Gå til innhold

flyttet, legetime?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har flyttet til ny by, og har dermed ingen lege her. Fastlegen min er utrolig flink på mitt hjemsted så jeg vil helst ikke bytte da jeg er redd for å miste han dersom jeg flytter tilbake igjen (som er planen om 1-2 års tid)

Bor nå i Bergen, noen som vet om et legesenter (eller lignende) som jeg kan ringe og evt. få time hos uten at det er min fastlege?

Jeg skal eventuelt kun få resept på p-stav og sette den inn. (har snakket med volvat, men er litt dyrt!)

Anonymkode: 7ad68...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Trondheim er det egne avtaler for noen leger som kan brukes av de som ikke har byttet til fastlege(utlendinger, studenter osv). Kanskje se på kommunens hjemmesider? evnt bare ringe et legekontor å høre? :) 

Skrevet

Finnes vel Volvat eller lignende tenker jeg

Anonymkode: 56e41...688

Skrevet

Er du student har sib avtale med to legesenter, hvis du ikke er student blir det Volvat eller Aleris. Eller at du fikser det når du er hjemme. 

Anonymkode: 18b34...af5

Skrevet

Ring til legesentrene og hør med dem. Kanskje de har en ordning :)

Skrevet

Er du student?I så fall kan du bytte lege til dit du bor nå,for flytter du tilbake til dit du bodde før innen 3 år har krav på å få tilbake din gammle lege :)

Anonymkode: ccf6f...f75

Skrevet (endret)

Ring legesentrene og spør om de har student fastlegeordning. De aller fleste byer med studier (faktisk helt fra videregående utdanning og borteboere) har minst ett fastlegekontor som tar imot studenter som har fastlege et helt annet sted.
Aner ikke om dette også gjelder folk som ikke studerer, så det bør du kanskje ta med i forespørselen...

Endret av Minya
Skrevet

De legekontorene i Bergen som har avtale med SiB tilbyr bare akutthjelp. P-stav er ikke akkurat noe de prioriterer.  Vent til du drar hjem på ferie eller betal det det koster å få satt det inn på Volvat.

Anonymkode: 0996d...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...