Gå til innhold

Et spørsmål til dere damer

Fremhevede innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da allmenkunnskap.

Anonymkode: 1508c...fc0

Det er en mening 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 og jeg er IKKE interessert i å date en på 18 liksom. Da 18 åringer er umodne, bor kanskje hjemme hos foreldrene og er dårlig i senga. Så 5 år er mye. Jeg kan til nød date en som er 1 år yngre,  men der går grensa.

Skrevet

Jeg har datet noen yngre menn, de de alle har hatt til felles er at de fort oppfører seg veldig umødne, generelt og når det kommer til forhold. Jeg ønsker noen som kan snakke seriøst når det er nødvendig og klarer å prioritere forholdet over xboxen eller fotballen..
Finnes sikkert yngre gutter i 20 årsalderen som er mer enn moden nok, men jeg har aldri truffet noen, så da går man etter erfaringer.
Jeg er nå sammen med en som er 10 år eldre, og jeg har aldri vært mer fornøyd.

Anonymkode: e27f1...e55

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Jacklost skrev:

Hvor har du lest dette?

Har ikke lest det noen steder, men etter å ha vandret på denne jorden i ganske mange år, så lærer man av erfaring. Men, husk at jeg sa gjennomsnitts, det betyr ikke alle. Kanskje er du mer moden enn den eldre damen du ønsker å date, men gjennomsnittet tilsier at du ikke er det.

Er du seriøst interessert i henne, så må du bare klare å vise at du er mer moden enn hva hun først tenkte. Så enkelt, men dog så vanskelig.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Jacklost skrev:

Hvorfor er det slik at så mange av dere ikke vil date menn som bare er 1-5 år yngre? Har opplevd det selv at noen ikke er interessert fordi jeg er 2 år yngre, seriøst liksom? :dry: 2 år eller 5 for dens skyld er ingenting. Hvorfor er det så mange damer som er slik? Det er veldig frustrerendes når du kommer i kontakt med ei du liker og som du har ting til felles med og så er ikke hun interessert pågrunn av 3 lusne år...

Fordi menn jevnt over ønsker å slå seg til ro senere enn kvinner.

Av flere grunner; de legger vekt på karriere og inntekt og vil ha dette "på plass" før de etablerer seg, de har bedre tid mht. fertilitet, de har ting de vil gjøre, utrette og oppleve før de slår seg til ro. 

Det er også en dyrekjøpt erfaring for mange kvinner at mange menn føler slik du gjør her og nå, men endrer oppfatning etterhvert. Når tiden kommer og hun vil ha ekteskap og barn, ville de gjerne hatt litt mer tid.

Jeg har sett så altfor ofte kvinner bli sammen med menn som er jevnaldrende eller yngre, for så å bruke flere år på å knytte seg til dem, investere seg emosjonelt og så bli dumpet for noen yngre. Ikke nok med at det er vondt, det er også bortkastede år. 

At kvinner foretrekker menn et par år eldre anser jeg bare som en naturlig (og fornuftig) respons på at menn ofte vil ha noen yngre.

Anonymkode: d077c...ee2

• Liker 3
Gjest Jacklost
Skrevet
1 minutt siden, Pinkee skrev:

Har ikke lest det noen steder, men etter å ha vandret på denne jorden i ganske mange år, så lærer man av erfaring. Men, husk at jeg sa gjennomsnitts, det betyr ikke alle. Kanskje er du mer moden enn den eldre damen du ønsker å date, men gjennomsnittet tilsier at du ikke er det.

Er du seriøst interessert i henne, så må du bare klare å vise at du er mer moden enn hva hun først tenkte. Så enkelt, men dog så vanskelig.

Det skal ikke være enkelt gitt :sukk: 

Skrevet
2 minutter siden, Jacklost skrev:

Det skal ikke være enkelt gitt :sukk: 

Neii, men tenk som så, enkle ting, er kjedelig, og hvem ønsker å gjøre kjedelige ting? I alle fall når man er 25 ;)

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
Akkurat nå, Pinkee skrev:

Neii, men tenk som så, enkle ting, er kjedelig, og hvem ønsker å gjøre kjedelige ting? I alle fall når man er 25 ;)

Vel jeg føler jeg vil slå meg til ro med en dame :) Bare synd at ingen av de jeg har chattet med har vært interessert, da kommer vi til utseende. Blir jeg avvist pågrunn av utseende? Skulle ønske jeg hadde et annet ansikt gitt

Skrevet
4 minutter siden, Jacklost skrev:

Vel jeg føler jeg vil slå meg til ro med en dame :) Bare synd at ingen av de jeg har chattet med har vært interessert, da kommer vi til utseende. Blir jeg avvist pågrunn av utseende? Skulle ønske jeg hadde et annet ansikt gitt

Isja, slutt å sture, du er ung enda, mye kan skje. Ta deg en tur ut i sola, da blir alt så meget bedre. Og, du veit, det er vanskelig å finne ei nål i en høystakk, men den tålmodige finner den!

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble skjekket opp av en som sa han var 27 og jeg var 31, kjempehyggelig.......det viste seg at han hadde løyet på alderen det fant jeg ut....vel etter Hmrf ting utviklet seg kan du si....det viste seg at han var 21 og så mye eldre ut.....akk ja jeg inrømmer at jeg brøt med ham selv om han var en svært så hyggelig :rodme:fyr

Skrevet

Jeg synes ikke alderen nødvendigvis er det viktigste, da er modenhet og hvor man er i livet/hva man ønsker viktigere. Du finner nok en som ønsker deg nettopp fordi du er deg, og da blir alder rimelig uviktig 😉 Bare hold ut. Vær glad du ikke trenger å kaste bort tid på noen som viser seg å ikke være riktig uansett 😉

Skrevet

ca 18-22 føles som å gå på barnerov. Men 24-25 hadde vært greit (er 28). Er mest skeptisk fordi det skjer veldig mye utvikling gjennom 20-årene etter min erfaring. Jeg er en helt annen person enn jeg var da jeg var 20

Når det er sagt så finnes det definitivt 22-åringer som er smartere enn meg, og da er det godt mulig vi kunne vært sammen.

Anonymkode: a5429...c21

Skrevet

Har hatt tradisjon for å date jenter eldre enn meg, fordi jeg ikke fant jenter som var yngre interessante(modne) nok(grensa gikk -1 år). Dette var pga at jeg i stor grad sosialiserte meg med folk som enten var samme årskull eller eldre enn meg. Det kunne ofte bli et "wow"-reaksjon(blant jenter) og at jeg "virket eldre enn jeg var". Modenhet er noe damer setter pris på, og kan i den sammenheng henge seg opp i alderstallet. Noe som er forståelig.  Hvertfall frem til du er 30. Du blir liksom ikke ansett som "mann" før du har bikket 30 og vell så det. Nå som jeg personlig nærmer meg 30 har pipa fått en annen lyd. Jeg har fortsatt planer og ambisjoner som jeg ønsker oppnådd inntil 10 år frem i tid, før jeg kan nærme meg et på et typisk A4-liv. Så nå dater jeg bevisst jenter noen år yngre enn meg innenfor interessefelt og intellekt, og som fortsatt er mobile av seg. Kommer mest sannsynlig til å gifte meg med en yngre også mtp reproduksjon når den tid kommer.

Anonymkode: 019fa...43a

Skrevet
2 timer siden, Jacklost skrev:

Hvorfor er det slik at så mange av dere ikke vil date menn som bare er 1-5 år yngre? Har opplevd det selv at noen ikke er interessert fordi jeg er 2 år yngre, seriøst liksom? :dry: 2 år eller 5 for dens skyld er ingenting. Hvorfor er det så mange damer som er slik? Det er veldig frustrerendes når du kommer i kontakt med ei du liker og som du har ting til felles med og så er ikke hun interessert pågrunn av 3 lusne år...

Helt ærlig tror jeg det kommer av at menn ofte forteller kvinner at de ikke er fine nok om de er eldre. Kvinner gjømmer seg bak at de er interessert i eldre

Sannheten er jo at det finnes ørten kjekke og potensielle partnere som man kan bli lykkelig med 5- også

Det handler nok om en slags felles usikkerhet

Anonymkode: 2560b...f67

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig tror jeg det kommer av at menn ofte forteller kvinner at de ikke er fine nok om de er eldre. Kvinner gjømmer seg bak at de er interessert i eldre

Sannheten er jo at det finnes ørten kjekke og potensielle partnere som man kan bli lykkelig med 5- også

Jeg synes eldre damer er pene jeg :)

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle til å skrive at "jeg hadde vært redd for at han en dag ville dumpet meg for en yngre kvinne", og det bunner nok i det du skriver. På den annen side så hadde jeg satset om jeg møtte en der kjemien klaffet, selv om han var 3-5 år yngre.... 💕

Anonymkode: cab42...361

Skrevet
4 timer siden, Jacklost skrev:

Det er vel individuelt. Jeg har sett mange damer eldre enn meg som er umodne og 20 år gamle menn som er modne

Slike sammenligninger er alltid generaliserende. Kvinner modnes som regel raskere enn menn, og dette kan også kobles til hjerneutvikling. Dette er, som andre skriver, allmennkunnskap. 

Du stiller et generaliserende spørsmål, og du får generaliserende svar. At det finnes noen modne 20 år gamle menn er litt ubetydelig i det store bildet. Når det er sagt finnes det jo også forhold der kvinnen er hakket eldre enn mannen. 

Anonymkode: 83b69...631

Skrevet

Det er jo allmennt kjent at jenter kommer raskere i puberteten enn gutter, og at jenters frontallapp er ferdig utviklet ca 4 år før guttene. Nå gjelder jo det selvsagt ikke alle, og ting som oppvekst kan nok spille en stor rolle her. Men biologisk sett så er faktisk jenter eldre i hodet enn gutter, og det kan naturligvis speiles gjennom modenhet. 

Jeg anser meg selv som nokså nær min egen alder i modenhet, 27 år, men jeg kan ikke se for meg å date noen yngre. Har datet flere eldre gutter hvor modenhet ble et problem, og jeg mener ikke da bare festing og sånt, men at samtalene ofte ble lite reflekterte og at det var vanskelig å diskutere ting vi var uenige om. I tillegg har jeg merket at det er rart å nå date gutter som studerer, da jeg selv har jobbet i 3 år allerede. Det har ikke noe med penger å gjøre, men at hele studentlivsstilen er ganske langt unna den man har når man er i heltidsjobb. Man har mindre ansvar som student og lever ofte litt deretter. I alle fall føler jeg selv at jeg er mye mer voksen nå enn da jeg var 24 år og student, og det tror jeg mange vil være enige i. 

Så TS, jeg tror nok du er i en alder hvor det er vanskelig å finne eldre damer som kan være interessert. Hvis du veldig hardt understreker at du er seriøs kan du fort risikere å virke litt desperat. Men gi det et forsøk hvis det er det du er ute etter! Men da bør du også være obs på at mange damer (de fleste?) i slutten av 20-årene ønsker seg en partner de kan få barn med om ikke altfor mange år.

Anonymkode: 6c735...d87

Skrevet
På 8.10.2016 den 9.53, Jacklost skrev:

Jeg bryr meg ikke om alder - foretrekker nesten noen som er yngre enn meg...

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var 27 ble jeg kjempe betatt av en fyr, men fant ut at han var 22 da var det automatisk no go. Nå er jeg 39 og driver med en på 32, det bryr meg ikke nevneverdig. Så tror som noen har nevnt at du akkurat nå er i feil aldersgruppe mtp at damer vil satse på noen yngre. 

Anonymkode: c54f3...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...