Gå til innhold

Ny metode for assistert befruktning


Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott, men hvordan kan de vite hvilke kvinner som reagerer sterkest på hormoner om ikke alle kvinner tar disse hormonene som skal til for å gjennomføre ett prøverørsforsøk?

Og dessuten, om dette blir billigere enn den metoden man i dag bruker, hvorfor skal ikke dette være ett tilbud til alle kvinner som trenger å gjennomgå prøverørsforsøk?

Jeg ser at det er greit at de som ikke "tåler" disse hormonene får denne metoden, men det ville jaggu meg vært greit for alle oss andre også å slippe å pakke innpå en masse hormoner, og i tillegg betale i dyre dommer for det.

Det er nå min mening :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det du.

Men det står jo at det bare er en prøveordning i første omgang.

Dersom det fungerer fint så vil jeg ikke tro det skal være noe i veien for at alle får tilbud om det etterhvert som teknikken forbedres.

Når det gjelder hvilke som reagerer sterkest på medisinene, så vil jeg tro de har en viss peiling ut fra erfaring.

Enkelte "diagnoser" har vel vist seg å ha lettere for å bli overstimulert enn andre, har jeg hørt.

Vi får vel bare se hvordan det blir.

Jeg gleder meg i allefall over at det kommer en metode som kan hjelpe mange uten hormonstimulering i forkant.

Selv om det ikke angår meg direkte (og det vil det vel heller aldri gjøre siden vi sikkert nestegang også må ha hormoner), så gleder jeg meg med de som får prøve med denne nye teknikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott mulighet for de som sliter med å få barn.

Sånn som jeg forstod artikkelen, så er det vel en metode for par som har forsøkt vanlig IVF uten å lykkes, og hvor kvinnen ble dårlig på grunn av hormonene.

Men det er godt mulig at det er sånn som Chiquita tror at legene som jobber med assistert befruktning, også har en viss erfaring med hvilke kvinner som lett blir dårlig av medisinene som taes ved vanlige IVF forsøk. ;)

Uansett så synes jeg det er flott at det kommer nye tilbud til par som sliter med å få barn, selv om det for øyeblikket er en prøveordning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...