Gå til innhold

Zoloft og vektøkning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på zoloft for litt over en mnd siden. Har merket at jeg har gått opp litt i vekt og jeg har virkelig ingen bunn i magen. Kan spise alt! 

Noen med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp :) Det kan skje. Tror jeg gikk opp nærmere 30kg. på den. Ikke alle som får den bivirkningen, men noen. Ta det opp med legen din :) 

Anonymkode: a122d...6af

Skrevet

Uff, ikke ødelegge deg selv med antidepressiva. Det forandrer hjernen permanent.

Anonymkode: c81a7...86b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, ikke ødelegge deg selv med antidepressiva. Det forandrer hjernen permanent.

I mitt tilfelle er det ekstremt nødvendig i en overgangsfase. Det forandrer ikke permanent nei. De psykiske plagene jeg sliter med ellers er verre. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp :) Det kan skje. Tror jeg gikk opp nærmere 30kg. på den. Ikke alle som får den bivirkningen, men noen. Ta det opp med legen din :) 

30 kg :o jeg har 15 kg+ etter graviditet, så trenger ikke mer! Må ta meg en legetur ja. Men er ikke aktuelt å slutte med de

Skrevet
2 minutter siden, FrkOline skrev:

I mitt tilfelle er det ekstremt nødvendig i en overgangsfase. Det forandrer ikke permanent nei. De psykiske plagene jeg sliter med ellers er verre. 

Jo, antidepressiva forandrer hjernen permanent. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, antidepressiva forandrer hjernen permanent. 

OK, så fint da:)

Skrevet
2 minutter siden, FrkOline skrev:

30 kg :o jeg har 15 kg+ etter graviditet, så trenger ikke mer! Må ta meg en legetur ja. Men er ikke aktuelt å slutte med de

Ja ta det opp med en lege :) Det er tryggest. Pass på å få god informasjon om diverse bivirkninger :) 

Skrevet

Ja. Jeg opplever tvangsspising når jeg går på dem. Spiser, spiser og spiser litt til. Prøver nå å klare meg uten. Bruker dem i perioder mot angst.

Anonymkode: 7dbfe...c33

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg opplever tvangsspising når jeg går på dem. Spiser, spiser og spiser litt til. Prøver nå å klare meg uten. Bruker dem i perioder mot angst.

Anonymkode: 7dbfe...c33

Er mot tvang jeg bruker dem, så heldigvis blitt kvitt nesten alt av plager. Men her føles jeg bare umettelig. 

Skrevet

Ja, jeg har gått opp ganske mye :( Vil ikke bare skylde på den, men jeg har fått en mye større appetitt enn før.

Skrevet

Man går ikke opp i vekt pga medisinen i seg selv, men pga den kan føre til økt apetitt. Prøv å være litt obs på dette og tenk mer over hva du spiser, så unngår du kanskje mer vektøkning. 

Anonymkode: c1069...060

Skrevet

Ja, gikk opp 30 kg. De gjorde det bare verre for meg, uten at jeg skal gå mer detaljert inn på det! Er mer meg selv igjen nå og er glad for det.

Lykke til videre :hug:

Anonymkode: 36991...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...