AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #21 Skrevet 10. oktober 2016 Det er litt ekstra slitsomt når de er så avhengig av deg hele tiden. Dere får ta det enkelt i uken som kommer. Enkle middag, ikke noe voldsomme aktiviteter og sosialisering og planer. Legg deg tidlig noen dager, og pass på at far tar sin del også Ting blir annerledes etterhvert som de blir eldre, men så blir det fritidsaktiviteter som skal rekkes etter jobb, og så organiserere ting som kræsjer, osv :D Men da er du så erfaren, at du takler det :D Anonymkode: 33036...780
Vera Vinge Skrevet 10. oktober 2016 #22 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg tror jeg er heldig som har barn med lite trass (dvs. han eldste blir ordentlig sinna når han blir sint, men han er liksom enten kjempeblid eller rasende) og styr. Dvs. litt styr er det jo alltid, da jeg også har barn på 2 og 4, men det jeg til tider blir mest koko av er at det skal være så umulig å få seg en natts søvn. Eller, for at en av oss voksne skal få sove, er vi avhengig av å sove på gjesterommet, siden et av barna våkner hver natt. Og mest pga. sykdom, så det er ikke bare å sette i gang sove-alene-tiltak heller. Og så mener jo noen at alt løser seg om man legger seg kl 21, dvs. en time etter at yngste barnet har sovnet i vårt tilfelle, noe som er vanskelig å gjennomføre i praksis, med det som skal gjennomføres av ting etter leggetid, og litt slappe-av-tid på sofaen. Men jeg ser at livet på dagtid med barn handler veldig mye om hvor aktive barn man har, og hvordan de aktiviserer seg selv. Vi er heldige som har barn som leker mye selv, så for meg å ha dem alene en helg er sånn sett ikke utmattende på noen måte. Og de er stort sette gode venner. Så et tips sånn sett, er å ikke tenke full service på barna hele tiden, som jeg ser enkelte gjør. Om de ikke automatisk leker for seg selv, kan man jo tenke en tilvenning til å leke mer for seg selv, dvs. å trekke seg selv gradvis ut av leken framfor full deltakelse til en hver tid. Jeg sier ikke at ts gjør det, men jeg ser venner som gjør det, og samtidig klager over at barna ikke leker selv.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #23 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg synes hverdagen er lettere når barnet mitt er 7 år, fremfor 2-4-års-alderen. For min del kom vi over en kneik når vi var over bleie-/pottestadiet. Ser ingen info om barnefar, selv om jeg bare har lest trådens første side. Men er du fortsatt sammen med ham? Har ikke han mulighet for å ta seg 1-2 dager fri når skolen har stengt slik at du får koblet ut litt? Alle trenger å koble helt ut noen ganger. Anonymkode: fff63...46c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #24 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg føler med deg Ts! Vi har også to små barn, og det er krevende ja. Jeg jobber som barnehagelærer, og er somregel fullstendig utslitt etter jobb, og da er det jo full fres hjemme med egne barn. Jeg prøver å ta en dag av gangen, og planlegging er viktig. Men herlighet så sliten jeg er til tider! Tenker at det blir enkelere når barna blir litt større, og ikke trenger tilsyn og hjelp hele tiden. Anonymkode: 4ef7f...7f2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #25 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg føler også med deg! Jeg er barnehagelærer på småbarnsavdeling og det er mye stress hele dagen, så skal man hjem med to små på 1 og 3 år. De krangler mye og 3 åringen har mange sinneutbrudd om dagen... Jeg henter og leverer nesten alltid,men nå har jeg barna i bhg min så det er jo naturlig at det faller på meg. Men gurimalla så sliten jeg er til tider! Jeg prøver bare å holde ut dagene føler jeg... Jeg og mannen min krangler mye så det gjør ikke saken bedre. Vi skal i familieterapi vi faktisk. Jeg har slitt med fødselsdepresjon så jeg må passe meg for å ikke falle tilbake i det. Men for å komme igjennom hverdagen har vi måttet ta noen grep og det er å ha en ukestavle (kjøpt på biltema) med alles navn og ting som skal huskes på i bhg ol. Også har vi annenhver uke ansvaret for husarbeidet. Vi planlegger raske middager de dagene jeg slutter sent. Jeg prøver å få trent 3 ggr i uka fordi det gir meg energi selvom jeg er utrolig sliten før jeg begynner. Også legge frem klær til barna dagen før. Alt for å gjøre det lettere for seg selv. Lykke til til deg og dere andre småbarnsforeldre! Anonymkode: 3d9a9...ffd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #26 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg er alenepappa og har nesten ikke noen å avlaste meg mye pga barnet bare vil være med meg. Selv om det er slitsomt, så må man ikke glemme seg selv. Man må gjøre noen ting som man selv synes er gøy og noe som interesserer. Er uten arbeid, så har litt tid til meg selv. Kanskje du kan ta deg litt fri fra arbeidet? Mange foreldre prioriterer høyere inntekt for å kjøpe fine ting i huset fremfor sin egen tid og velvære. Det er omtrent ikke noe trass blandt 4 åringen i huset grunnet til at jeg svært sjelden blir irritabel og bestemt. Det hjelper ganske mye at det er såpass god harmoni blandt oss. Men vet om andre som ikke er klar over hvor lett de blir irritabel som trigger trassen i barnet, og da blir jo alt bare et kaos. Slik har vi det heldigvis ikke og det hjelper mye på dagen. Anonymkode: bae9d...84c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå