AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 For ca. 2 år siden fikk jeg meg ny jobb. Der opplevde jeg noe jeg tror var panikkanfall. Det som skjedde var at jeg fikk plutselig ekstrem skjelvning, føltes som hjertet mitt hoppet i taket, jeg kunne nesten ikke holde i en penn en gang fordi jeg var så skjelven. Ble svimmel og følte at jeg må komme meg bort, nå! Det verste var at det ikke skjedde bare èn gang, men det fortsatte og skje regelmessig, ca. en gang hver gang jeg var på jobb.. Det "verste" varte i ca. 1 minutt, før skjelvningen og alt som medfølgte gradvis gikk over... Det var ydmykende, fælt, og grusomt, og skjelve på den måten fremfor både kollegaer og andre mennesker. Hjertet mitt hopper bokstavelig talt i taket hver gang det skjer, og det er ingen tvil om at dette IKKE er normalt!! Jeg sluttet faktisk i denne jobben, fordi jeg ikke klarte dette lengre. Begynte å grue meg til å dra på jobb, fordi jeg visste at disse anfallene kom.. Jeg tror nesten jeg utviklet en slags "angst" for panikkanfallene. Og det verste er at jeg egentlig ikke hadde noe å være nervøs for, og jeg hadde aldri, aldri opplevd noe lignende før. Nå har jeg ny jobb, og jeg har gått i lange tider nå uten et tegn til disse anfallene. Jeg trodde kanskje det var noe som var tilknyttet min andre jobb, og at jeg aldri kom til å oppleve det igjen. Men plutselig kom det.. Og nå har jeg opplevd det en god del de siste månedene. I tillegg kjenner jeg pulsen min stige da jeg tenker på jobb, fordi jeg med en gang begynner å tenke på disse anfallene som jeg frykter så mye Det er fælt, og skjelve så mye fremfor andre mennesker helt plutselig. Jeg mister rett og slett kontrollen. Det er ydmykende.. Det jeg lurer på, er.. høres dette ut som panikkangst? Høres det ut som om jeg faktisk har en psykisk diagnose? Jeg er en utadvendt jente, som aldri har hatt noen form for problemer med andre mennesker eller slikt før. Disse "anfallene" har kommet et par ganger de siste årene, og er tilknyttet en spesifikk situasjon.. Og - hvis jeg faktisk har en form for panikkangst; finnes det noe som kan hjelpe meg...? Jeg har prøvd ulike avslapningsteknikker og andre teknikker som visstnok skal kunne stoppe panikkanfallet da jeg kjenner det kommer, men det har ikke hjulpet meg.. Jeg skulle ønske det fantes noen form for pille man kan ta for og rett og slett stoppe de fysiske symptomene, gjør det det? Jeg har lest at man må til legen, og der må man først til psykolog, og hvis psykolog ikke hjelper kan man få "medisin". Problemet mitt er at jeg ikke tror psykolog kan hjelpe. Jeg er rett og slett bare livredd for de fysiske symptomene (skjelvingen, at jeg mister totalt kontrollen fremfor folk). Og hvis det finnes piller, må man gå på dem daglig, eller kan man bare ta dem dager man vet man skal i nøyaktig den situasjonen man vet utløser anfallet? Og kan man bli avhengig, for det er jeg livredd for, og hvis det er sånn vil jeg helst droppe det og heller lære meg å leve med det... Anonymkode: 2b1fd...b7d
stan Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg syns du bør kontakte en lege om dette. Her på KG kan det fort bli mye synsing av folk som ikke har peiling. Kontakt fagfolk heller. Panikkangst har symptomer som kan likne på dine, men det arter seg og noe ulikt. Men det kan være helt andre ting.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg skal så klart kontakte lege, men hadde vært interessant å høre om andres erfaringer. -TS Anonymkode: 2b1fd...b7d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 det høres veldig likt ut som mine panikkanfall. Jeg får og anfall på jobb daglig og ble til slutt sykemeldt for det. Jeg jobber med barn og det å skullle stå med anfall når jeg snakker med foreldrene ble for tungt. Jeg har forsøkt medisiner uten hell og står på venteliste til psykolog. Jeg prøver å tenke at anfallene ikke er farlige men det har ikke hjulpet meg noe. Jeg får og anfall på butikken, hjemme... Anonymkode: 480ab...dd6
Mynona Skrevet 5. oktober 2016 #5 Skrevet 5. oktober 2016 Tråden er ryddet for medisineringstips. Mynona, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå