AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Del Skrevet 5. oktober 2016 Har et par venninner som har fått låne min bruker på både Netflix og Viaplay. Jeg er overhodet ikke vanskelig når det kommer til sånt, og har selvfølgelig gitt dem brukernavn og passord når de har spurt om å få "låne" til å se en film etc - i den tro om at de selvsagt ville logge av igjen når de var ferdige. Slik har det altså ikke blitt. To av venninnene mine er konstant pålogget min profil på begge steder, og bruker det som om det var deres eget. Hun ene er til og med frekk nok til å sende meg melding og spørre "Hvor mange er pålogget Netflixen din nå? Får ikke sett episoden jeg ville se..." og jeg kjenner bare jeg blir så ufattelig irritert. Ikke fordi bruken deres plager meg på noen måte, men rett og slett fordi jeg føler meg litt snyltet på. De har nå brukt kontoene mine i nærmere ett år. Vi er alle studenter, og har like dårlig råd. At jeg har valgt å ha disse abonnementene er en økonomisk prioritering jeg har tatt. Er det helt teit av meg å be dem vippse meg et lite beløp i måneden for bruken? Det er jo ikke snakk om de store summene, men likevel.. Anonymkode: f2f02...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Del Skrevet 5. oktober 2016 Har du gitt de beskjed om at de ikke får lov til å bruke det til noe annet enn det du har godkjent på forhånd og at de skulle logge av etter det? Anonymkode: f7de2...d3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 5. oktober 2016 #3 Del Skrevet 5. oktober 2016 Si at du føler det er feil at de bruker den "hele tiden" og foreslå at de betaler en sum for å se de også? Hvis ikke - bytt passord og si at de får skaffe seg det selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Del Skrevet 5. oktober 2016 Bytt passord. Problem solved. Dersom de spør om å få det nye passordet sier du enten at du ikke vil gi det ut, eller at du kun gir det ut dersom de spleiser på abonnementene. Anonymkode: 25797...215 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 5. oktober 2016 #5 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ville faktisk bare byttet passord 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Del Skrevet 5. oktober 2016 Sa ikke til dem uttrykkelig at jeg ville de skulle logge ut etter at de hadde sett filmen/episoden de ba om å få se, nei.. Kan hende jeg burde gjort det, men de er jo gode venninner av meg og jeg tenkte jo overhodet ikke at det ville bli et problem da jeg ga dem passordet Ett år senere, og etter meldinger som "hvorfor funker ikke viaplayen din?:/" når kortet mitt var utløpt o.l., så kjenner jeg bare at det begynner å irritere meg litt. Å bytte passord er en god idè. Får garantert SMS innen et par minutter: "Hvorfor kommer jeg ikke inn på Netflixen din???" Hehe. Men takk for tips, er nok bare jeg som er for konfliktsky til å si ordentlig i fra - TS Anonymkode: f2f02...90b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Del Skrevet 5. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sa ikke til dem uttrykkelig at jeg ville de skulle logge ut etter at de hadde sett filmen/episoden de ba om å få se, nei.. Kan hende jeg burde gjort det, men de er jo gode venninner av meg og jeg tenkte jo overhodet ikke at det ville bli et problem da jeg ga dem passordet Ett år senere, og etter meldinger som "hvorfor funker ikke viaplayen din?:/" når kortet mitt var utløpt o.l., så kjenner jeg bare at det begynner å irritere meg litt. Å bytte passord er en god idè. Får garantert SMS innen et par minutter: "Hvorfor kommer jeg ikke inn på Netflixen din???" Hehe. Men takk for tips, er nok bare jeg som er for konfliktsky til å si ordentlig i fra - TS Anonymkode: f2f02...90b Om du aldri ga de beskjed om at det kun var for å se den ene filmen kan du nok ikke be de om noe penger. Du bør si fra før du bytter passord. Det er litt smålig å bare bytte uten et ord, siden det åpenbart har vært en missforståelse fra begge kanter (selv om de har vært litt frekke). Spesielt når du har latt det pågått i et år uten å si noe. Å være konfliktsky er ikke en unnskyldning for å ikke klare å gi en enkel beskjed. Det blir mye mer konflikter i lengden av å ikke klare å kommunisere. Anonymkode: f7de2...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaninen Skrevet 5. oktober 2016 #8 Del Skrevet 5. oktober 2016 Vil jo bare være rett og rimelig at dere deler på kostnadene når de bruker kontoene dine som dem vil. Det er noe litt annet enn å bare låne det en gang for noe spesifikt. Jeg synes du bør bytte passord, og når du får meldinger om hvorfor kan du jo si at det var så mange som brukte kontoen din at du ikke fikk sett selv til tider. Men at de er hjertelige velkomne til å spleise med deg, da får dere jo hver deres profil å! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Del Skrevet 5. oktober 2016 Enten så bytter du passord etter de gangene du har lånt den bort, eller så deler dere på kostnaden. Dersom tre deler på den blir det ikke et så stort beløp hver måned. Det de gjør er ikke greit, men du er jo ganske dum som har tillatt det over en så lang periode. Anonymkode: fd0c0...ae3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Del Skrevet 5. oktober 2016 Dette er jo ikke vanskelig. Avhengig av hvor mange dere er så klart, kan dere ha ett abo. hver; en har HBO, en hat Netflix, en har Viaplay og så deler dere. Enkelt og rettferdig. Anonymkode: ced83...5cc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #11 Del Skrevet 5. oktober 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et par venninner som har fått låne min bruker på både Netflix og Viaplay. Jeg er overhodet ikke vanskelig når det kommer til sånt, og har selvfølgelig gitt dem brukernavn og passord når de har spurt om å få "låne" til å se en film etc - i den tro om at de selvsagt ville logge av igjen når de var ferdige. Slik har det altså ikke blitt. To av venninnene mine er konstant pålogget min profil på begge steder, og bruker det som om det var deres eget. Hun ene er til og med frekk nok til å sende meg melding og spørre "Hvor mange er pålogget Netflixen din nå? Får ikke sett episoden jeg ville se..." og jeg kjenner bare jeg blir så ufattelig irritert. Ikke fordi bruken deres plager meg på noen måte, men rett og slett fordi jeg føler meg litt snyltet på. De har nå brukt kontoene mine i nærmere ett år. Vi er alle studenter, og har like dårlig råd. At jeg har valgt å ha disse abonnementene er en økonomisk prioritering jeg har tatt. Er det helt teit av meg å be dem vippse meg et lite beløp i måneden for bruken? Det er jo ikke snakk om de store summene, men likevel.. Anonymkode: f2f02...90b Bytt passord! Om de spør sier du bare at du hadde gitt det gamle til så mange at du sleit med tilgangen og at du byttet for å få tilgang til tjenesten DU betaler for... hvis de ber om passord så sier du de kan spleise på kontoen👍 Anonymkode: 39db8...f1a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Del Skrevet 5. oktober 2016 Nå har jeg betalt et år, så nå er det din tur til å betale. Anonymkode: 12bb5...618 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. oktober 2016 #13 Del Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bytt passord! Om de spør sier du bare at du hadde gitt det gamle til så mange at du sleit med tilgangen og at du byttet for å få tilgang til tjenesten DU betaler for... hvis de ber om passord så sier du de kan spleise på kontoen👍 Anonymkode: 39db8...f1a Dette! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily :-* Skrevet 5. oktober 2016 #14 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et par venninner som har fått låne min bruker på både Netflix og Viaplay. Jeg er overhodet ikke vanskelig når det kommer til sånt, og har selvfølgelig gitt dem brukernavn og passord når de har spurt om å få "låne" til å se en film etc - i den tro om at de selvsagt ville logge av igjen når de var ferdige. Slik har det altså ikke blitt. To av venninnene mine er konstant pålogget min profil på begge steder, og bruker det som om det var deres eget. Hun ene er til og med frekk nok til å sende meg melding og spørre "Hvor mange er pålogget Netflixen din nå? Får ikke sett episoden jeg ville se..." og jeg kjenner bare jeg blir så ufattelig irritert. Ikke fordi bruken deres plager meg på noen måte, men rett og slett fordi jeg føler meg litt snyltet på. De har nå brukt kontoene mine i nærmere ett år. Vi er alle studenter, og har like dårlig råd. At jeg har valgt å ha disse abonnementene er en økonomisk prioritering jeg har tatt. Er det helt teit av meg å be dem vippse meg et lite beløp i måneden for bruken? Det er jo ikke snakk om de store summene, men likevel.. Anonymkode: f2f02...90b Altså, for det første så plager bruken deres deg. Du har lånt bort og synes du det ikke er greit må du nesten si fra om det. På Netflix kan det vel være inntil 5 brukere og Viaplay kan vel flere også se samtidig... for det første så er det dine kontoer og de burde respektere det. Og at de skal vippse deg litt penger for bruken? Om di har mer utgifter i mnd pga det så greit. Hvis ikke kan du være såpass at du forteller de hvordan du føler det, og at du vil ha førstepri på din konto, og om det blir sure miner sier du de kan skaffe seg en egen😊 Og skulle det bli uvennskap eller tull av det igjen så var det jaggu godt det ikke var mer enn et par kontoer for streaming som skulle til Lykke til!