AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #1 Skrevet 5. oktober 2016 Noen som har noen gode ideer til kosthold som ikke inneholder grønnsaker for å gå ned i vekt? Anonymkode: 2d788...d8f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #2 Skrevet 5. oktober 2016 Du kan gå ned på sjokolade om du spiser lite Anonymkode: 9b275...c71 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #3 Skrevet 5. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har noen gode ideer til kosthold som ikke inneholder grønnsaker for å gå ned i vekt? Anonymkode: 2d788...d8f Hvorfor ikke grønnsaker? Du trenger ikke grønnsaker for å gå ned i vekt. Matsammensetning er tema sammen med mindre porsjoner. Velg bort raske karbohydrater, sukker, reduser salt rukket. Velg kylling og fisk fremfor rødt kjøtt. Husk å reduser det fettholdig kostholdetså. Unngå mye godterier, potetgull og øl. Drikk vann i stede for brus juice. Noen hint som funker. Men husk å trene også. Anonymkode: bed34...3b5 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #4 Skrevet 5. oktober 2016 TS. Liker ikke grønnsaker, aldri likt dem, konsistensen er kvalmende... Spiser heller ikke fisk, så eneste alternativ må være kylling... Liker heller ikke vann bortsett fra når jeg trener, så drikker kun pepsi max igrunn. Jeg skulle så ønske jeg likte alt, si inderlig. Men jeg klarer det ikke Anonymkode: 2d788...d8f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Liker ikke grønnsaker, aldri likt dem, konsistensen er kvalmende... Spiser heller ikke fisk, så eneste alternativ må være kylling... Liker heller ikke vann bortsett fra når jeg trener, så drikker kun pepsi max igrunn. Jeg skulle så ønske jeg likte alt, si inderlig. Men jeg klarer det ikke Anonymkode: 2d788...d8f Oki! Skjønner. Er ikke så enkelt dette da. Husk å ikke spise store måltider og ikke for sent på kvelden. Flere små og spis litt på morgenen for å få i gang forbrenningen. Spis godteri kun til type lørdag og unngå dette resten av uken. Anonymkode: bed34...3b5 1
minsinn Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Du er selvsagt klar over at du risikere å bli svært feilernært om du kun spiser kylling og drikker pepsi max? 21
*Pixie* Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 Det er bare å spise mindre kalorier enn du forbrenner det, så går du ned. Du burde vel ihvertfall ta litt kosttilskudd dersom du ikke spiser noe grønnsaker. Liker du frukt? Det er mange måter man kan lure seg til å spise mer grønnsaker også - gulrot i tomatsaus, grønnsaker i potetmos etc. Men det kommer jo helt an på hva du spiser i utgangspunktet. Men sånn generelt kan du gå ned i vekt uansett hva du spiser, handler kun om mendge. Det er jo ikke sunt nødvendigvis da. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #8 Skrevet 5. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS. Liker ikke grønnsaker, aldri likt dem, konsistensen er kvalmende... Anonymkode: 2d788...d8f Mener du seriøst at konsistensen på tomatjuice, rå kålrot, bakt aubergin, dampet brokkoli, frisk spinat, revet gulrot, pastinakkpurè, friterte rødbetechips og rå sukkererter er den samme, for å ta noen få eksempler...? Anonymkode: 098d0...02c 18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #9 Skrevet 5. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS. Liker ikke grønnsaker, aldri likt dem, konsistensen er kvalmende... Spiser heller ikke fisk, så eneste alternativ må være kylling... Liker heller ikke vann bortsett fra når jeg trener, så drikker kun pepsi max igrunn. Jeg skulle så ønske jeg likte alt, si inderlig. Men jeg klarer det ikke Anonymkode: 2d788...d8f Alt sånn går på innlæring og ikke smakssans. Du får bare lære deg og spise mat. Kylling og cola er et helt ræva kosthold. Om du da ikke spiser kun økologisk kylling. Anonymkode: a0ae7...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #10 Skrevet 5. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt sånn går på innlæring og ikke smakssans. Du får bare lære deg og spise mat. Kylling og cola er et helt ræva kosthold. Om du da ikke spiser kun økologisk kylling. Anonymkode: a0ae7...6e9 Det har fint lite å si om den er økologisk eller ei. TS bør uansett bli voksen og begynne å smake på ting, og drikke annet enn pepsi max. Det siste i alle fall for tennenes skyld. Anonymkode: 90fff...e71 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #11 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg forstår deg godt TS. Sliter med grønnsaker selv, og brus. Mitt råd er, sett deg ned og skriv ned måltider du vanligvis spiser. For eksempel pasta retter, lasagne, spaghetti, kylling og ris etc. Så går du over hver enkel rett og ser hva du kan endre på. For eksempel, bytt ut fett/smør/olje til en sunnere versjon. Google så finner du ut hva som er sunnest av slikt. Pasta, ris, spaghetti kan du prøve å bytte ut litt med fullkorn. Behøver ikke å gå fra fin til fullkorn med en gang. Du kan gradvis øke mengden fullkorn. Men sammenlagt så skal du ha like mye som før, helst mindre dersom du spiser for store porsjoner. Altså la oss si 100 gr ris. Først har du 10 gr fullkorn, 90 gr "vanlig". Så blir det 40 gr fullkorn, 60 gr "vanlig". etc etc, helt til du har 100% fullkorn, eventuelt en høyere del fullkorn enn vanlig. I noen retter så kan du kanskje endre på ting. For eksempel toro saus. Du kan bytte ut fløte med melk. Eller melk med vann, for å spare på fett og kalorier der du kan, uten at det ødelegger maten. Bacon mengde kan halveres, stekes i sunnere olje/smør. Så kan du for eksempel bytte ut store mengder bacon med en klype salt og bitte litt bacon. Så klart, salt kan ikke erstatte bacon, men det kan gjøre savnet i retten mye lettere. Du kan også ha en regel hvor du spiser en rett med mye fett og bacon én dag i uken. Resten så må du redusere bacon bruket kraftig. Samme med fløte, smør, og annet som er fetende. Brus er vanskelig. I starten kan du ha en liten flaske vann, halv flaske til å begynne med. Den skal være tom når dagen er over. Også går det gradvis oppover. I en periode så kan du si et glass vann, mellom hvert glass brus. Så to glass vann, og et glass brus etc etc. Lag dine egne regler som du må følge. Som det med feit og usunn mat og hvor ofte du kan spise det. Hvor mange glass brus om dagen eller vann. Når dette går bra, da kan du begynne å prøve ut nye matretter og produkter. Som for eksempel fisk og grønnsaker. Men ikke gjør alt på en gang, start smått. Da er det lettere å gjennomføre. Anonymkode: 8f901...70e 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Skrevet 5. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har noen gode ideer til kosthold som ikke inneholder grønnsaker for å gå ned i vekt? Anonymkode: 2d788...d8f Hva LIKER du å spise og hva spiser du vanligvis? Hvilke grønnsaker HAR du smakt? Anonymkode: 90fff...e71 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #13 Skrevet 5. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva LIKER du å spise og hva spiser du vanligvis? Hvilke grønnsaker HAR du smakt? Anonymkode: 90fff...e71 Det lurer jeg også på. Jeg vil ikke svare ts før hun forteller mer konkret hva hun spiser og hvilke mål hun har fremover, hvor mye hun ønsker gå ned, og i det hele tatt, hvor skoen trykker. Dette fordi jeg ikke vil oppfordre bl.a. unge jenter til å gå på en diett som kan fremme spiseforstyrrelser. Grønnsaker kan man kamuflere i sauser og gryteretter. At noen ikke liker noe av alt man kan velge mellom tør jeg påstå sitter mest mellom ørene. Da ville jeg pratet med lege og fått henvising til en profesjonell. Anonymkode: e8a44...e32 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #14 Skrevet 5. oktober 2016 Dette er vel strengt tatt noe for en psykolog Anonymkode: 9b275...c71 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #15 Skrevet 5. oktober 2016 Spørsmålet burde ikke være hva du kan spise i steden for grønnsaker, men hvordan kan jeg lære meg å spise grønnsaker. Anonymkode: 37342...ed9 9
linsejesus Skrevet 5. oktober 2016 #16 Skrevet 5. oktober 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har noen gode ideer til kosthold som ikke inneholder grønnsaker for å gå ned i vekt? Anonymkode: 2d788...d8f Det er vel bare å la være å spise grønnsaker, det. Spis masse kjøtt og fisk og frukt og meieriprodukter i stedet. Endret 5. oktober 2016 av linsejesus
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #17 Skrevet 6. oktober 2016 TS. Det går vanligvis i kylling, pastasaus, ris, pizza, lasagne, svinekjøtt, sursøt saus, søtpotet, egg, tomatsuppe feks Jeg liker ikke løk og grønnsaker med konsistensen til løk, liker ikke gulrot, kål, erter, bønner, mais, brokkoli, spinat, rødbeter som jeg kommer på nå Tomat og paprika kan jeg spise i noen situasjoner, som på pizza eller i wok Og at dere sier jeg må vokse opp er bare frekt. Jeg har aldri likt grønnsaker, og det ble ikke bedre når jeg ble eldre. De gangene jeg ble tvingt i grønnsaker som liten kunne jeg brekke meg og spy, som skjedde ofte. Anonymkode: 2d788...d8f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #18 Skrevet 6. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Det går vanligvis i kylling, pastasaus, ris, pizza, lasagne, svinekjøtt, sursøt saus, søtpotet, egg, tomatsuppe feks Jeg liker ikke løk og grønnsaker med konsistensen til løk, liker ikke gulrot, kål, erter, bønner, mais, brokkoli, spinat, rødbeter som jeg kommer på nå Tomat og paprika kan jeg spise i noen situasjoner, som på pizza eller i wok Og at dere sier jeg må vokse opp er bare frekt. Jeg har aldri likt grønnsaker, og det ble ikke bedre når jeg ble eldre. De gangene jeg ble tvingt i grønnsaker som liten kunne jeg brekke meg og spy, som skjedde ofte. Anonymkode: 2d788...d8f Så du liker grønnsaker, bare ikke alle? Liker du kjøttdeig i for eksempel lasagnen din, eller bolognesesausen, kommer du ikke til å merke det engang dersom du bytter ut en tredjedel med revet squash og gulrot som du surrer litt i panna før du blander det i. Siden du liker tomatsuppe, kan du blende inn noen hvite bønner (tomatbønner, for eksempel, det er bare å skylle av sausen i et dørslag). Du kommer ikke til å merke at de er der. Begynn med bare noen få bønner, så kan du heller øke mengden etterhvert. Det samme kan du gjøre med potetmos, men bruk da det som kalles "store, hvite bønner" på boksen. Kjøper du hakket, frossen spinat i puter (pass på at den er hakket) kan du ha en pute eller to i stort sett hva som helst av supper, sauser eller gryter. Det gir ingen konsistens i det hele tatt; det oppfører seg som tørket krydder av typen oregano eller basilikum. Anonymkode: 098d0...02c 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #19 Skrevet 6. oktober 2016 Seriøst, bli voksen. Det er hundretusenvis forskjellige måter å tilberede grønnsaker på. Jeg vedder livet mitt på at du ikke har forsøkt alle grønsaker i verden på alle slags mulige tilberedingsmåter. Å si at man ikke liker grønnsaker fordi man ikke liker dampet brokkoli og rå gulrot er noe barn holder på med. Anonymkode: 7ade2...b2f 10
Persephone Skrevet 6. oktober 2016 #20 Skrevet 6. oktober 2016 Dette høres utrolig kjipt ut. Jeg kan ikke engang se for meg hva du spiser, TS. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå