Gå til innhold

Mystisk syk, mystisk frisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste 3 årene har jeg vært ganske syk, med sykdomsfølelse i kroppen, slitenhet, hjernetåke, mageproblemer, håravfall og den slags. Legene har ikke funnet noe på blodprøver og vet ikke hva som er galt. Men de siste ukene har jeg begynt å føle meg bedre! Og jeg skjønner ikke hvorfor. Fra å sitte på PC-en hele dagen fordi jeg ikke orker annet, har jeg gradvis hatt mer energi til husarbeid og jeg har nå begynt å trene litt igjen etter et avbrekk på ca 3 år. Jeg håper at dette betyr at jeg holder på å bli frisk, men jeg skjønner ikke hvordan eller hvorfor. Er også bekymret for at det skal komme tilbake i stedet for å forsvinne.

Noen andre her som har vært syke og som ble friske igjen av dere selv? Hva feilet det dere?

Anonymkode: f9bb9...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt utredet for ME/ kronisk utmattelsessyndrom?

Skrevet

Hvilke mageproblemer er det snakk om? 

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Kan man bli frisk av det sånn av seg selv? (Jeg har ikke hatt smerter eller vondt i leddene)

Skrevet

Noen ME Pasienter har gode perioder. 

Skrevet

Har du vært i skogen i løpet av de siste 3 årene? Har du blitt bitt av flått?

Skrevet

Er mageproblemene smerter, diaré, oppblåsthet eller forstoppelse?

Skrevet

Pleide gå mye i fjellene, merket ikke flåttbitt. Ihvertfall ikke som jeg fikk røde ringer eller utslett av. Men kan alltids ha blitt bitt.

Mageproblem er konstant oppblåsthet. Diare og forstoppelse bare ved noen typer mat, men spiser jeg "ordentlig" så er jeg "bare" kjempeoppblåst. Føler meg full i magen selv når det er lenge siden jeg har spist.

Skrevet (endret)

Det kan være en kronisk inflamatorisl tarmsykdom også. Bestill time til dastlegen din og nevn ME, kronisk inflamatorisk tarmsykdom, irritabel tarm, cøliaki og borreliose som mulige sykdommer å ta prøver for å utelukke.

Endret av Miss-T
  • Liker 2
Skrevet

Takk for svar, setter pris på det (:

• Liker 1
Skrevet

Har du vært utredet for depresjon?

Anonymkode: fd7ec...a41

• Liker 1
Skrevet

Man får ikke mageproblemer av depresjon.

Anonymkode: 18f1e...9c2

Skrevet

Det var sikkert bare psykosomatiske plager. Du var sikkert bare deprimert.

Anonymkode: eacdd...ce4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke mageproblemer av depresjon.

Anonymkode: 18f1e...9c2

Både angst og depresjon er begge knyttet til irritabel tarm. 

Anonymkode: fd7ec...a41

Skrevet

Jeg hadde jobbet i en spennende jobb jeg trivdes i en stund, likte kollegaene, har mann og bra liv på hjemmebane. Vil ikke si at jeg var deppa eller spesielt stresset på den tiden. Jeg ble heller stresset av å bli sykmeldt og føle meg dårlig uten å vite hvorfor. Nå når jeg begynner å bli frisk merker jeg at jeg er automatisk glad igjen og håper å komme meg tilbake til jobb. Hadde ikke opplevd noe trist for 3 år siden heller. Aldri opplevd dødsfall, aldri blitt overfalt eller noe sånt. Så er nok ikke depresjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...