Gjest Supersol Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Kjøpte med meg en pose kamskjell fra Sverige. Nå har jeg endelig klart å få spist opp alt. Luktet fiskeboller jo.....
Gjest hva som helst Skrevet 6. oktober 2016 #2 Skrevet 6. oktober 2016 Da har du ikke tilberedt dem riktig. Men ja, jeg kan se likhetene til fiskeboller.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 1. De må være ferske. 2. De må tilberedes riktig. Anonymkode: c9250...dfa 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1. De må være ferske. 2. De må tilberedes riktig. Anonymkode: c9250...dfa Dette. Kamskjell er nydelig dersom de er ferske og tilberedes riktig. Anonymkode: 3465c...9bb 2
Gjest Supersol Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 7 timer siden, Flyndrefisken skrev: Da har du ikke tilberedt dem riktig. Men ja, jeg kan se likhetene til fiskeboller. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. De må være ferske. 2. De må tilberedes riktig. Anonymkode: c9250...dfa 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette. Kamskjell er nydelig dersom de er ferske og tilberedes riktig. Anonymkode: 3465c...9bb Kommer nok ikke til å kjøpe igjen uansett, men takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan TS tilberedte kamskjellene sine. Anonymkode: 3be97...43e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg har bare smakt kamskjell som sushi. Tror ikke det er riktig måte å tilberede det på i hvert fall, det smaker egentlig ingenting og konsistensen er skikkelig ekkel. Skikkeligskikkelig ekkel. Anonymkode: 89b2d...44c 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare smakt kamskjell som sushi. Tror ikke det er riktig måte å tilberede det på i hvert fall, det smaker egentlig ingenting og konsistensen er skikkelig ekkel. Skikkeligskikkelig ekkel. Anonymkode: 89b2d...44c Jeg liker kamskjellsushi ganske godt, men synes kamskjellsmaken kommer bedre til sin rett når de stekes raskt (ca 1/2 minutt på hver side) på ganske sterk varme. Da får de en gyllen, deilig stekeskorpe utenpå, men er fremdeles rå inni. Krydres/smaksettes gjerne med lime, chili, ingefær og havsalt, det er smaker som passer fint til det litt søtlige kamskjellet. Jeg synes gjennomstekt kamskjell blir seigt, gummiaktig og smakløst, så det er veldig viktig å passe steketiden. Anonymkode: 3be97...43e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg synes igrunnen kamskjell er best som sushi, vel og merke hvis sushien og kamskjellene er av god kvalitet. Når det gjelder stekte kamskjell er jeg tilbøyelig til å være enig med TS: Litt oppskrytt. De er veldig smaksnøytrale, og lukter helt riktig litt som fiskepudding når man steker dem (jeg kjøper levende kamskjell fra fiskehandler, så det har ikke med kvaliteten å gjøre). Sjøkreps er mye bedre om man vil ha skalldyr til forrett. Eller vanlig krabbe. Eller østers. Anonymkode: 26783...c69
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #11 Skrevet 8. oktober 2016 Både lukter og smaker fiskebolle, og jeg har bare spist kamskjell på finere restauranter. Synes de er oppskrytt 😂 Anonymkode: 42130...7bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå