AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Har lagt merke til en gutt i klassen til jenta mi på 8. Han pleier ofte å prate med henne og leke med henne, har jeg merket... og han prater mye med oss voksne og, og maser om å få besøke. De pleier ikke leke fast da, men når de ikke har noen andre å leke med. Han har guttekompiser og. Men nå har jeg i det siste merket HVA han leker med når han leker alene.... Kan hende jeg er litt gammeldags her, men sist satt han og fargela noen bilder, som de ofte gjør på SFO... og han hadde valgt en typisk jentetegning og drev og farga tinga rosa og lilla... Jeg spurte om han visste hva figuren het, og det visste han godt! En annen gang satt han og lekte med Lego Friends... for å nevne noen... Har aldri sett han leke med typiske gutteting. Joda, det er bra det, det finnes ikke gutte/jenteleker... bla bla... I starten tenkte jeg jo at han kanskje var litt småforelska i datteren min siden han var så ivrig på å leke med henne - men når jeg ser interessene hans, så begynner jeg jo å tenke på at han kanskje er mer venninne for datteren min - enn en beiler.... Jeg husker selv en guttevenn jeg hadde da jeg var liten: Han likte godt å leke med barbie og babydukker... slike jenteting. og hadde vel mest jentevenner, men jeg tenkte ikke noe særlig over det da... før jeg nå ser på facebook at han tydeligvis bor sammen med en mann..... og han er utdannet sykepleier. Ikke at alle gutter som er sykepleiere er homser da... hehe... men det er typisk for feminine menn å finne slike typiske dameyrker.... (jada, jeg kjenner heterofile menn som er sykepleiere og, så det er ikke ment å ... ja... haha En annen jente jeg kjenner i klassen til datteren min er motsatt... hun har mest guttevenner, hater å gå med rosa og kjoler, og liker fotball, Ninjago, Pokemon og andre guttete leker... Leker aldri mer Barbie og sånt tull. Så det blir ofte kjedelig for henne om hun besøker datteren min, da de ikke har så mye felles. datteren min kan godt leke gutteleker, men har ikke så mye av det hjemme.... Det er litt rart å se slike ting allered esom barn. Jeg sier ikke at disse barna nødvendigvis ender som homofile når de blir voksne, men det er vel ofte sånn at man ser tendensene allerede i barnealder. noen som har erfaringer her med egne barn, som har vist slike tendenser - og som voksne har vist seg å være homofile? Eller omvendt, at de har snudd og blitt superfeminine... jeg kjenner en dame da, som var veldig guttete som barn... hadde bare guttevenner: nå er hun sånn "blond bimbo" som man kaller det, ultrafeminin, masse sminke, rosa klær og platinablondt hår med extensions... ja pålimte vipper har hun og (kan det være vippeekstensjonsdama?) - og moren min, hun hadde mest guttevenner som liten, hatet å leke med dukker, men giftet seg og fikk barn, har aldri vært homofil-... eneste er hun fortsatt hater å pynte seg Så jeg skal ikke være "judgemental" og si at SÅNN er det.... Men om hun guttejenta jeg nevnte, så hørte jeg foreldrene spøke om det, for broren er motsatt, han er myk og nesten litt femi, mens søsteren er tøff og guttete... så de sier at de har visst fått en homse og en lesbe... den syns nå jeg var litt på kanten å spøke om - til andre foreldre..... Jeg vet jo at unger kan være litt sånn som små, så kommer de i tenåra og begynner å finne seg selv. Anonymkode: a20e4...a09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Hva var det du lurte på igjen egentlig? Du er nyskjerrig på om dette gutten kan bli homoseksuell eller om faren er homoseksuell, elns? Og om det så skulle være slik, hva med det da? Det går vel bra, eller? Kjønnsidentitet sitter i hodet. Jeg er kvinne, men jeg er både litt gutt og litt jente i hodet. For det meste føler jeg meg som en slags blanding, men jeg er nok veldig guttete av meg. Jeg har ikke alltid vært sånn, men skikkelig jente-jente har jeg aldri vært. Er bi-seksuell om du skulle lure på det, men trekkes veldig mot kvinner. Anonymkode: 8681b...884 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Nei, bare tanker rundt dette, om hvorfor enkelte gutter/jenter viser slike tendenser som barn, om noen har erfaring med hvordan de ender opp... om man så tegn allerede som barn at de kom til å bli homofile. Anonymkode: a20e4...a09
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lekte med guttelego og sjørøvere som liten og er ikke lesbisk. Alle har litt gutt og litt jente i identiteten Anonymkode: 1c939...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor så opptatt av å kategorisere barn? Noen liker jentete ting, andre guttete ting, noen blir homo, andre blir ikke. La barna leke og ikke prøv å dytt på dem ting eller kategoriser dem. La barn få være barn Anonymkode: dcdfd...946 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, bare tanker rundt dette, om hvorfor enkelte gutter/jenter viser slike tendenser som barn, om noen har erfaring med hvordan de ender opp... om man så tegn allerede som barn at de kom til å bli homofile. Anonymkode: a20e4...a09 Hvorfor har jo med det jeg snakket om da, det handler om interesser. Det kan handle om identiteten man har i hodet, feks jeg som liten jente følte meg guttete, og jeg likte ninja og lego og lekte med biler, men også med dukker. Jeg følte meg som begge deler. Noen føler seg som en jente i hodet, og noen føler seg som en gutt også. Det har ikke noe med om man har guttetiss eller jentetiss. Forstår det er litt kompleks, men sånn jeg ser det så kan det jo være gutten identifiserer seg som jente i hodet, men det er ikke sikkert han blir homoseksuell som voksen for det. Anonymkode: 8681b...884
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Nå i disse dager tror jeg stadig flere vil bli forvirret i kjønnsidentiteten sin da det er mer trendy å være kjønnsløse. vi skal ha kjønnsløse leker, vi skal la gutter leke med Barbie og gå med rosa... Anonymkode: a20e4...a09 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå i disse dager tror jeg stadig flere vil bli forvirret i kjønnsidentiteten sin da det er mer trendy å være kjønnsløse. vi skal ha kjønnsløse leker, vi skal la gutter leke med Barbie og gå med rosa... Anonymkode: a20e4...a09 Men kan det kalles trendy å kjenne til sin egen kjønnsidentitet? Er det ikke heller å være opplyst? Anonymkode: 8681b...884 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå i disse dager tror jeg stadig flere vil bli forvirret i kjønnsidentiteten sin da det er mer trendy å være kjønnsløse. vi skal ha kjønnsløse leker, vi skal la gutter leke med Barbie og gå med rosa... Anonymkode: a20e4...a09 Nei det er det ikke. Er noen vokale mennesker i USA som syns det er trendy, i Norge eksisterer ikke det en slik mote. Tvert imot er nordmenn veldig glad i rosa og blå inndelingen av leker og klær som de har. Bare se i enhver lekebutikk og klesbutikk, veldig sterkt skille mellom jenteleker og gutteleker. Og dersom noen sier noe om å la gutter leke med dukker og bruke rosa, så blir du raskt stemplet som en ekstrem feminist Anonymkode: dcdfd...946 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lekte mest med biler, lego etc. og ikke med dukker når jeg var liten. Jeg er heller ikke lesbisk! Anonymkode: fbd38...cce
Gjest Baremenneske Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Trodde ei stund du kjente samme person som jeg også kjenner og at du skrev om han! En jeg lekte med var også sånn, og viste seg være homofil i voksen alder. Vet også om noen som har en sønn (han går i barnehage )som ofte kan finne på ville ha på jenteklær, dilla på prinsesser og mer... De lar han selvsagt ikke ha på jenteklær når de er ute, men ellers få leke med hva han vil- uten at de kjøper typiske "jenteting" til han da...De får jo ikke gjort noe med det, og da får det være greit- det er en del av ungene personlighet! Om han blir homofil eller ikke får tiden vise- viser jo tendensene, men behøver ikke bli. Jeg lekte en del med biler jeg også som liten (er jente), og jeg ble nå hetero for det.. Uansett så spiller det ikke så stor rolle- viktigste er vel at folk kan godta dem som dem, og la dem være seg selv☺
Frøkensina Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå i disse dager tror jeg stadig flere vil bli forvirret i kjønnsidentiteten sin da det er mer trendy å være kjønnsløse. vi skal ha kjønnsløse leker, vi skal la gutter leke med Barbie og gå med rosa... Anonymkode: a20e4...a09 Hvis dette var sant så ville de fleste som var barn på 70-tallet og tidlig 80-tall vært forvirret i kjønnsidentiteten sin. Det er rett og slett tull, la barn få være barn som ab 946 sa og utforske sine interesser uten å kategorisere dem.
Jus sanguinis Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bare tanker rundt dette, om hvorfor enkelte gutter/jenter viser slike tendenser som barn, om noen har erfaring med hvordan de ender opp... om man så tegn allerede som barn at de kom til å bli homofile. Anonymkode: a20e4...a09 Det er ganske innlysende at det er slik, er det ikke? Hvis ikke homofili var biologisk betinget, så hadde det jo faktisk vært mulig å omvende homofile.
Sykkelkopp Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bare tanker rundt dette, om hvorfor enkelte gutter/jenter viser slike tendenser som barn, om noen har erfaring med hvordan de ender opp... om man så tegn allerede som barn at de kom til å bli homofile. Anonymkode: a20e4...a09 Ja du kan ofte se fra tidlig alder hvilken seksualitet de har Kanskje du finner dette programmet interessant, det tar opp litt av temaet: Endret 9. oktober 2016 av Sykkelkopp 2
Sykkelkopp Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) edit Endret 9. oktober 2016 av Sykkelkopp Edit dobbeltpost
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Ja du kan ofte se fra tidlig alder hvilken seksualitet de har Kanskje du finner dette programmet interessant, det tar opp litt av temaet: "Det er ikke interessant!" Det er jo det da, bolsø. Hvorfor er det ikke interessant å lære om mennesker? Det er jo det hun driver med. Forskning. Anonymkode: 8681b...884
Sykkelkopp Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Det er ikke interessant!" Det er jo det da, bolsø. Hvorfor er det ikke interessant å lære om mennesker? Det er jo det hun driver med. Forskning. Anonymkode: 8681b...884 Ja Men det stemte ikke overens med det hun mente så da var det ikke interessant. Får litt vondt av sånne
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lekte mest med biler, lego etc. og ikke med dukker når jeg var liten. Jeg er heller ikke lesbisk! Anonymkode: fbd38...cce Og jeg lekte kun med Barbie, babydukker, koppestell, papirdukker, perling etc da jeg var liten, men er lesbisk Anonymkode: fc244...663 1
Tanuki Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor tolke så mye av hvordan barn leker? Det er jo snakk om 8-åringer. Jeg lekte nesten bare med typiske gutteleker, og jeg er ikke lesbisk.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 2 timer siden, Sykkelkopp skrev: Ja du kan ofte se fra tidlig alder hvilken seksualitet de har Kanskje du finner dette programmet interessant, det tar opp litt av temaet: Irritterrer meg over folk som diagnotiserer barn basert på ting som hvilke leker de har. Jeg har fått en haug av diagnoser og alle er fra barndommen. Jeg har gjort ting sånn som alle oppgående menn ville gjort. Men neida idag skal du bare holde kjeft og gjøre som mamma sier ellers er du syk/annerledes for alltid. Anonymkode: 17e44...217 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå