Gå til innhold

Er dette greie julegaver?

Gjest Naturbarn1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja :)

Men det er fint om du undersøker på forhånd om hvem av de du skal gi gave til som liker slike, før du gir de til dem

Anonymkode: 22a94...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par hjemmestrikkede sokker (i ull) hadde vært mer kjærkomment å få.

Det finnes lettvinte oppskrifter på noe som kalles snurresokk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et par hjemmestrikkede sokker (i ull) hadde vært mer kjærkomment å få.

Det finnes lettvinte oppskrifter på noe som kalles snurresokk

Oppskrift her http://blogg.aftenbladet.no/handarbeiden/2015/04/04/snurresokker-strikker-du-lett-uten-hael/

Men ikke velg fæle farger. Grått er best farge for meg i hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem det er fra/til. Fra noen jeg kanskje ikke forventa å få gave fra, eller som jeg ikke forventa kunne lage hjemmelaga gave, helt supert. Fra mamma, som strikker hele tiden og gir bort, nei, da hadde jeg nok blitt litt skuffa. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er kun fordi jeg har drøssevis av kluter jeg har strikket selv. Et strikket håndhåndkle med hempe hadde jeg derimot blitt veldig glad for.

Som andre sier: Se an mottageren og hva h*n har lyst på og behov for. Kanskje du kan lage noe i en farge som matcher badet/kjøkkenet til vedkommende. Et pent såpestykke pakket inn sammen med kluten kan gi gaven en litt mer eksklusiv følelse. Til barn kan det være gøy med klut med dyremotiv (selv om jeg tviler på at klut står høyest på ønskelista, altså :fnise:).

Det er Ingenting i veien med å gi bort hjemmestrikk i gave, men gjør det litt personlig om du kan. Man føler seg antageligvis mindre spesiell dersom alle pakker opp akkurat den samme grønne kluten på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men det er fordi jeg strikker dem selv. Ville heller strikket votter, luer og/eller sokker og gitt bort. Det tar ikke så langt tid å lage heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men hadde blitt enda gladere for hjemmestrikkede/heklede grytelapper:)

Anonymkode: 1b223...f87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, alabaster skrev:

Ja, veldig koselig. Med forbehold om at de er ment å brukes, og ikke bare til pynt

Mye av bomullsgarnet tåler 60 graders vask, veldig god å vaske med

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er flotte gaver! Det har jeg selv mottatt, og de er svært gode å vaske med, rett og slett mine favoritter! :) Kokevasker de også, selv om de egentlig var ment til lavere grader en 95, men fungerer så bra og holder seg fine! Morsomt at du har strikkedilla, kos deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...