Gå til innhold

Crossbil, er det lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en nabo som bor ca 150 m bortenfor meg. Og naboen kjører ofte fram og tilbake på vegen 20 m nedenfor huset mitt. Har naboen lov til dette? Er litt bekymret med tanke på alle dyra her. Jeg bor på går og her er både hunder, katter, hester og sauer. Er livredd for at naboen en dag skal kjøre på et av dyrene.

Vet ikke hva som er lov og ikke med en slik crossbil, men håper noen her kan gi meg råd :) 

Nå skal det sies at jeg og denne naboen ikke er så gode venner, så det å snakke pent med han om det hjelper ikke, må ha noe konkret å si til han om evt lover og regler :)

Anonymkode: 79730...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke lov. Veitrafikkloven gjelder overalt. Selv inne i garasjen. En uregistrert bil uten forsikring kan man ikke kjøre langs veg. Kun på godkjent lukket området. Dvs bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får seg en smekk den dagen det smeller😆 For det er vel en bilcrossbil han kjører med tipper jeg? Og de har ikke noe å gjøre på en vei. Hadde han hatt et stort jorde kunne han ha holdt seg der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, October 04, 2016 den 18.57, tdm900 skrev:

Han får seg en smekk den dagen det smeller😆 For det er vel en bilcrossbil han kjører med tipper jeg? Og de har ikke noe å gjøre på en vei. Hadde han hatt et stort jorde kunne han ha holdt seg der

Ikke lov å kjøre på et jorde heller. Politiet  ser gjennom fingrene av og til hvis det ikke er til sjenanse ol. Men regelverket er klart. Det er forbudt. Skjer det personskader eller andre uhell er det ikke dekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...