Gå til innhold

BMI 14.5 farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:)

Har hatt vansker med å spise i det siste grunnet stress og sykdom, og blir gjerne med ett måltid om dagen. (150-200kcal) Har vel gått ned totalt 12-13 kg men det har gått raskere ned de siste ukene. Prøver å trene så godt det lar seg gjøre, men merker at det mangler på energi og jeg blir så kald at jeg blir blå i ansiktet, på leppene og hendene og negler. Tror jeg har lavt blodtrykk også, for føler meg ofte veldig svimmel når jeg reiser meg. Håper å få ting i orden når stresset roer seg, men vil helst ikke bli syk og trenger kanskje litt veiledning rundt hvilken type trening jeg kan drive med fram til alt er i boks.

Tusen takk på forhånd for svar.

Anonymkode: d3d9e...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rapportert

Anonymkode: 4cbf6...a8c

• Liker 2
Skrevet

Ja det er farlig. Det påvirker bl.a hormoner i kroppen din og i verste fall kan du få hjertestans og falle død om

Anonymkode: a5ba8...9a5

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke du skal trene når du har det så travelt. Spis heller et måltid til.

Dette kan ha varige skader for helsa.

Anonymkode: 768d8...f25

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor trener du når du ikke kan spise?

Om jeg skal tolke med velvilje at du ikke ønsker gå så mye ned i vekt da.

Men siden du har full kontroll på både bmi og kalorier, så trenger du hjelp. Og kommer til å rapportere tråden.

- Du kan dø

- Du kan få alvorlige livsvarige sykdommer, som alvorlig osteporperose (benskjørhet)

- Skader på tarmer, mage, nyrer, etc.

-  Du kan bli steril, om du er dame.

-Du kan skade deg alvorlig på trening, dessuten blir du dårligere i det du trener.

Skrevet

En person som er 1.64 får en BMI på 14.5 på 39 kg..Dette er alvorlig undervekt som bør behandles av helsepersonell.

Ikke tren på denne vekten. Det er galskap. Gå til legen.

Anonymkode: 154e5...dad

• Liker 5
Skrevet

Symptomene du har på lavt blodtrykk er nok for at du mest sannsynlig er underernært. Hvis du ikke får i deg mer fast føde bør du kontakte lege og få hjelp/behandling. Trening er nok ikke noe du bør prioritere akkkurat nå.

Anonymkode: d7385...fc6

Skrevet

Dette er alvorlig , ring legevakten og hør med de

Anonymkode: 7788b...c9c

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg som hadde anoreksi fikk forbud mot å trene frem til hun var kommet opp i en grei vekt. Og da hun begynte å trene igjen, så måtte hun sørge for å spise tilsvarende mer, sånn at treningen ikke førte til at hun gikk ned igjen - fordi det er skadelig for kroppen å være veldig undervektig, og kroppen din trenger den lille energien den får i seg til å opprettholde livsviktige funksjoner - du skal ikke trene nå! Du må sørge for å få i deg flere kalorier! Kjøp næringsdrikker fra apoteket om ikke annet. Du kan ikke leve på maks 200 kalorier om dagen. Og gå til legen, du har gått vanvittig mye ned i vekt på få uker, og du hadde ikke mye vekt å miste i utgangspunktet.

Skrevet

Kom deg til lege i morgen.

Anonymkode: 00c72...fec

Skrevet

Synes moderatorer er litt vel slappe når det gjelder stenging av slike tråder. 

Anonymkode: 481fa...c03

• Liker 4
Skrevet

Du må til lege!! I morgen!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei:)

Har hatt vansker med å spise i det siste grunnet stress og sykdom, og blir gjerne med ett måltid om dagen. (150-200kcal) Har vel gått ned totalt 12-13 kg men det har gått raskere ned de siste ukene. Prøver å trene så godt det lar seg gjøre, men merker at det mangler på energi og jeg blir så kald at jeg blir blå i ansiktet, på leppene og hendene og negler. Tror jeg har lavt blodtrykk også, for føler meg ofte veldig svimmel når jeg reiser meg. Håper å få ting i orden når stresset roer seg, men vil helst ikke bli syk og trenger kanskje litt veiledning rundt hvilken type trening jeg kan drive med fram til alt er i boks.

Tusen takk på forhånd for svar.

Anonymkode: d3d9e...160

Type trening? Få i deg mat.

Anonymkode: b5354...7e9

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes moderatorer er litt vel slappe når det gjelder stenging av slike tråder. 

Er ikke som om TS blir frisk om tråden stenges raskere.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke som om TS blir frisk om tråden stenges raskere.

Du bør nok sette deg inn i bakgrunnen for trådstenging i slike sammenhenger. ;)

Skrevet

Hvis jeg blir moderator overvåker jeg trådene 24/7 👍

Anonymkode: 7788b...c9c

Skrevet

Prioriter spising over trening. Ærlig talt, er du 12?

Du er dårlig fordi du holder på å sulte deg selv i hæl.

Anonymkode: a9743...50c

Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mynona, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...