Gå til innhold

Hjelp til strikking

FruHudson

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske fersk på strikking, det jeg kan skryte på meg er å strikke rette og vrange masker:fnise: Etter at strikking av hæl gikk åt skogen tenkte jeg å prøve meg på snurresokker(google for å se eksempel), da disse er uten hæl. Jeg skal altså strikker 3 runder av gangen med 3 rette etterfulgt av 3 vrange masker. Etter 3 runder skal jeg forskyve med 1 vrang maske, og fortsette med 3 rette og 3 vrange. Etter 3 runder skal det forskyves igjen.

Det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal holde oversikt over runder, altså i forhold til hvor jeg startet runden? Og hvordan skal jeg vite hvor jeg skal forskyve igjen? For forskyvningene burde vel være i nærheten av hverandre? Håper jeg forklarer meg på en grei måte nå.. Jeg lager altså mye rot for meg selv når jeg strikker, og det ser ikke ut som snurringer i det hele tatt.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg inn en markør. Det kan vre noe du kjøper eller en trådbit i en annen faarge. da ser du når du har trikket tre runder siden sist forskyvning.

Anonymkode: 3adce...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på tråden som henger, etter jeg har lagt opp masker😊

Kan dessverre ikke svare, men på garnstudio har de mange instruksjonsfilmer😊 Prøv å søk på forskyvning strikking på google, så kommer det nok opp👍🏻

Anonymkode: 69f42...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markør, en sikkerhetsnål eller en merketråd i en annen farge enn sokken. 

Ellers anbefales du å finne en strikkekafe el. Der du bor. Flere bibliotek har og strikketreff. Der får du hjelp. Hjelp får du og om du kjøper garn i en garnbutikk og går tilbake og spør om hjelp når du står fast. 

Strikkegruppene på facebook er og hjelpsomme. 

Anonymkode: c4f91...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...