Gå til innhold

Be om hjelp uten å ringe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Greia er at jeg trenger hjelp, psykisk. Men jeg tør ikke ringe noen.

Jeg har ingen venner som jeg kan sende en sms til. Jeg vet om kirkens sos, men chaten åpner ikke før 1830.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke ringe noen. Hjelp?

Anonymkode: 889f6...85f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakta? Om du ikke tørr å ringe, kan du gå dit..

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, drop-dead skrev:

Legevakta? Om du ikke tørr å ringe, kan du gå dit..

Det er et stykke unna. Og jeg tør ikke :(

Uff, jeg er så feig.

Skrevet

Noen ganger kan mamma, pappa, søster, bror, bestemor, bestefar osv være til veldig god hjelp!

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje det er bedre at jeg ringer. Finner ikke noen chat-tjeneste som er åpen nå.

Hva sier jeg?

Er det best å ringe legevakta eller kanskje bedre å ringe mental helse?
Jeg trenger muligens hjelp til noe fysisk også, men er ikke sikker på om det er alvorlig nok.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje det er bedre at jeg ringer. Finner ikke noen chat-tjeneste som er åpen nå.

Hva sier jeg?

Er det best å ringe legevakta eller kanskje bedre å ringe mental helse?
Jeg trenger muligens hjelp til noe fysisk også, men er ikke sikker på om det er alvorlig nok.

Ring legevakten, du. Jeg forstår at det er vanskeligere å ringe enn å anvende en chattetjeneste. Du er absolutt ikke alene med å ha vansker med dette, og det krever gjerne at man utfordrer seg selv litt. Jeg synes likevel du skal gå uten komfortsonen din og ringe legevakt. :)

Anonymkode: 0f6ba...cad

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legevakten, du. Jeg forstår at det er vanskeligere å ringe enn å anvende en chattetjeneste. Du er absolutt ikke alene med å ha vansker med dette, og det krever gjerne at man utfordrer seg selv litt. Jeg synes likevel du skal gå uten komfortsonen din og ringe legevakt. :)

Anonymkode: 0f6ba...cad

Enig i denne😊 du må prøve og utfordre deg litt for det vil føles så mye lettere etter det! Du skal ikke sitte alene og ha det så vanskelig! Håper det ordner seg TS. Klem til deg❤️

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et stykke unna. Og jeg tør ikke :(

Uff, jeg er så feig.

Da ringer du. Du får snakket med psykiatrisk sykepleier og jeg kan garantere deg at det blir en positiv opplevelse. Det er godt å få luftet tankene og snakke om det som en sliter med. Du kan jo ringe Mental Helse eller Kirkens SOS. KO har chattetjeneste. hvis du ikke vil ringe.

https://www.kirkens-sos.no/

http://www.mentalhelse.no/

Skrevet

Jeg fikk samla litt mot på fredag og klarte å ringe legevakta. Jeg var livredd for å bli snakka nedlatende til eller å bli avvist, heldigvis var det en veldig snill dame som tok telefonen, og jeg ble godt tatt imot. Nå er jeg innlagt og ting kjennes litt lettere enn det gjorde på fredag. :)

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk samla litt mot på fredag og klarte å ringe legevakta. Jeg var livredd for å bli snakka nedlatende til eller å bli avvist, heldigvis var det en veldig snill dame som tok telefonen, og jeg ble godt tatt imot. Nå er jeg innlagt og ting kjennes litt lettere enn det gjorde på fredag. :)

Så bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...