Rioja Skrevet 20. november 2004 #1 Skrevet 20. november 2004 Jeg fikk høre at det er brudgommen som skal kjøpe brudebuketten, og bruden skal ikke se den før bryllupet. Dette var nytt for meg... :o Min kommende mann har forsåvidt god smak, men jeg vil gjerne være med å bestemme... Hva har dere gjort/skal gjøre?
Grooo Skrevet 20. november 2004 #2 Skrevet 20. november 2004 Jeg valgte "såklart" buketten selv, hadde med bilde av kjolen og viste til hun som skulle lage den.
Gjest Betty Boop Skrevet 20. november 2004 #3 Skrevet 20. november 2004 Jeg ville snakket med blomsterdekoratøren som skal lage de andre blomsterdekorasjonene. Antakelig vil du ha en bukett som går i den stilen? I så fall kan du jo bare gi noen hint til forloveden din om hva slags fasong du synes er fint på brudebuketter og stole på at blomsterdekoratøren bruker "riktige" blomster i fasongen forloveden din vet du ønsker...
Gjest gjest1 Skrevet 20. november 2004 #4 Skrevet 20. november 2004 Jeg har ikke diskutert dette med min kjære men jeg regner med at jeg fikser det selv eller at vi drar sammen for å se på blomster.
Chiquita Skrevet 20. november 2004 #5 Skrevet 20. november 2004 Vi dro ivei sammen og kikke på bilder. Mannen fikk bestemme i all hovedsak - jeg var bare med for å "kontrollere" at det ikke ble helt ulikt det jeg ønsket (vi hadde snakket om det på forhånd da) Så mannen bestemte alt, og jeg bare "godkjente" etterpå.... (jeg bestemte meg for at han skulle få bestemme alt, så lenge det ikke ble helt forferdelig i mine øyne) Jeg ble kjempefornøyd med buketten min, som mannen min bestemte for meg. (men av en eller annen grunn fikk ikke mannen lov til å se buketten dagen før brryllupet, selv om det var han som hadde valgt ut den) :klø:
Gjest Madam Felle Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Før i tiden var det brudgommen som liksom skulle velge brudebuketten. Men det er nok ikke så mange som praktiserer det i dag. Takk og lov for det Uansett, så kommer jeg til å bestemme buketten, og det blir ikke ut i fra de andre blomstene vi skal ha, men ut i fra hvordan jeg vil at DEN skal være. Fargevalget på de andre blomstene begrenser seg litt, for å stå i stil til resten. Men buketten min behøver bare stå i stil til meg.
Gjest Melk Skrevet 20. november 2004 #7 Skrevet 20. november 2004 Jeg sa til min mann hva slags form jeg synes var fint/stygt, resten ordnet han. At den ikke passet med blomsterdekorasjonenen (som forøvrig svigers bestemte) ga jeg beng i. Skal en del til for at en slik bukett, laget av min mann slik han mener er penest blir stygg. Ønsket heller ikke at brudebuketten skulle gå i ett med de andre blomstene på bordet.
Gjest Tex Skrevet 20. november 2004 #8 Skrevet 20. november 2004 Jeg viste min kjære et bilde av noe som var i tråd med det jeg kunne tenke meg, og ga han et bilde av meg i brudekjolen som han kunne vise til blomstersjappa. Resten fikset han selv.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2004 #9 Skrevet 21. november 2004 Første gangen jeg var brudepike skulle bruden ha på seg bunad. Dette var nære venner av mor og far og ettersom mor er blomsterdekoratør ble det et bra samarbeid ut av det. Brudgommen fikk god hjelp og gikk for en bukett med margueritter og sånn rosa lyng (til tross for opphavet mitt er jeg særs dårlig på blomsternavn). Dette passet utrolig bra. Men det er sjelden moren min ser at mennene bestiller buketten helt på egen hånd, enten kommer bruden med sin mor eller forlover, eller brudgommen kommer med bilder/beskrivelse. I noen tilfeller kommer brudgommen alene, bestiller, også ringer bruden etterpå og forandrer det hele Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvordan blomstene ser ut, det må gjerne brudgommen eller moren min ta seg av, de kan få frie tøyler. Viktigste for meg er kjolen, noe som er litt rart ettersom min mor aldri har vært i kjolebransjen. Gjør hva dere føler er best, alle tradisjoner må man jo ikke følge
Loolaa Skrevet 21. november 2004 #10 Skrevet 21. november 2004 Det var moren min som kjøpte min! Jeg så den ikke før dagen før bryllupet.
Calla Skrevet 22. november 2004 #11 Skrevet 22. november 2004 jeg skal la forlovede ordne buketten... Var litt tvilende først, men jammen kom han ikke hjem med en nydelig høstbukett for litt siden skjønte jo da at jeg hadde undervurdert han... Kommer nok til å ta en tur i blomsterbutikken med bilder og noen tydelige hint for sikkerhets skyld...
Arwen Skrevet 22. november 2004 #12 Skrevet 22. november 2004 Jeg har bestilt min selv, sambo vet ikke hvordan den skal se ut engang.
Gjest Melk Skrevet 22. november 2004 #13 Skrevet 22. november 2004 Jeg skjønner ikke helt hva dere er redde for. Skal jo en del til for at brudebukketten blir stygg, særlig om man skriver ned noen fakta om brudekjolen og lar mannen ta med til butikken. Jeg har en mann som aldri gir meg blomster. Synes derfor det var utrolig romantisk å få en bukett dom han hadde bestemt hvordan skulle være, ut fra hva han syntes var finest til meg som person. Med litt kjoleinfo og et hint eller to om at jeg eks ikke likte lange buketter ble den så flott, så!! Og litt mer utradisjonell en mange andre har, som ofte er litt opptatt av hva som er brudemote. Fikk så utrolig mye skryt.
Arwen Skrevet 22. november 2004 #14 Skrevet 22. november 2004 Er ikke redd for noen ting, men av praktiske årsaker ordnet jeg det selv.
Delfia Skrevet 22. november 2004 #15 Skrevet 22. november 2004 Det har jeg ikke tenkt på...Tror nok jeg ordner det selv. Men Mannen blir sikkert med for å se.*huske å spørre om han har tenkt noe rundt dette*
Vendelin Skrevet 22. november 2004 #16 Skrevet 22. november 2004 Der følger jeg halvveis tradisjonen. Mannen skal bestille(Men jeg gir han bilde og forklaring på sånn jeg vil den skal se ut..hehe..) Så han har igrunn all mulighet til å overrakse meg
Tosca Skrevet 22. november 2004 #17 Skrevet 22. november 2004 Jeg kjøpte min selv. Fikk den akkurat som jeg ville ha den. Her er den: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå