Gå til innhold

D vitamin hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i sommer og tok blodprøver og legen sa at jeg hadde unormalt mye d vitamin i kroppen. Så mye som det går ann. 115 d vitamin eller noe sånt. Jeg er MYE ute i sola hele dagen sammen med hundene. Hvor lenge varer d vitamin lagret i kroppen? Nå er det snart vinter og mindre sol men siden jeg har så mye nå så gjør det vell ikke så mye fremover. Jeg spiser nesten ikke fisk eller andre produkter som inneholder mye d vitamin så alt kommer fra sola. Hvor lenge kan kroppen ha d vitamin i seg? En måned? To måneder? Tre? Eller fem? Eller?

Anonymkode: dd459...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa legen om det da?

Skrevet

Tar du vitamintilskudd, tran eller lignende? Er du overvektig?

Anonymkode: 8abac...6c6

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos legen i sommer og tok blodprøver og legen sa at jeg hadde unormalt mye d vitamin i kroppen. Så mye som det går ann. 115 d vitamin eller noe sånt. Jeg er MYE ute i sola hele dagen sammen med hundene. Hvor lenge varer d vitamin lagret i kroppen? Nå er det snart vinter og mindre sol men siden jeg har så mye nå så gjør det vell ikke så mye fremover. Jeg spiser nesten ikke fisk eller andre produkter som inneholder mye d vitamin så alt kommer fra sola. Hvor lenge kan kroppen ha d vitamin i seg? En måned? To måneder? Tre? Eller fem? Eller?

Hjelpe meg! 

D vitaminer er fettløselige og lagres i leveren. Har du mer enn max målbar mengde, så slutt å tenke på vitamin D resten av livet! 

Anonymkode: 63570...219

Skrevet

Legen sa det bare var bra med mye D-vitamin.

Skrevet

Det går vel ikke an å ha for mye D-vitamin fra bare å være utendørs?? Høres ut som du er kjempesunn, spør du meg! :)

Anonymkode: cee55...9f4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen sa det bare var bra med mye D-vitamin.

Men, da er det vel ikke noe problem? :) 

Skrevet

Jeg er ikke sunn. Er bare ute mye så omtrent alt er fra sola ja.

Skrevet

Men hvor lenge varer d- vitaminene i kroppen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...