drap. Fetteren var ikke proff drapsmann og det er jo ikke Aksel heller.  Jeg tror det har påvirket hjernen hans pga alle tror det er han og tvinger han til å tenke det er han. Hadde vært litt teit hvis det var han til slutt haha, hadde vært litt unødvendig serie. Jeg tror det er Tonje eller Lars som har gjort det. 

• Liker 2
Skrevet

Eg blir mer og mer sikker på at Lars er morderen. Kan også være Eva..

Blir heller ikke sjokkert om det kommer fram noe grums om Eva. Det er tydelig at hun skjuler noe.

Hun har et helt merkelig forhold til Lars..Som om hun er helt avhengig. Kanskje hun har misbrukt han (og Carine..) som barn?

Tror Lars kan finne på å ta liv av seg også..

Eg har MANGE teorier:p

Gjest The damned
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert serien bygger på psykologisk forskning. Men jeg hørte i forbindelse med Birgitte saken så sa jo fetteren at han ikke husket. Men en rettpsykolog sa at det er ganske umulig og ikke huske et brutalt drap. Fetteren var ikke proff drapsmann og det er jo ikke Aksel heller.  Jeg tror det har påvirket hjernen hans pga alle tror det er han og tvinger han til å tenke det er han. Hadde vært litt teit hvis det var han til slutt haha, hadde vært litt unødvendig serie. Jeg tror det er Tonje eller Lars som har gjort det. 

Nei,det er ikke sikkert. Jeg tror ikke at det er Aksel,men blir jo usikker noen ganger.

Ja,det hadde vært teit om det var han. Jeg er ikke sikker på hvem jeg tror det er. Føler meg forvirret over hele greia akkurat nå :)

Skrevet

Jeg begynner å tro at det er eva... hun virker lite intr i å få frem sannheten iallefall..

Skrevet
1 time siden, hobbykokken skrev:

Jeg begynner å tro at det er eva... hun virker lite intr i å få frem sannheten iallefall..

Eva skjuler noe, det tror jeg. Godt mulig hun er morderen, eller så vet hun hvem morderen er. 

Anonymkode: 9f3f3...3b5

Gjest thejohan
Skrevet

Jeg tror det er broren til Karine som har gjort det.. Det har jeg sagt siden første sesongen, men det er helt sikkert feil. Jeg bruker å være skikkelig, SKIKKELIG dårlig på å finne sånne mordere! :P

Skrevet
11 timer siden, thejohan skrev:

Jeg tror det er broren til Karine som har gjort det.. Det har jeg sagt siden første sesongen, men det er helt sikkert feil. Jeg bruker å være skikkelig, SKIKKELIG dårlig på å finne sånne mordere! :P

Haha, jeg tenkte akkurat det samme, tidlig i første sesong. Så skifta jeg til faren midtveis (og fikk "rett" på slutten av sesong 1, som visstnok er feil nå).

Skrevet
12 timer siden, thejohan skrev:

Hva med Inger? Kan hun ha ryddet Karine av veien for å sikre at det er hun og Lars som arver alt av foreldrene hans når den tid kommer? Det kan jo være snakk om ganske høye verdier- penger, hus, bil, og ikke minst, omtrent hele eierandelen i bedriften. Helt sikkert fristende å bytte ut forefallende arbeid på det gamle, støvete hotellet med en topplederstilling i Solar Tech.

Eva sa jo i en av de forrige episodene at hun var overbevist om at Inger var en golddigger som bare var ute etter familiens penger. 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Inger? Kan hun ha ryddet Karine av veien for å sikre at det er hun og Lars som arver alt av foreldrene hans når den tid kommer? Det kan jo være snakk om ganske høye verdier- penger, hus, bil, og ikke minst, omtrent hele eierandelen i bedriften. Helt sikkert fristende å bytte ut forefallende arbeid på det gamle, støvete hotellet med en topplederstilling i Solar Tech.

Eva sa jo i en av de forrige episodene at hun var overbevist om at Inger var en golddigger som bare var ute etter familiens penger. 

Men Inger var vel ikke i familien da Karine ble drept?
Helene er jo født flere år etter at Karine ble drept og hun er jo ikke Inger sin.
Tror bare Inger er veldig uheldig med svigerfamilien sin.....

Har mest tro på at Lars er den skyldige her, det trodde jeg også i forrige sesong og jeg blir bare mer og mer sikker.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...