💭😊 ps; Så tenker jeg om ei venninne hadde vært så snill og lånt bort kontoen til meg hadde jeg for det første ikke stått i veien for henne når hun ville sett filmer og hvertfall ikke spurt og sutra over at hun ikke fikk sett en serie fordi feks du bruker kontoen DIN! Endret 5. oktober 2016 av Smily :-* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 5. oktober 2016 #15 Del Skrevet 5. oktober 2016 Kanskje enklere å komme seg ut av uten å gjøre noen sure ved å la være å spleise og bare skifte passord, for da kan du for eksempel si "Jeg får ikke sett det jeg vil se lenger, fordi det alltid er noen andre som bruker det, så nå vil jeg gjerne ha det for meg selv igjen". Blir sikkert noen sure miner og sannsynligvis noen mer og mindre kreative løsningsforslag til å begynne med, men så slipper du å forholde deg til problemene igjen. Her kan du også følge opp med "Ja vel, men hvis vi skal bruke kontoen alle tre så må vi i alle fall dele på utgiftene siden alle sammen har like stor nytte av abonnementene" etterhvert om de ikke gir seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 5. oktober 2016 #16 Del Skrevet 5. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du aldri ga de beskjed om at det kun var for å se den ene filmen kan du nok ikke be de om noe penger. Du bør si fra før du bytter passord. Det er litt smålig å bare bytte uten et ord, siden det åpenbart har vært en missforståelse fra begge kanter (selv om de har vært litt frekke). Spesielt når du har latt det pågått i et år uten å si noe. Å være konfliktsky er ikke en unnskyldning for å ikke klare å gi en enkel beskjed. Det blir mye mer konflikter i lengden av å ikke klare å kommunisere. Anonymkode: f7de2...d3a Om noen er smålige, så er det venninnene som forventer å få full tilgang uten å betale for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily :-* Skrevet 5. oktober 2016 #17 Del Skrevet 5. oktober 2016 2 minutter siden, Erazor skrev: Om noen er smålige, så er det venninnene som forventer å få full tilgang uten å betale for det. Men er man venner burde man også klare og si fra hvis det ikke er greit. Istede for å bare bytte passord. Kommunikasjon er det noe som heter og ofte kan det hjelpe. Småli eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 5. oktober 2016 #18 Del Skrevet 5. oktober 2016 4 minutter siden, Smily :-* skrev: Men er man venner burde man også klare og si fra hvis det ikke er greit. Istede for å bare bytte passord. Kommunikasjon er det noe som heter og ofte kan det hjelpe. Småli eller ikke Jeg er enig i at det beste er si ifra. For øvrig ser det ut til at TS er konfliktsky, og jeg mener det er feil å kalle henne smålig hvis hun velger løsningen der de som utnytter henne må ta kontakt fremfor at hun må kontakte dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily :-* Skrevet 5. oktober 2016 #19 Del Skrevet 5. oktober 2016 Akkurat nå, Erazor skrev: Jeg er enig i at det beste er si ifra. For øvrig ser det ut til at TS er konfliktsky, og jeg mener det er feil å kalle henne smålig hvis hun velger løsningen der de som utnytter henne må ta kontakt fremfor at hun må kontakte dem. Jeg er enig i det. Jeg håper TS tørr og ta kontakt og forklare situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 6. oktober 2016 #20 Del Skrevet 6. oktober 2016 Kanskje jeg bommer helt nå men kan ikke Netflix sperre kontoer de mistenker at blir delt? Mener å ha lest noe om det. Hvor ofte de faktisk gjør det er en annen sak men... Uansett så kanskje du kan ta en hvit løgn å si at det bekymrer deg når de spør hvorfor du har byttet passord Ellers så synes jeg den om at så mange har passord nå så du har byttet er fin hvis du er litt konfliksky. Det er frekt av dem og du ikke skal ha noe dårlig samvittighet for at du tar tilbake det som er ditt. Frekt av dem å ikke tilby seg å betale tilbake eller spandere noe annet, bare noe som viser at de er takknemlige for at du har betalt for deres tv-tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå