Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Planla Ford også at dukkene skulle skyte alle de vaktene??

Endret av Boomonster
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Boomonster skrev:

Det var jo bare en distraksjon så alle hostene som stod ubrukt i kjelleren skulle få gå i fred.

Skrevet

Hva er Westworld om egentlig? :question:

Anonymkode: 13889...b11

Skrevet
6 timer siden, Boomonster skrev:

Hva er det med at folk kaller de for dukker? Er det for å gjøre narr av serien? Selvsagt planla Ford massakren på festen. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Kassiopeia skrev:

Hva er det med at folk kaller de for dukker? Er det for å gjøre narr av serien? Selvsagt planla Ford massakren på festen. 

Hun spurte om vaktene som ble skutt, ikke det som skjedde inne på festen.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hun spurte om vaktene som ble skutt, ikke det som skjedde inne på festen.

Vaktene som ble skutt skjedde jo på samme tid som festen foregikk, så de henger jo sammen. 

Skrevet

Noen spørsmål! 

1) Dolores og William (The man in black)
Så det viste seg at The man in black og William er samme person. Da the man in black voldtok Dolores i første episode sa han noe som "let's get to know each other the real way" eller noe sånt... Noen som husker det? Spørsmålet mitt er: hvorfor ville the man in black sagt dette hvis han hadde sex med Dolores for 30 år siden? 

2) Maeve og Felix
Hvis jeg ikke husker feil, så sier Maeve "Felix, we need to chat" i slutten av en episode (der hun holder en fugl som Felix har fikset). Hvordan visste Maeve navnet hans? Og hvorfor hjelper egentlig Felix henne i det hele tatt? Skjønte aldri hans motivasjon for å hjelpe henne. Ford programerte jo Maeve til å gjøre det hun gjorde, så det var jo veldig belelig at Felix var der for å hjelpe til. 

3) Dolores som sier "I didn't say anything" og "I'm coming". 
Disse to setningene bet jeg meg merke i. Etter at Dolores har snakket med Bernard (eller Arnold?!) og etter han har forlatt rommet, sier hun "I didn't say anything". Og en episode på toget sier Dolores "I'm coming". Begge disse setningene sier hun med en veldig "robotstemme". Hvem sier hun egentlig dette til? Seg selv og sin egen bevissthet?

Anonymkode: e6b81...e50

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det viste seg at The man in black og William er samme person. Da the man in black voldtok Dolores i første episode sa han noe som "let's get to know each other the real way" eller noe sånt... Noen som husker det? Spørsmålet mitt er: hvorfor ville the man in black sagt dette hvis han hadde sex med Dolores for 30 år siden? 

Vet ikke om jeg forstod det riktig, men fikk inntrykk av at det var en slags sånn "se hvor kynisk en skikkelig søt person kan bli". Han blir jo helt besatt av westworld så jeg kan se for meg at det gjør deg litt klikka med årene. Se for deg hvordan det var neste gang han dro dit og hun bare hadde glemt han. Da kan han jo "like så godt" voldta henne. Han vet jo at hun tidligere ble forelska.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2) Maeve og Felix
Hvis jeg ikke husker feil, så sier Maeve "Felix, we need to chat" i slutten av en episode (der hun holder en fugl som Felix har fikset). Hvordan visste Maeve navnet hans? Og hvorfor hjelper egentlig Felix henne i det hele tatt? Skjønte aldri hans motivasjon for å hjelpe henne. Ford programerte jo Maeve til å gjøre det hun gjorde, så det var jo veldig belelig at Felix var der for å hjelpe til. 

Enig at denne delen var litt svak. Dog var Meave programert til å være smart, kynisk og manipulerende, mens Felix så ut til å begynne å få mistanke om at robotene var i ferd med å utvikle et slags selv og følte sympati. Han viste jo overdrevent mye omsorg for den fuglen.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse to setningene bet jeg meg merke i. Etter at Dolores har snakket med Bernard (eller Arnold?!) og etter han har forlatt rommet, sier hun "I didn't say anything". Og en episode på toget sier Dolores "I'm coming". Begge disse setningene sier hun med en veldig "robotstemme". Hvem sier hun egentlig dette til? Seg selv og sin egen bevissthet?

"I didn't say anything" antok jeg handlet om at hun ikke avslørte det som var i ferd med å skje og har spilt med. Kanskje har hun husket mer enn hun ga utrykk for tidligere. At dette var en måte å forklare seeren at hun var mer klar over utviklingen enn tidligere antydet.

"I'm coming!" handøet vel om at hun var på vei til å gå med resten av robotene i flukten/opprøret.

Jeg vet ikke om jeg bare er stating the obvius her, men jeg har en slags ide om at det vil fortsette som en revolusjon lignende den amerikanske, franske , eller lignende hvor det vil forsette lenger ut i det etiske spørsmålet rundt kunstig intelligens og hvor grensen går. Kommer menneskeheten til å ta knekken på seg selv på andre måter enn krig, miljø og alt det der?

Skrevet
31 minutter siden, Vesentlig skrev:

(KUTTET)

Jeg vet ikke om jeg bare er stating the obvius her, men jeg har en slags ide om at det vil fortsette som en revolusjon lignende den amerikanske, franske , eller lignende hvor det vil forsette lenger ut i det etiske spørsmålet rundt kunstig intelligens og hvor grensen går. Kommer menneskeheten til å ta knekken på seg selv på andre måter enn krig, miljø og alt det der?

Takk for svar! 

Jeg tror absolutt du er inne på noe der! Gleder meg sånn til neste sesong! Og jeg håper faktisk vi får se mer av den virkelig verdenen. Vi er enten i Westworld eller på "jobben" der det lages. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Jeg tror absolutt du er inne på noe der! Gleder meg sånn til neste sesong! Og jeg håper faktisk vi får se mer av den virkelig verdenen. Vi er enten i Westworld eller på "jobben" der det lages. 

Ja enig! De er jo nesten avhengig av det mtp vertene ser ut til å forlate "jobben" på slutten der, eventuelt om de bare tar over "jobben" og westworld og lager sitt eget samfunn? Idk.Vi må vel bare holde ut til 2018... 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen spørsmål! 

2) Maeve og Felix

1) Vi har aldri sett the man in Black voldta Dolores. Det ble antatt av seere etter første episode, men vi vet ingenting om hva han gjorde med henne på låven. 

Anonymkode: 525ff...49e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Vi har aldri sett the man in Black voldta Dolores. Det ble antatt av seere etter første episode, men vi vet ingenting om hva han gjorde med henne på låven. 

Anonymkode: 525ff...49e

Det har du egentlig rett i. Men vi ser en kniv. Og han ytrer setningen "la oss bli kjent" et eller annet. Og vi vet Dolores reagerer veldig når hun kjenner han igjen.  Kanskje han åpnet henne med kniven? Tuklet med maskineriet? hva tror du? Jeg tror det er mer sannsynlig at han voldtok henne, jeg da. Teddy "konfronterer" jo the man in black med det også på en måte. "I know what you did" et eller annet. Og the man in black benekter det jo ikke. Han sier tvert i mot at Teddy er en av det verste siden han visstnok lar mennesker voldta Dolores (uten at jeg har helt skjønt hvordan men)

Skrevet

Ikke helt samme momentum i spenning og nysgjerrighet som game of thrones ga meg. Jeg er ingen western eller dragefan heller

Westworld (en litt sånn the terminator/matrix prolog), startet meget langtekkelig og treg som ..., jeg holdt på å gi opp hele greia, men jeg ga serien en sjanse.

Tenkte vel at med det gedigne budsjettet og kjendis manusforfatterne bak serien fortjente det.

Episode 9 var bare helt håpløs, inntil alle puslebrikkene faller på plass i siste finaleepisode av sesongen. Da kom ahaen og så vil man plutselig se mer av det hele. De bør i såfall skru opp tempoet i sesong 2 og gjøre noe med kvalitet på regisseringa og castingen.

Westworld er tja helt okei, men ingen wow i mine øyne. 

"the expanse" sci fi serie, dog, har bare vært veldig imponerende. Så den nylig i en gedigen maraton. Jeg er ingen sci fi fan men den serien der har stort potensiale og de har ikke i nærheten av samme budsjett som hbo.

Skrevet
På 9.12.2016 den 20.22, Kassiopeia skrev:

Hva er det med at folk kaller de for dukker? Er det for å gjøre narr av serien?

Har du sett Dollhouse? Noe av atmosfæren er lik, selv om konseptene er ulike. Nei, det er ikke for å gjøre narr. For meg som har lest og sett mye sci fi og fantasy så føles roboter feil, jeg likte bedre å bruke ordet dukker.

Skrevet

En meget bra serie. Ikke helt oppe i toppen, da, så får vi se hva de klarer å levere i neste sesong.

Skrevet
17 minutter siden, skjære skrev:

Har du sett Dollhouse? Noe av atmosfæren er lik, selv om konseptene er ulike. Nei, det er ikke for å gjøre narr. For meg som har lest og sett mye sci fi og fantasy så føles roboter feil, jeg likte bedre å bruke ordet dukker.

Men de er ikke dukker, så hvorfor kalle dem det? 

Skrevet
Akkurat nå, Kassiopeia skrev:

Men de er ikke dukker, så hvorfor kalle dem det? 

Hvorfor er de ikke dukker?

Anonymkode: a1358...780

• Liker 1
Skrevet

Felix er vel vert, ikke menneske? Hvertfall sånn jeg tolket det på slutten av siste episode. Gir jo også mening.

Anonymkode: 97c8b...bfd

Skrevet

Nesten så jeg er glad jeg ble sjuk i helga, fikk sett hele serien! Faan så bra, og damn så lenge å vente på fortsettelsen!! 

Skrevet
På 6.12.2016 den 18.13, frk91 skrev:

De kuttet to av de beste skuespillerne i serien, noe som jeg tror kommer til å gjøre sesong to dårligere enn 1. Både Anthony Hopkins og Ed Harris var kjempegode i sine roller, tror det blir et hull etter de er borte. 

Hvorfor tror du de blir borte? Jeg ser tre åpenbare muligheter her:

Ford laget en host av seg selv, som ble drept. 

Ford laget en host av seg selv, som er programmmert til å fortsette hans arbeid, etter han er død. 

Bernhard lager en host av Ford, og fortsetter å arbeide sammen med han. 

Anonymkode: f7201...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...